اقتصادی

درآمد ۹ میلیون نفر از اینستاگرام

آمار و گزارش ها نشان می دهد که اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در ایران است.

به گزارش مجله زنده خبری، روزنامه خراسان نیز می نویسد: مقایسه آمارهای منتشر شده توسط مرکز تحقیقات بتا نشان می دهد که از بهمن ماه سال گذشته یک میلیون کاربر ایرانی به این اپلیکیشن اضافه شده و از 47 میلیون به 48 میلیون نفر رسیده است. اما اهمیت این شبکه اجتماعی به همین جا ختم نمی شود و بررسی ها نشان می دهد که تعداد زیادی از صفحات این شبکه به فعالیت های تجاری اختصاص دارد و این صفحات تجاری بیشتر متعلق به مشاغل خانگی، محلی و غیررسمی است و فضای این بستر اجتماعی به برای مشاغل کوچک و خانگی به تدریج تغییر می کند، بنابراین معیشت بسیاری از خانواده ها از قبل با وجود اینستاگرام گره خورده است.

یک میلیون و 700 هزار بنگاه

در واقع اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی هزینه هایی مانند اجاره فروشگاه یا مغازه، سرمایه گذاری های بزرگ اولیه و حتی حذف سربار را حذف کرده اند. بررسی های مرکز تحقیقات بتا نشان می دهد که بیش از 1.7 میلیون کسب و کار در سال گذشته در اینستاگرام فعال بوده اند که شامل حداقل 200000 کسب و کار بزرگ و متوسط ​​و 500000 کسب و کار استانی و محلی می شود که هر کدام منبعی هستند. درآمد ماهیانه یک یا چند نفر است. این در حالی است که یک میلیون صفحه اینستاگرام وجود دارد که حداقل درآمد را دارند.

پیش از این تجارت نیوز به نقل از مرکز آمار گزارشی منتشر کرده بود که نشان می داد 65 درصد مردم ایران از شبکه های مجازی و پیام رسان استفاده می کنند و 20 درصد آنها معادل 11 میلیون نفر از طریق شبکه های مجازی کسب درآمد می کنند. یعنی درآمد و اشتغال 11 میلیون ایرانی به اینترنت و این شبکه ها وابسته است.

مهمتر از آن، 83 درصد از اینستاگرام در صدر استفاده تجاری قرار دارد، به این معنی که حدود 9 میلیون نفر از طریق اینستاگرام درآمد کسب می کنند.

واضح است که فضای روبروی اینستاگرام نه تنها یک شبکه سرگرم کننده و سرگرم کننده است، بلکه بستری برای کسب و کار است. از آنجایی که هیچ مرجع قانونی و رسمی برای مدیریت مبادلات انجام شده در اینستاگرام وجود ندارد، میزان گردش مالی مبادلات کالا و خدمات در این بستر قابل محاسبه نیست.

وظایف اصلی اینستاگرام

کسب و کار اصلی اینستاگرام پوشاک و بعد از آن لوازم آرایشی و بهداشتی، سوم مشاغل مشاوره و خدماتی و چهارم لوازم خانگی و مشاغل مرتبط و پس از آن مواد غذایی است. مصالح ساختمانی و دکور منزل و زیورآلات بعدی و در پایین نمودار لوازم خودرو و مشاغل مربوط به گل و گیاه و حیوانات و در سه عنوان آخر کتاب و موبایل و الکترونیک و سایر مشاغلی که خودتون انجام دادید سهم قابل توجهی ندارد. قرارداد.

درآمد ۹ میلیون نفر از اینستاگرام

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا