اجتماعی

اتصال حوزه اجرا به حوزه علم و پژوهش راهکار حل چالش شهرهاست

رئیس مرکز پژوهش و برنامه ریزی استان تهران گفت: برای رفع چالش های شهرها چاره ای جز پیوند حوزه کاربردی با حوزه علم و پژوهش نیست.

به گزارش مجله زنده خبری، محمدحسین بوچانی در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در حکمرانی شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در حوزه حکمرانی شهری و روستایی اظهار کرد: شهرها به عنوان بالاترین دستاورد بشری امروز با چالش هایی روبرو هستند. که باید به آنها پرداخته شود هیچ ارتباطی بین حوزه اجرا و حوزه علم و پژوهش وجود ندارد.

رئیس مرکز پژوهش و برنامه ریزی شهر تهران افزود: در سند طرح جامع تهران آمده است که تهران شهری دانش بنیان، هوشمند، جهانی با هویت ایرانی و اسلامی است و رویکرد حکمرانی شهری در این دوره می تواند باشد. توضیحی است

بیوکانی این سوال را مطرح می کند که آیا روند کنونی حکمرانی شهری ما را به سمت تمدن سوق می دهد؟ وی ادامه داد: امیدواریم در این دوره از حکمرانی شهری موضوع «حکمرانی یکپارچه شهری» حل شود.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای علمی برای تحقق عدالت و حل مشکلات شهری وجود دارد، بیان کرد: به نظر می رسد دولت شهری، دولت و مجلس و سایر نهادها باید به فکر راه حل های میان مدت و بلندمدت باشند.

وی افزود: این مرکز آموزشی با سابقه 50 ساله سومین سالی است که این جشنواره به صورت مشترک برگزار می شود و امسال با وجود شرایط تاج گذاری در سال 2029، کار در جشنواره را پذیرفته بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا