اجتماعی

توسعه حمل و نقل عمومی به کنترل ترافیک شهری کمک می‌کند

معاون ساخت و توسعه مناطق شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مهمترین نیاز امروز شهرها در حوزه کنترل ترافیک؛ تقویت حمل و نقل عمومی مهم است و در این راستا وزارت کشور با تمام ظرفیت به دنبال تحقق این مهم است.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی حرکت شهری کشور که با حضور نمایندگان دستگاه های وزارت کشور برگزار شد. داخلی؛ وی توسعه حمل و نقل عمومی را نیاز اساسی کشور برای مدیریت ترافیک در کشور دانست.

وی افزود: در برنامه های شهرسازی باید مواردی مانند شهرنشینی، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دوچرخه سواری و از همه مهمتر تعریض پیاده روهای شهر مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر ساختمان تصریح کرد: هرچه سهم حمل و نقل پاک در ترافیک شهری بیشتر شود، آلودگی و معضل ترافیک مدیریت و کنترل می شود.

جمالی نژاد با اشاره به به روز رسانی شرح خدمات مطالعات تفصیلی مدیریت ترافیک شهری، گفت: بر اساس این طرح در شهرهای زیر 200 هزار نفر، مواردی از جمله ایمنی، تقویت حمل و نقل پاک و روانکاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. تحت تعقیب قرار گیرد – به طور جدی.

در جلسه امروز طرح کلی حمل و نقل نجف آباد اصفهان نیز تصویب شد و تاکید شد برای کنترل بار ترافیکی شهر باید توسعه ناوگان عمومی مانند اتوبوس و مترو پیگیری و هدفمند شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا