اجتماعی

شهردار تهران زودتر لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد جنوب شهر تهران را ارائه کند

رئیس کمیسیون بهداشت محیط و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بافت فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: شهردار تهران باید هر چه سریعتر لایحه احیای بافت فرسوده را ارائه کند. رویکرد جنوبی از تهران.

به گزارش مجله زنده خبری مهدی پیرهادی وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای سلامت جسمی و روانی آنها باید با احیای بافت های فرسوده مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: احیای بافت های فرسوده در توسعه و بهبود مشکلات زیست محیطی شهر تهران موثر است.

وی ادامه داد: قطعاً پیشگیری از بحران باید مورد توجه جدی برنامه ریزان و شهردار تهران قرار گیرد چرا که هر چه خسارات احتمالی ناشی از بحران هایی مانند سیل و زلزله را کاهش دهیم مدیریت در مواقع بحران راحت تر خواهد بود. برنامه ریزی برای جلوگیری از چنین بحران هایی بدون کاهش خسارات مالی، تلفات انسانی را کاهش می دهد که از همه مهمتر است.

پیرهادی گفت: شهردار تهران باید هر چه سریعتر لایحه احیای بافت فرسوده را به شورای شهر ارائه کند.

رئیس کمیسیون بهداشت محیط و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای بافت فرسوده در محور جنوبی خیابان انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران قرار گیرد، تصریح کرد: تاکید کردم: این موضوع چندین بار در محدوده زیر محور خیابان انقلاب برای ارائه و تصویب در حیاط شورا ارسال شود و بدین ترتیب مرحله جدیدی از نوسازی بافت فرسوده در پایتخت محقق شود.

پیرهادی با بیان لزوم توجه به بافت فرسوده در نقاط مختلف پایتخت بیان کرد: سرمایه گذاران پایتخت عموما علاقه مند به سرمایه گذاری در شمال تهران هستند، ضمن اینکه توجه به بافت جنوبی تهران با توجه به اینکه به طور کلی بافت فرسوده وجود دارد. بافت در این مناطق که نیاز بیشتری دارد اما متاسفانه به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه گذاران با بی رغبتی آنها مواجه شدیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: برنامه ریزی پیشگیرانه ضروری است در غیر این صورت بحران های احتمالی در شهر تهران خسارات جبران ناپذیری به شهر و شهروندان وارد می کند.

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی خیابان انقلاب گفت: شهردار تهران باید هر چه سریعتر تسهیلات و بسته های تشویقی مناسب را ارائه کند و از طریق مراجع ذیصلاح تغییراتی در قوانین شهرسازی ایجاد کند تا شهروندان بتوانند بافت فرسوده را احیا کنند. این حوزه «تشویق باشید و اقدام لازم را انجام دهید.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه چند سال اخیر نشان داده است که بی توجهی به پارچه های فرسوده و قرار ندادن بسته های تشویقی در حوزه پارچه های فرسوده منجر به بسیج و نوسازی این پارچه ها نمی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا