سلامت و تندرستی

چکاپ کامل قلب در تهران

بیماری قلبی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در جهان است. از طرفی افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند باید به صورت دوره ای تحت درمان قرار گیرند آزمایش کامل قلب در تهران انجام دادن. تحقیقات قلب از روش های مختلفی برای ارزیابی عملکرد و ساختار قلب استفاده می کند. مراجعه به قلب در زمان مناسب می تواند از خطرات و عوارض بی شماری جلوگیری کند. به همین دلیل است که بررسی کامل قلب با تجویز متخصص قلب بسیار مهم است. در این مقاله در مورد روش های مختلف صحبت خواهیم کرد آزمایش کامل قلب در تهران مطالب مفیدی ارائه دهید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آزمایش کامل قلب در تهران

انواع روش های غربالگری قلب و عروق

روش های جدید بسیاری برای ارزیابی بیماری های قلبی عروقی وجود دارد. این اقدامات با کمک تجهیزات و دستگاه های مدرن پزشکی و آزمایشگاهی انجام می شود که هر کدام اطلاعات خاص و دقیقی را در اختیار متخصص قلب قرار می دهند. این اطلاعات تاثیر بسیار مهمی در روند درمان بیمار خواهد داشت. به دنبال روش های مختلف باشید آزمایش کامل قلب در تهران ما پرداخت خواهیم کرد.

معاینات پزشکی

در ابتدای معاینه کامل قلب، متخصص قلب معاینات بالینی لازم را انجام می دهد. این معاینات شرح کاملی از وضعیت بیمار را ارائه می دهد و عادات و رفتار روزانه بیمار را تجزیه و تحلیل می کند. در این مرحله بیمار در مورد ورزش، رژیم غذایی، سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل به پزشک توضیح می دهد. پزشک مربوطه نیز فشار بیمار را گرفته و اعداد به دست آمده را در پرونده بیمار ثبت می کند.

انجام یک آزمایش

نمونه ای از خون یا ادرار بیمار برای آزمایش های مختلف گرفته می شود. این تست ها با تجزیه و تحلیل نمونه های به دست آمده مشکلات و بیماری های مختلف را بررسی می کنند. بررسی تعداد گلبول های قرمز، قند خون، چربی خون، نحوه عملکرد غده تیروئید و غیره. از جمله موضوعاتی است که می تواند در بروز بیماری های قلبی عروقی گنجانده شود.

الکتروکاردیوگرافی

الکتروکاردیوگرافی به طور گسترده ای به عنوان ECG شناخته می شود. ECG قلب یکی از رایج ترین روش های اندازه گیری عملکرد قلب است آزمایش کامل قلب در تهران و در این روش با چسباندن الکترودهای کوچک به قفسه سینه بیمار، نتایج را در قالب نمودارها و منحنی های مختلف ارائه می کند. الکتروکاردیوگرام ضربان قلب را اندازه گیری می کند و اطلاعاتی در مورد آریتمی ارائه می دهد.

آزمایش کامل قلب در تهران

اکو کاردیوگرافی

نام دیگر اکوکاردیوگرافی، اکو قلب است. در این روش از امواج صوتی برای به دست آوردن تصاویر متحرک از عملکرد قلب استفاده می کنند. اکوکاردیوگرافی قلب نوعی سونوگرافی است که برای بررسی مشکلات قلبی مانند کاردیومیوپاتی و … استفاده می شود. .

تست استرس با ورزش

تست ورزش فرآیندی است که در آن قلب به موقعیت های مختلف پاسخ می دهد. در این روش یک دستگاه تست الکتروکاردیوگرافی به بیمار متصل می شود و قلب در حین تمرین ارزیابی می شود. دویدن روی تردمیل و دوچرخه ثابت بخشی از تست های ورزشی است. ضربان قلب و تنگی نفس می تواند نتایج مفیدی در انواع مشکلات و بیماری های قلبی داشته باشد.

تست استرس هسته ای

تست استرس هسته ای همان اسکن قلب هسته ای است. این روش تصویری از انفارکتوس میوکارد از پزشکی هسته ای است آزمایش کامل قلب در تهران انجام شده. در اسکن قلب هسته ای، یک ماده رادیواکتیو ایمن به داخل ورید تزریق می شود. با چسباندن ماده تزریق شده به گلبول های قرمز، می تواند در قلب و ماهیچه های آن گردش کند. تصاویر گرفته شده از مانیتور مشکلاتی مانند بیماری عروق کرونا و علت درد قفسه سینه و تنگی نفس را نشان خواهند داد.

تجسم

تصویربرداری از قلب به دو روش CT و MRI انجام می شود. نتایج تصویربرداری می تواند علل آنوریسم قلب، بیماری مادرزادی قلبی، بیماری عروق کرونا، بیماری دریچه قلب، تنگی و گرفتگی عروق، التهاب عضله قلب و وجود توده در قلب را شناسایی کند. تصویربرداری قلب برای همه گروه های سنی کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است.

آنژیوگرافی

یکی از مدرن ترین و دقیق ترین روش ها برای تشخیص بیماری ها و مشکلات قلبی، آنژیوگرافی عروق کرونا است. در این روش برش های کوچکی در کشاله ران یا مچ ایجاد می شود. سپس با قرار دادن یک لوله کاتتر نازک آن را به سمت عروق مورد نظر هدایت می کنند. با تزریق رنگ کنتراست به لوله کاتتر، شفافیت کافی برای به دست آوردن تصاویر حاصل را فراهم می کنند. آنژیوگرافی بهترین راه برای بررسی انسداد عروق کرونا است.

بهترین زمان برای انجام معاینه کامل قلب

بیشتر بیماری های قلبی علائم مشابهی دارند. این علائم می تواند نگران کننده باشد و مراجعه به متخصص قلب را آسان تر کند. از جمله شایع ترین علائم و نشانه های بیماری قلبی عروقی درد قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و سرگیجه است. پزشک متخصص می تواند با گرفتن سابقه پزشکی بیمار و انجام معاینه فیزیکی اولیه، نوع بیماری را تشخیص دهد. سپس از روش های تخصصی برای تشخیص قطعی و دقیق تر استفاده می کند. در این زمان بود که او آزمایش ها و آزمایش های مختلفی را سفارش داد. معاینه کامل در تهران قبل از انتخاب روش درمانی مناسب الزامی است.

هزینه معاینه کامل قلب در تهران

هر یک از روش هایی که برای ارزیابی و معاینه قلب استفاده می شود قیمت خود را دارد. از طرفی هزینه معاینه کامل در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عامل در هزینه معاینه قلب، نوع دستگاه های موجود در آزمایشگاه است. دستگاه های جدید و بهبود یافته نه تنها نتایج دقیق تری برای عملکرد قلب ارائه می دهند، بلکه سرعت عمل بیشتری نیز دارند. تشخیص زودهنگام بیماری در ابتدای درمان بیماری بسیار مهم است. همچنین، دانش، تجربه و مهارت های متخصص قلب مسئول روش تشخیصی می تواند قابل توجه باشد.

آزمایش کامل قلب در تهران

من دارم میرم دکتر

در مطالب بالا به اهمیت انجام معاینه کامل قلب و روش های مختلف پرداختیم. مهمترین روشها الکتروکاردیوگرافی، اکوکاردیوگرافی، ورزش و آزمایشات هسته ای، آنژیوگرافی و تصویربرداری تشخیصی است. آزمایش کامل قلب در تهران هستند. می توانید به مطب دکتر ابراهیم حاجی زاده بورسیه قلب و عروق و اینترونشنال قلب (جراحی قلب مداخله ای و تهاجمی) در تهران مراجعه کنید. دکتر ابراهیم حاجی زاده خدماتی مانند درمان واریس; آنها کنترل فشار، درمان آریتمی و موارد دیگر را ارائه می دهند. به بیمارانش در مطب بیماران می توانند خدمات دیگری مانند آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی را دریافت کنند که باید فردا در بیمارستان بهداشت دکتر حاجی زاده بستری شوند.

تماس با مطب دکتر ابراهیم حاجی زاده:

آدرس: تهران – ناد میرداماد – خیابان منظر نژاد 53 – بلوک 9 – بلوک 9 – کلینیک قلب دکتر زربان

شماره موبایل جهت تماس و واتس اپ: 09393333167 – 02149229112

وب سایت دکتر ابراهیم حاجی زاده: https://drhajizade.com

صفحه اینستاگرام دکتر ابراهیم حاجی زاده: https://www.instagram.com/dr.ebrahimhajizadeh

دکمه بازگشت به بالا