اجتماعی

قالیباف: حل مشکلات اقتصادی به اراده ما بستگی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به 43 سال تجربه در عرصه های مختلف می گویم اکنون با وجود مشکلات اقتصادی، یک قدم تا حل مشکلات و یک قدم تا شکست واقعی فاصله داریم، نتیجه که به اراده ما بستگی دارد؛ متأسفانه ما یاد گرفته ایم که مشکلات را حل کنیم و به خدا، مردم و خودمان اعتقادی نداریم و سنت های الهی برای ما بی ربط است و تلاش می کنیم با سازوکارهای دولتی مشکلات را حل کنیم.

به گزارش مجله زنده خبری، محمدباکر کلیباف در دیدار با روسای دادگاه های خانواده کشور با بیان اینکه این جلسه در مجلس برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه ای درباره گام دوم انقلاب فرمودند که باید بسازیم. یک ایران قوی برای کامل شدن خانواده باید احکام و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را ببینیم و باید باور کنیم که زن محور خانواده است اما متاسفانه به همه چیز توجه کرده ایم. اما خانواده برای نجات جامعه.

کلیباف افزود: دیروز به طور علنی به خانم هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفتم که قانون دو مسئولیت به شما داده است. اولی رهبری خانواده و دومی نمایه سازی برای تغییر است. حوزه آسیب های اجتماعی نیز طبق قانون به وزارت کشور محول شده است و این وظایف باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده با دقت انجام شود.

وی سپس با تاکید بر اینکه اگر روی نهاد خانواده تمرکز کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود، گفت: از زمانی که شهردار بودم تاکید کردم باید بین خانه، مسجد، محله و مدرسه ارتباط برقرار شود و اگر دولت ما یاد گرفته ایم که بین این موارد ارتباط برقرار کنیم، باید مشکلات اقتصادی را حل کنیم و آن وقت فرزندان زمانه خود خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بستر ازدواج و خانواده اگر مبتنی بر فرهنگ اسلامی – ایرانی باشد می تواند موفق باشد، گفت: زمانی که برای راه اندازی سکوی اسکورت آمدم به من انتقاد شد، اما امروز می بینیم که همین طور است، درباره 200000 خانواده به سبک سنتی ازدواج می کنند که بر اساس فرهنگ ما است، بنابراین توجه به مشکلات خانوادگی باید تغییر کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: با توجه به 43 سال تجربه در حوزه های مختلف می گویم که اکنون با وجود مشکلات اقتصادی، هم یک قدم با حل مشکلات فاصله داریم و هم یک قدم تا شکست واقعی که نتیجه آن است. بستگی به اراده ما دارد.» وجود دارد؛ متأسفانه ما یاد گرفته ایم که مشکلات را حل کنیم و به خدا، مردم و خودمان اعتقادی نداریم و سنت های الهی برای ما بی ربط است و تلاش می کنیم با سازوکارهای دولتی مشکلات را حل کنیم.

کاسم پور: مجلس یازدهم به دنبال رسیدگی به موضوعات مختلف در زمینه مهریه و حضانت و حفظ حقوق بشر است.

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز مسئله زنان و خانواده را یکی از مهمترین مسائل جامعه می داند و می افزاید: است.

نماینده مردم تهران، شمیرات، ری، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس قبل از شروع کار مجلس فعلی این کار را آغاز کرد و پس از آن جلسات مشترکی برای بحث مهریه، کفالت و … داشتیم. در مجلس یازدهم تحت تعقیب جدی تری قرار گیرند.

وی همچنین اختلاف رویکرد را یکی از معضلات جدی دانست که باعث شد مشکلات خانوادگی هیچگاه حل نشود، افزود: در نظر داریم تلاش ها را موثر کنیم، بنابراین کمیسیون اجتماعی با رئیس قوه قضائیه دیدار کرد که وی نیز اعلام کرد. از حقوق و کرامت زنان حمایت خواهد کرد.

کاسم پور ادامه داد: در قالب فراکسیون بانوان با آقای اجی جلسه دیگری داشتیم و آمار طلاق را بررسی کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم کارگروه مشترکی بین دو قوه برای حل مشکلات تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای جایگاه معاونت وکیل قوه قضائیه هستیم، افزود: انتظار داریم در این گونه جلسات از نزدیک مشکلات نظام خانواده را بشنویم و نظرات قضات را هماهنگ کنیم که در نهایت منجر به قانون گذاری به نفع مردم “.

غضنفرآبادی: قضات برای اصلاح محکومیت های مالی پیشنهاد دهند

موسی گازانفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز در این جلسه از اتمام بررسی طرح اصلاح جرایم مالی این کمیسیون خبر داد. وی خطاب به قضات و روسای دادگاه های خانواده حاضر در جلسه گفت: به شما می دهیم تا پیشنهادات شما را دریافت کنید.

در این جلسه تعدادی از قضات و رؤسای دادگاه های خانواده سراسر کشور به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در حوزه خانواده پرداختند که اغلب در خصوص طلاق، سرپرستی، مهریه، فرزندان مطلقه و… بود.

شرکت کنندگان معتقد بودند که مهم ترین کاری که باید برای جلوگیری از افزایش طلاق انجام شود مشاوره و آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج به زوجین است. آنها همچنین تاکید کردند که قوانین حوزه حمایت از خانواده نیاز به اصلاح دارد تا برخی از مفاد آن منجر به تاخیر در رسیدگی به دعاوی در این زمینه نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا