اجتماعی

افزایش کودکان مبتلا به عفونت مرموز کبدی در اروپا و آمریکا

مقامات بهداشتی می گویند که در حال بررسی موارد غیرقابل توضیح و مشکوک هپاتیت یا هپاتیت در کودکان در چندین کشور اروپایی و همچنین در ایالات متحده هستند.

به گزارش مجله زنده خبری، مقامات بهداشتی می گویند مواردی از هپاتیت یا هپاتیت علاوه بر بریتانیا و اسکاتلند در دانمارک، ایرلند، هلند، اسپانیا و آمریکا گزارش شده است.

هفته گذشته، مقامات بهداشتی بریتانیا نیز گفتند که موارد بیشتری از این بیماری را در میان کودکان پیدا کرده‌اند.

اما هنوز علت بیماری در کودکان و افزایش موارد مشخص نشده است.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها هنوز تعداد موارد هپاتیت را در چهار کشور اروپایی شناسایی نکرده است.

اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید کمتر از پنج مورد در ایرلند و سه مورد در اسپانیا گزارش شده است. این آژانس افزود که احتمال دارد در روزهای آینده موارد بیشتری شناسایی شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اروپا می گوید تحقیقات در مورد علل این بیماری در تمام کشورهای اروپایی که مواردی در آنها گزارش شده است ادامه دارد.

در ایالات متحده، وزارت بهداشت عمومی آلاباما گفت که 9 مورد در کودکان بین یک تا شش سال یافت شده است که دو مورد از آنها نیاز به پیوند کبد داشتند.

بیشترین تعداد موارد در انگلستان به ثبت رسیده است که در مجموع 74 مورد تاکنون ثبت شده است.

هفته گذشته، اداره بهداشت و ایمنی بریتانیا اعلام کرد که ویروس های رایجی که باعث هپاتیت عفونی (هپاتیت A تا E) می شوند، در بریتانیا شناسایی نشده اند.

در نتیجه، محققان در حال بررسی علل احتمالی دیگر هستند و معتقدند که آدنوویروس رایج ممکن است علت این بیماری باشد.

آدنوویروس ها خانواده ای از ویروس ها هستند که معمولاً باعث تعدادی از بیماری های خفیف مانند سرماخوردگی، استفراغ و اسهال می شوند.

با این حال، به نقل از بی‌بی‌سی، آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا اعلام کرد که سایر علل احتمالی این بیماری در حال بررسی است و احتمال کووید-19 را رد نمی‌کند. این آژانس افزود که هیچ ارتباط واضحی بین این بیماری و واکسن‌های کووید-19 وجود ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا