سلامت و تندرستی

کیفیت هوای تهران در وضعیت بسیار ناسالم/ لزوم اجتناب از ترددهای غیر ضرور

رئیس گروه بهداشت هوا و تغییرات آب و هوایی وزارت بهداشت با بیان اینکه کیفیت هوا در کلانشهر تهران در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد ، تأکید کرد که عموم مردم به ویژه گروه های آسیب پذیر باید از ترافیک غیرضروری در سطح شهر جلوگیری کنند.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر عباس شاهسونی گفت: با توجه به ثبات هوا و افزایش ترافیک در سطح شهر ، کیفیت هوا در 25 ایستگاه تهران برای همه گروه ها ناسالم است. افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی ، افراد مسن و کودکان باید از هرگونه فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند ، زیرا آلودگی ها مسئول ذرات هستند.

وی افزود: “افراد دیگر باید از فعالیتهای طولانی مدت یا شدید در فضای باز خودداری کنند.” در این شرایط ، اگر استفاده از ماسک های مناسب و حضور در فضای باز مشاهده نشود ، احتمال افزایش قابل توجه بیماری قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماری های قلبی و افراد مسن و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در جمعیت عمومی وجود دارد.

شاهسون ادامه داد: همچنین ، به دلیل ارتباط بین افزایش غلظت آلاینده های هوا ، به ویژه غلظت ذرات معلق زیر 2.5 میکرون و فراوانی و مرگ و میر کوید 19 ، از عموم مردم ، به ویژه گروه های حساس مانند قلب ، ریه ها ، زنان از زنان باردار ، افراد مسن ، کودکان ، بیماران دیابتی و آسم خواسته می شود از انجام ورزش در فضای باز خودداری کنند.

وی افزود: ورزشکاران همچنین باید از ورزش در فضای باز در مجاورت منابع آلودگی هوا مانند بزرگراه ها خودداری کنند.

به گفته وبدا شاهسونی ، وی از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود به جز در موارد ضروری از فعالیتهای شدید در فضای باز خودداری کنند و در صورت لزوم حداقل حضور در فضای باز داشته باشند.

وی افزود: در کلانشهرهای دیگر مانند کرج ، اراک و اصفهان نیز وضعیت به همین منوال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا