سلامت و تندرستی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 (برادری) واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران، گفت: معتادان متجاهر هستند. یکی از اولویت های اول در حوزه مبارزه با مواد مخدر است. جمهوری نیز بر این امر تاکید ویژه دارد و قرار است سازماندهی جامعی در این زمینه ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره ها در کانون اخوان برگزار می شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: افرادی که در این مراکز حضور دارند، پس از سم زدایی و مراحل اولیه و اقدامات روانی، مهارت هایی را فرا می گیرند که از مجموعه این مهارت ها محصولاتی دارند که خارج از مرکز سفارش داده می شود و حتی بخشی از درآمد حاصل می شود. این افراد برگردانده خواهند شد.

یکی از مؤمنان گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم‌ترین آن آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند، زیرا دولت به تنهایی قادر به ساماندهی این موضوع نیست و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است. لذا از تمامی خیرین و کسانی که دستی در امر خیر دارند تقاضا داریم در این امر سهیم باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت: یکی از مهمترین وظایف مراقبت و راهنمایی معتادان پس از درمان است که خانواده های زیادی را درگیر خود می کند و از همه می خواهیم که برای بازگرداندن معتادان به جامعه تلاش کنند و در این راستا قوه قضائیه، مجلس سازمان مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و بهزیستی در تلاش برای بازگرداندن معتادان به جامعه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا