اجتماعی

توصیه آتش‌نشانی درباره شارژ مجدد خاموش کننده‌ها

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به راه صحیح شارژ خاموش کننده های آتش نشانی ، در این زمینه نکاتی را ارائه کرد.

سید جلال ملکی در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی گفت: “همه دستگاه های آتش نشانی دارای یک روش باتری هستند که هر سال حتی اگر از آنها استفاده نشود باید دوباره شارژ شود.”

وی گفت: برای شارژ کردن خاموش کننده های آتش سوزی باید با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مشاوره داشته باشند. وی ادامه داد: اگر آتش نشانی از نوع گاز باشد ، آن را دوباره پر می کند تا دوباره آن را پر کند ؛ اگر آتش نشانی از نوع پودر باشد ، گرد و غبار الک شده یا دوباره شارژ می شود ، زیرا این پودر در صورت عدم استفاده ، پس از مدتی رطوبت و تجمع می یابد. .

سخنگوی آتش نشانی تهران افزود: یکی از تکنیک های مورد استفاده در خاموش کننده های آتش نشانی پودر استفاده از آنها قبل از استفاده چندین بار برای از بین بردن توده ها است ، در غیر این صورت احتمالاً گرد و غبار در پشت لوله گیر کرده است. و بیرون نرو

وی با بیان اینکه آتش نشانی مستقر در آب نیز باید هر سال دوباره پر شود ، افزود: آب داخل این نوع آتش نشانی از بین نمی رود ، اما سایر مواد داخل آن باید دوباره پر شود.

ملکی با تأکید بر اینکه اگر در هر زمان و به هر مقدار از آتش نشانی ها استفاده شود باید دوباره شارژ شود ، گفت: حتی اگر به دسته آتش نشانی فشار داده شود مواد داخل آن ترکیب شده و برای دفع آماده می شوند ، بنابراین مواد مخلوط و باید باشد. ” شارژ مجدد

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ، خاموش کننده های آتش نشانی دی اکسید کربن تنها نوع است که می تواند بطور مکرر تا زمان اتمام آنها استفاده شود.

وی با تأکید بر لزوم شارژ خاموش کننده های آتش نشانی در یک مرکز معتبر ، اظهار داشت: صحت و اعتبار این شرکت ها باید توسط شهروندان مورد بررسی قرار گیرد. متأسفانه ، برخی افراد نیز تقلب کرده و یا سعی در فروش محصولات با کیفیت پایین دارند.

ملکی گفت: “به ویژه به دلیل تحریم ها ، پیدا کردن کالاهای با کیفیت دشوار است. برخی از شرکت ها از کالاهای کم کیفیت استفاده می کنند ، بنابراین شهروندان باید تحقیق کنند.” می توان کیفیت کار این شرکت ها را برای فروش تجهیزات آتش نشانی و آتش نشانی از طریق اتحادیه تعیین کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: هزینه خرید وسایل آتش نشانی در طولانی مدت تأثیر بسیار مثبتی در کاهش تلفات جان و مال ناشی از آتش سوزی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا