بین المللی

دیدار امیرعبداللهیان با وانگ یی همتای چینی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای چینی خود صبح امروز (جمعه) در راس یک هیئت سیاسی وارد چین شد. ، با وانگ یی، یکی از اعضای شورای دولت و وزیر امور خارجه دیدار کرد. چین ملاقات کرده است.

وزرای خارجه دو کشور روابط دوجانبه، توسعه منطقه ای و بین المللی و برنامه جامع همکاری ایران و چین (برنامه 25 ساله) را بررسی خواهند کرد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در بیانیه ای درباره دستور کار مذاکرات خود با وزیر امور خارجه چین گفت: در پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و چین هستیم.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته بیش از هفت تماس و دیدار با وزیر امور خارجه چین داشته ایم و در سطح ریاست جمهوری نیز تماس ها و ارتباطات بسیار روان است، خاطرنشان کرد: این امر اهمیت و رشد روابط دو کشور را نشان می دهد. دولت ما با تسریع بیشتر روابط روبرو هستیم.

وزیر امور خارجه گفت: در روابط دوجانبه در موضوعات مختلف هماهنگی و تنوع خوبی داریم و در راستای منافع دو کشور در موضوعات مختلف پیشرفت زیادی داشته ایم.

وی گفت: موضوعات راهبردی در دستور کار دو کشور قرار دارد و این موضوعات ادبیات جدیدی را در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، امیر عبداللهیان نیز صبح امروز (جمعه) در بدو ورود به فرودگاه ووشو هدف از این سفر را بررسی و تبادل نظر با نمایندگان چین درباره روابط سیاسی دوجانبه و چگونگی اجرای توافقات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و چین عنوان کرد. همکاری .

این اولین سفر امیر عبداللهیان به چین از زمان تصدی این سمت است. وزیران خارجه دو کشور پیشتر در ماه سپتامبر در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، با یکدیگر دیدار کردند. امیر عبداللهیان و وانگ یی همچنین چندین مکالمه تلفنی و یک بار رایزنی مجازی در مورد روابط دوجانبه و رویدادهای منطقه ای و بین المللی داشتند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا