اجتماعی

آماده‌باش آتش‌نشانی برای چهارشنبه سوری/ اعلام ساعات وقوع پیک حوادث در چهارشنبه آخر سال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: 80 درصد آتش سوزی ها و حوادث مربوط به چهارشنبه سوری از ساعت 5 تا 24 رخ می دهد.

به گزارش مجله زنده خبری، مهدی داوری در دومین جلسه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران که با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران و … برگزار شد، با اشاره به اقدامات سوری فرماندهی چهارشنبه گفت: بلکه یک ماه پیش اقدام خود را در چهارشنبه سوری آغاز کرد و از ظرفیت سران محله برای اطلاع رسانی و آموزش چهارشنبه سوری به شهروندان استفاده کرد.

وی گفت: معمولاً حدود 1400 آتش نشان در تهران در یک روز مشغول خدمت هستند. همچنین خودروهای آتش نشانی سبک و سنگین در 440 نقطه تهران مستقر شدند تا در صورت بروز حادثه، سریع و سریع عمل کنند.

وی گفت: بر اساس آمار سال های گذشته حدود 25 درصد از آتش سوزی های چهارشنبه سوری مربوط به فضای سبز بوده است. همچنین آمارهای ما نشان می دهد که حدود 80 درصد آتش سوزی های امشب بین ساعت 17 تا 24 شب است که در معابر رخ می دهد.

داوری به بسته شدن خیابان شرعیه به دلیل احتمال سقوط تاور کرین اشاره کرد و گفت: این خیابان به دلیل احتمال سقوط جرثقیل بسته است و با توجه به اینکه عملیات بازکردن این تاورکرین ها طولانی است، این انسداد تا ساعت ها ادامه خواهد داشت.» متأسفانه سال هاست که تاورکرین ها در شهر مشکلاتی را ایجاد کرده اند و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

وی در خصوص اقدامات این سازمان در زمان بحران گفت: سازمان آتش نشانی تهران دستورالعمل های مدیریت بحران را دنبال می کند و در صورت بروز بحران و حوادث بسته به نوع و سطح بحران تدابیر خود را اعمال می کنیم.

تهیه طرح جامع آموزش همگانی توسط هلال احمر

محراب شریفی سده قائم مقام جمعیت هلال احمر نیز از تدوین طرح آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد و گفت: همانطور که می دانید آموزش همگانی بر عهده جمعیت هلال احمر است و این جمعیت اقدامات گسترده ای در جهت آموزش انجام داده است. شهروندان برای مقابله با بحران. «ساخت در سراسر کشور.

نائب رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بیش از 7 هزار هلال در سراسر کشور گفت: از ظرفیت این خانه ها برای آموزش شهروندان و کمک رسانی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طرح کلی آموزش همگانی در کشور توسط هلال احمر تهیه شده است، افزود: این طرح توجه ویژه ای به شهر تهران داشته است و امیدواریم این طرح به زودی مراحل نهایی تصویب و اجرا را طی کند. “

به گفته وی، جمعیت هلال احمر نیز در نظر دارد آکادمی آموزشی هلال احمر را در بین کشورهای فارسی زبان ایجاد کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا