سلامت و تندرستی

کدام علائم در کودکان مبتلا به کرونا منجر به مشکلات مغزی می‌شود؟

: فتابنیوز:

دکتر پروانه کریم زاده در مورد علائم بیماری عروق کرونا در کودکان گفت: “بعد از شروع این بیماری علائمی برای بیمار وجود دارد که نیاز به مراجعه به یک مرکز پزشکی خاص دارد.” یكی از مشكلات عصبی كه در كودكان پس از بیماری عروق كرونر ایجاد می شود ، تشنج تب با یا بدون تب است.

وی افزود: برخی از آنها با ایست تنفس و کبودی شدید و طولانی هستند و به محض مشاهده چنین تشنج ، کودک باید برای نظارت بر وضعیت فعلی خود به یک مرکز پزشکی منتقل شود و از عود مجدد حمله جلوگیری کند. ” تشنج می تواند در درجه حرارت بالا رخ دهد ، که در سایر بیماری های ویروسی رخ می دهد ، اما در تاج شایع تر است.

وی افزود: کودک ممکن است بعد از بیماری عروق کرونا ، سطح هوشیاری کمتری داشته باشد یا ممکن است شرایطی از قبیل خواب آلودگی ، بی حالی و غیره داشته باشد یا ممکن است موارد شدیدتر و شرایطی مانند اغما را تجربه کند. در این حالت ، ما باید کودک را به یک مرکز پزشکی مجهز برای تصویربرداری از مغز ببریم. حتی لازم است که مایع مغزی نخاعی بررسی شود. این کودکان ممکن است به ICU نیز احتیاج داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه کودک به طور ناگهانی در حالت اغما قرار نمی گیرد ، توضیح داد: اما علائم خواب آلودگی ، بی حالی ، سوء تغذیه ، بی قراری ، گریه مداوم و غیره علائم هشدار دهنده ای است که خانواده ها می توانند به مراکز درمانی بروند. سایر علائم عصبی نیز ممکن است بیماری عروق کرونا قلب مانند آسیب عصبی در پا را دنبال کند. و هنگامی که او راه می رود ، عصب موجود در پا یا عضله وی روشن می شود ، در این مرحله کودک می تواند راه برود ، اما هنگام حرکت درد وجود دارد. این التهاب پس از یک بیماری ویروسی از جمله Covid 19 در عضله رخ می دهد.

این متخصص مغز و اعصاب کودکان با تشریح سایر علائم عروق کرونا در کودکان خاطرنشان کرد: بلع مشکل ، بلعیدن مشکل در حرکت اندام و غیره علائم خطرناکی است که والدین باید به محض دیدن آنها در فرزند خود به پزشک مراجعه کنند. التهاب نخاع یکی دیگر از علائمی است که بعد از بروز علائم ذکر شده ، بعد از ظهور بیماریهای ویروسی مانند بیماری قلب عروق کرونا در کودکان مشاهده می کنیم. فقدان کنترل ادرار و مدفوع همچنین منجر به MRI ستون فقرات می شود.

وی گفت: “این امکان وجود دارد که شریان های مغزی ملتهب شوند و درنهایت باعث ایجاد لخته در عروق مغزی شوند. در این مرحله فرد دچار سکته مغزی می شود.” علائم این مشکل بسته به نوع کشتی درگیر است. کودک ممکن است چندین روز علائم سرماخوردگی را تجربه کند و سپس در یک طرف بدن فلج شود ، یا ممکن است اعصاب جمجمه فرد دچار فلج شود و ممکن است چشم یا دهان او کج شود و حتی ممکن است در بلع مشکل داشته باشد. اگر سکته مغزی گسترده باشد ، فرد ممکن است تورم در اطراف ضایعه ایجاد کند ، که نه تنها یک طرف بدن را فلج می کند بلکه باعث تورم اطراف ضایعه می شود ، در طی آن تشنج و از دست دادن هوشیاری رخ می دهد.

کریم زاده ادامه داد: همه موارد فوق در بزرگسالان دیده می شود اما حملات تب در کودکان بیشتر دیده می شود. خود بچه ها توانایی درک و کنترل اوضاع را ندارند و این خانواده هایی هستند که باید سعی کنند ارتباط آنها با کودک را کنترل کنند.

وی در پایان گفت: “تشخیص بالینی بیماری عروق کرونا در کودکان مشابه سایر بیماری های ویروسی است. با این وجود ، سرفه در عروق کرونا خشک است و دردهای این ماهیچه ها با پیشرفت این بیماری بیشتر است.” از آنجا که این علائم مختص شریان کرونا نیست ، ممکن است والدین فکر کنند کودک دچار سرماخوردگی است ، اما اگر علائم پابرجا بماند و کودک به مرور زمان بیمار شود ، در یک بیماری کلیوی ، اولین تصور ما این است که بیمار دارای بیماری قلبی عروق کرونا است. .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا