اجتماعی

زمین، فردا یک ساعت خاموش می شود

هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون ها نفر در سراسر جهان چراغ های خانه و تمام وسایل الکترونیکی خود را خاموش می کنند تا به زمین برسند.

به گزارش مجله زنده خبریشهر تهران از سال 1390 با ناپدید شدن عناصر مهم شهری مانند برج میلاد، آزادی و دیگر عناصر مهم از سه منطقه تا مراسم ساعت جهانی زمین که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت در سراسر جهان برگزار می شود. در ساعت 7 ساعت محلی زمان: لی تا 21 21 30 نگه دارید، پیوسته است.

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت برگزار می‌شود و طی آن خانواده‌ها و کسب‌وکارها چراغ‌ها و سایر لوازم الکتریکی غیر ضروری را به مدت یک ساعت در مورد تأثیرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به یادآوری استفاده خردمندانه از انرژی در جهان خاموش می‌کنند. .
ساعت زمین رویدادی است که با یک ایده ساده آغاز شد، اولین بار توسط Sydney Morning Herald در سال 2007 گزارش شد و 2.2 میلیون نفر از ساکنان سیدنی چراغ های غیر ضروری را خاموش کردند و سپس بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان این اقدام را در سیدنی تایید کردند. این اقدام نمادین بهانه ای برای جلب توجه مردم در سراسر جهان به وضعیت محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه های این رویداد است.

در ایران این رویداد در سال 1390 در تهران با چراغ‌های برج میلاد روی داد و در سال 1391 شهرهای معروف و آلمانی‌ها به جنبش پیوستند و علاوه بر برج میلاد، برج آزادی تهران، پل اصفهان، پل سفید اصفهان ، اهواز و ساعت میدان شهرداری رشت نیز در این مراسم چراغ های خود را خاموش کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ با توجه به اهمیت جلب مشارکت مردمی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به گرمایش زمین و لزوم تشویق شهروندان به کاهش مصرف انرژی، موضوع به شهرداری های منطقه ابلاغ شد و این برنامه در طرح جشن نوروز محلات و مراکز محیط زیستی هستند. موضوع اصلی خاموش کردن نور عناصر و شاخص های مهم منطقه و مناطق شهری با پتانسیل در قالب رویداد «ساعت زمین» در تاریخ 29 اسفند 1399 هجری شمسی 6 فروردین 1389

مراسم ساعت زمین 1401 در روز شنبه، 26 آوریل، مصادف با 26 مارس، از ساعت 20:30 تا 21:30 به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا