اجتماعی

توسعه اقتصادی بدون رشد صنعت حمل و نقل امکان پذیر نیست

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق تهران گفت: توسعه اقتصادی هیچ کشوری بدون رشد صنعت حمل و نقل آن امکان پذیر نیست. رشد اقتصادی کشورها ارتباط مستقیمی با صنعت حمل و نقل دارد.

به گزارش مجله زنده خبری، در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با حضور مهدی اسماعیل بیگی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه 16، یعقوب آزاد دل، مدیر اداره توسعه حمل و نقل پاک سازمان سامانه های حمل و نقل ترافیک، محمدعلی کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 16 در پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه 16 برگزار شد.

سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه 16 در این مراسم گفت: دو سال پیش که تاج به تهران سرایت کرد، مسئولان شهرداری از راه دور کار کردند و همه پروتکل ها را رعایت کردند، اما قربانیان تاکسی و رانندگان اتوبوس در سال 83 قربانیان را به چالش کشیدند.

مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با استقبال از روز ملی حمل و نقل عمومی به همه فعالان این صنعت گفت: توسعه اقتصادی هر کشوری بدون وجود رشد حمل و نقل آن رشد اقتصادی کشورها ارتباط مستقیمی با صنعت حمل و نقل دارد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق با بیان اینکه رانندگان تاکسی و اتوبوس خدمات مستقیم به شهروندان تهرانی دارند، گفت: وظیفه اصلی در حوزه حمل و نقل عمومی بر دوش این رانندگان و وظیفه مدیران است. ایجاد شرایط و تشک های مناسب برای ایجاد درایورها است.

گلشنی با گرامیداشت یاد و خاطره رانندگان جان باخته بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا گفت: ثواب این رانندگان برای خدمت به خلق خدا توشه آخرت آنهاست.

وی افزود: پلیس راهور نقش موثری در مدیریت ترافیک شهری دارد و بدون حضور آنها مدیریت ترافیک شهری امکان پذیر نیست.

فرمانده فتح حیدری با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1362 برای کمک به رانندگان کامیون و اتوبوس گفت: حرکت 24 ساعته در سال 1362 تردد کامیون ها را تسهیل می کند و نقش مهمی در آن لحظه ایفا می کند. من اولین رئیس پلیس راهور ناجا هستم که پلیس راهنمایی و رانندگی هم داشت و به نمایندگی از پلیس راهنمایی و رانندگی که خدمتگزاران صادقی در جاده بودند حضور دارم.

وی ادامه داد: فداکاری های زیادی در صنعت حمل و نقل انجام شده و همه این تلاش ها و فداکاری ها قابل وصف نیست. در تمام این سال ها شاهد زحمات مردم در صنعت حمل و نقل بوده ایم.

تیمسار حیدری با بیان اینکه کامیونداران در سال 62 فداکاری کردند، به فرمان امام (ره) عمل کردند، افزود: هرجا عکس و فیلم ایثارگری در جنگ وجود دارد، اتوبوسرانی را می بینیم.

محمدعلی کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 16 تهران نیز در مراسم روز ملی حمل و نقل گفت: این مراسم به دستور و برجسته شهردار تهران انجام شد. هفته گذشته جلسه ای برای برنامه ریزی های لازم برای بزرگداشت روز ملی حمل و نقل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرستان، کریم پور ادامه داد: در نهایت مقرر شد تعدادی از رانندگان تاکسی، اتوبوسرانی، تعمیرگاه های خودرو و دوچرخه سواران به همراه خانواده خود در این مراسم حضور یافته و از زحمات طولانی مدت آنان قدردانی کنند. بیا دیگه. در این مراسم 60 نفر از رانندگان تاکسی، اتوبوس، خودروهای خدماتی و … به همراه خانواده های خود حضور داشتند و در نهایت از برترین رانندگان سه ماهه 16 و همچنین خانواده های رانندگان فوت شده بر اثر بیماری قلبی قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا