اقتصادی

جزئیات طرح آزمایشی جدید بنزین در کیش

به گفته مسئولان منطقه آزاد کیش، طرح جدید بنزین که قرار است به صورت آزمایشی در جزیره اجرا شود، تغییری در قیمت بنزین ایجاد نمی کند، بلکه برای هر کارت ملی 20 لیتر بنزین تعلق می گیرد.

به گزارش مجله زنده خبری، در روزهای اخیر اخبار گوناگون و بعضا ضد و نقیضی مبنی بر لغو سهمیه بندی بنزین یا آزادسازی قیمت آن در مناطق آزاد کیش و کشم منتشر شده است که البته به طور رسمی تایید نشده است. اما آخرین توضیحات شمسیان، معاون سازمان منطقه آزاد کیش، نشان می دهد که طرح بنزین برای این جزیره در حال اجراست اما به شکلی دیگر.

به گفته وی، این طرح قرار است در فاز اول جزیره کیش اجرا شود و صرفاً به صورت آزمایشی است و پس از رفع مشکلات احتمالی در سایر مناطق نیز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هر پلاک دارای کارت سوخت بوده و سهمیه بنزین به آن اختصاص می یابد، گفت: در این طرح به ازای هر کارت ملی 20 لیتر بنزین تخصیص می یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: در قیمت بنزین چه یارانه ای و چه رایگان تغییری در وضعیت وجود ندارد. بنابراین بنزین یارانه ای با 1500 و 3000 تومان رایگان ارائه می شود، اما به جای شارژ کارت سوخت بر اساس شماره ثبت، روی هر کارت ملی که صاحب آن در ایران ساکن است و 20 سال است که ایران را ترک نکرده و در کیش سکونت داشته باشد. ماهیانه 20. یک لیتر معادل بنزین است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تغییری در سهمیه خودروهای عمومی ایجاد نخواهد شد. تاکسی و تاکسی اینترنتی: در وضعیت بنزینی خودروهای دیزلی از هر نوع تغییری ایجاد نمی شود، اما خانواده این افراد نیز در این زمینه مورد توجه قرار می گیرند. و مثل بقیه سهمیه بگیریم.

پیش از این سخنگوی دولت توضیح داده بود که اساس این طرح این است که در صورت دادن و دریافت یارانه در ازای آن، این مبلغ مستقیماً به جیب کسانی که بنزین مصرف نمی کنند، برود؛ تا پیش از این بنزین عموم مردم بین مالکان خودرو توزیع می شد که مدلی ناعادلانه بود. چون بعضی ها عموما ماشین ندارند و چیزی به آنها داده نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا