اقتصادی

نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرایندهای پستی

اتحادیه جهانی پست در همایش صدمین سالگرد موزه در ایران که در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کمیته ملی ایران برگزار شد، به سخنرانی رئیس موزه ملی ارتباطات درباره حفظ میراث دیجیتالی توجه کرد. موزه ها (ICOM).

به گزارش مجله زنده خبری، اتحادیه جهانی پست گزیده‌ای از سخنرانی حسن عمیدی ​​درباره میراث دیجیتال و لزوم دیجیتالی کردن موزه‌های ایران در تاریخ خود را در اینستاگرام بازنشر کرده است. در همایش 100 سالگی موزه های ایران که در 29 آبان 1400 در سالن کنفرانس موزه ملی ایران با همکاری ایکوم ایران، موزه ارتباطات و کمیته ملی یونسکو برگزار شد، رئیس موزه ارتباطات می گوید یکی از دلایلی که مردم نمی توانند به خوبی با موزه ها ارتباط برقرار کنند.

وی در سخنرانی خود در یکصدمین سالگرد همایش موزه در ایران بر استفاده از فرصت های نوین فناوری در حوزه موزه داری و حفاظت از میراث دیجیتال تاکید کرد. مدیر موزه ارتباطات با بیان اینکه افزایش حجم اطلاعات در موزه‌ها برای عموم باید خلاصه و ساده‌سازی شود، پیشنهاد کرد با طبقه‌بندی اطلاعات و انتقال آن از طریق فناوری‌های جدید، ارتباط بین اشیاء موزه‌ای و مخاطبان آن بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیجیتالی شدن موزه‌ها گامی مهم در ارائه اشیاء موزه‌ای و استقبال مردم است، گفت: موزه‌داران باید از این نوع فناوری‌ها آگاه باشند و تکنیک‌های جدیدی را برای ارتباط با آثار موزه‌ای و مردم برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل خدمات ارتباطات شرکت ملی پست همچنین به نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی شدن فرآیندها پرداخت و اذعان داشت: موزه ارتباطات در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و اهمیت آن مهیا شدن یکسری شرایط، امکان بازدید شخصی علاقمندان و علاقمندان به فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم کرد.

عمیدی ​​با تاکید بر رویکرد مثبت موزه ملی ارتباطات در کمک به تقویت و نگهداری موزه ها به عنوان یک نهاد فرهنگی و نقش آفرینی در آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشور، گفت: در سایر موزه ها علاوه بر ارائه تورهای مجازی و انتشار آنها. در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز در این زمینه پیشرو است.

وی همچنین به همکاری در برگزاری تورهای مجازی از 13 موزه ایران در نوروز اشاره کرد و گفت: این اقدام الگویی برای سایر موزه ها برای ایجاد تور مجازی از صفحات تخصصی خود در قالب شبکه های اجتماعی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا