اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ داخلی توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

تاکنون بیش از 200 استارت آپ توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در ایران راه اندازی شده است که برای 2400 فارغ التحصیل داخلی فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شده و بیش از 200 استارت آپ تشکیل شده است.

به گزارش مجله زنده خبری، سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور نقش موثری در شکل گیری این استارت آپ ها دارد که بستری برای استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور است.

مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد این سامانه، به دنبال راه حلی در قالب حمایت از پروژه های پژوهشی و فناوری مانند دانشجویان فوق دکتری، فرصت های مطالعاتی، اساتید مدعو، راه اندازی کسب و کار فناوری، استخدام در برگزاری سخنرانی ها و سمینارهای تخصصی جهت حمایت از ارتباط موثر کارشناسان و مراکز منتخب علمی و فناوری کشور.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، بر این اساس و تحت این سامانه، بیش از 2400 کارآفرین ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور همکاری کرده و ایران را در مسیر توسعه علمی و فناوری یاری رسانده اند. این برنامه با ارائه خدماتی مانند شرکت های دانش بنیان، استخدام، سیستم های تعهد، فعالیت های فناوری و غیره از متقاضیان حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا