اقتصادی

رکورد بی‌سابقه تحویل سه ماهه خودرو

شرکت تسلا موتور اعلام کرد که تحویل سه ماهه بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده که فراتر از تخمین‌های وال استریت است و کمبود تراشه‌های جهانی را با افزایش تولید چین برطرف می‌کند. این ششمین فصل متوالی بود که باارزش ترین خودروساز جهان رکورد تحویل را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش رویترز، تسلا در سه ماهه چهارم 308600 دستگاه خودرو به ایلان ماسک تحویل داد که بسیار بالاتر از تخمین 263026 تحلیلگران بود.

تحویل تسلا در ماه های اکتبر تا دسامبر حدود 70 درصد بیشتر از سال قبل و نزدیک به 30 درصد بیشتر از رکورد تحویل در سه ماهه قبل بود.

ماسک در توییتی نوشت: «کار گروه تسلا یک چیز بزرگ در جهان است.

تسلا، یک شرکت خودروهای الکتریکی در چین، تولید خود را افزایش داده است. تسلا مدل های چینی را به اروپا و برخی کشورهای آسیایی ارسال می کند. این خودروساز به صورت سالانه تحویل خود را نسبت به سال قبل 87 درصد افزایش داد و در سال 2021 به 936172 دستگاه رسید.

کارشناسان می گویند عرضه تسلا می تواند در سال جاری به 1.3 میلیون دستگاه افزایش یابد.

خودروسازان در سال 2020 سفارشات تراشه ها را کاهش دادند زیرا همه گیرها و محدودیت ها بر تقاضا تأثیر می گذارد.

ماسک گفت: تسلا هرگز پیش بینی تولید خود را با تامین کنندگان کاهش نداده است. به گفته ماسک، تسلا بر خلاف اکثر خودروسازان، برخی از تراشه ها را به صورت داخلی طراحی می کند و همچنین نرم افزار را برای استفاده از تراشه های کمیاب برنامه ریزی مجدد می کند.

ماسک پیشتر گفته بود که سال 2021 با کمبود زنجیره تامین مواجه است، اما خوشبین است که این مشکلات در سال 2022 پایان خواهد یافت.

به طور کلی، سهام تسلا در سال گذشته 50 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا