اجتماعی

هشدار نارنجی هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در پایتخت

سازمان هواشناسی استان تهران در پی تشدید سامانه بارشی فردا هشدار نارنجی داد.

به گزارش مجله زنده خبری، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه هواشناسی نارنجی اطلاعیه تقویت سامانه بارشی از صبح روز شنبه (26 آذر) تا یکشنبه (7 آذر).

خطراتی مانند بارش متوسط ​​و گاهی شدید باران و برف، گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع با احتمال کولاک در نواحی شمالی استان تهران (به ویژه در ارتفاعات) قابل پیش بینی است.

لغزندگی معابر و معابر، سیلابی شدن برخی معابر، طغیان مسیل ها، بالا آمدن سطح رودخانه ها، مه و طوفان برف در ارتفاعات، محدودیت تردد در جاده ها و گردنه های کوهستانی و احتمال مسدود شدن موقت برخی جاده ها از جمله آثار این خطر است.

توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران توجه به ترددهای بین شهری و پرهیز از سفرهای بین شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در هنگام عبور از مناطق کوهستانی، بدون توقف و تخلیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و پرواز با هواپیماهای سبک و آماده سازی دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی.

بنابراین گزارش، در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. سیگنال نارنجی رنگ برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا