اجتماعی

تبلیغات اسلامی گلستان به کمک جهاد دانشگاهی می‌آید/دهکده گیاهان دارویی تسهیل‌گر در اقتصاد گلستان

مجله زنده خبری/ گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: شبکه ای در تبلیغات اسلامی گلستان به سرپرستی مساجد، ائمه جماعات، مداحان، جامعه قرآنی و بانوان وجود دارد که می توانند در انجام ماموریت جهاد دانشگاهی در حوزه دانش، اقتصاد پایگاه و مقاومت. “مفید باشید.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان امشب با حضور در دفتر خبرگزاری مجله زنده خبری در گلستان با مسئولان و خبرنگاران جهاد دانشگاهی گلستان دیدار کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی در درجه اول به عنوان یک نهاد فرهنگی و اشاعه دهنده فرهنگ اسلامی شناخته می شود و فلسفه آن اسلامی سازی مدیریت دانشگاه ها و نگرش دانشجویان به انقلاب اسلامی است. وظایف موجود همپوشانی خاصی با سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی کمک کرد/ تسهیل روستای گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

شهبازی افزود: از سال 64 ماموریت جهاد دانشگاهی از حوزه فرهنگی و دانشگاهی به صنعت تبدیل شد، هرچند هنوز ماموریت های فرهنگی خود را حفظ کرده و دارای دو خبرگزاری مجله زنده خبری و ایکنا است که خبرگزاری مجله زنده خبری در این زمینه فعالیت های خوبی دارد. و خبرهای امیدوارکننده ایکنا تنها خبرگزاری تخصصی قرآن زیر نظر جهاد دانشگاهی است و اخبار قرآن و دین را ارائه می کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سال 1388 در گلستان تأسیس شد و بر اساس مأموریت های خود در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، تصریح کرد: کانون اندیشه ورز دانشجویان ایران (ایسپا) در موضوعات مختلف از جمله اشتغال، آسیب شناسی، سنجش اجتماعی. آسیب و غیره کار می کند و بیشتر اقدامات ما در حوزه آسیب های اجتماعی است.

تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی کمک کرد/ تسهیل روستای گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان تاکید کرد: در بحث فرهنگی آژانس بین المللی اطلاع رسانی قرآن (ایکنا) در حوزه قرآن و معارف دینی فعالیت می کند، خبرگزاری مجله زنده خبری نیز کاملا مستقل است و ماموریت های مشخصی دارد، امسال امسال خبرگزاری به سمت فناوری اطلاعات حرکت می کند، تولید اخبار و یادداشت ها و روشنگری، حقیقت جویی و حقیقت جویی در آن رونق می گیرد.

پیشرفت 40 درصدی فاز اول روستای گیاهان دارویی گالیکش

شهبازی با بیان اینکه سازمان دانشجویی انواع فعالیت های فرهنگی را در دانشگاه ها انجام می دهد، گفت: حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی در کشور بسیار گسترده است و 29 پژوهشکده، پژوهشکده و پژوهشکده در حوزه های مختلف وجود دارد. وی از 9 سال گذشته در حوزه گیاهان دارویی در منطقه گلستان فعالیت می کند و با توجه به نیاز سنجی انجام شده در این حوزه، فعالیت در حوزه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت روستای گیاهان دارویی گالیکش اشاره کرد و گفت: روستای گیاهان دارویی تسهیل کننده اقتصادی در منطقه خواهد بود و منشأ اثرگذاری برای بخشداری گلستان و کشور است. 125 گونه گیاهی در منطقه گلستان شناسایی و کشت شده است که زنجیره ارزش تشکیل شده و از نیازسنجی اقتصادی شروع می شود و به موضوعات مختلفی از جمله ترویج، تولید نهال، عقد قرارداد با کشاورزان، مشاوره کشاورزان، تولید اسانس و فرآورده های وابسته ختم می شود. بازار یابی.

تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی کمک کرد/ تسهیل روستای گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: فاز اول روستای گیاهان دارویی حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. امسال 125 گونه گیاه دارویی در مزرعه نمایشگاه کاشته می شود. 11 گونه مزرعه از استان گلستان پرورش داده شده است که قابل عرضه به کشاورزان گلستانی و استان های همجوار است.

شهبازی کاشت سیاه دانه را نمونه موفقی در سال های اخیر در استان گلستان دانست که پس از ترویج هزار هکتار از این محصول در استان گلستان کاشت شد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از کاشت این محصول، برداشت و سودآوری حاصل شد. کشاورزان را دو برابر کردند. “بود.

وی یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی را بانک سلول های بنیادی خون بند ناف دانست که یک اقدام دانش بنیان است. در حوزه آموزش و کارآفرینی نیز 700 حوزه مهارتی را بر اساس نیاز و خواسته افراد و بانک های اطلاعاتی اجرایی و مهمتر از آن آموزش های مهارتی آن که بیش از 50 درصد مواقع منجر به اشتغال می شود، ارائه و آموزش می دهیم.

تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی کمک کرد/ تسهیل روستای گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی کمک کرد/ تسهیل روستای گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه مباحث دانش بنیان باید به همه مسائل نظام اعم از فرهنگی و اجتماعی تعمیم یابد، آزادسازی مجموعه هایی مانند جهاد دانشگاهی را نشانه برتری دانست. و مردم از آن نهایت استفاده را بردند و چنین مجموعه هایی را ایجاد کردند تا خلاء دولت را پر کنند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین با بیان اینکه نظام اسلامی به مردم اعتماد دارد و مشخصه این امر واگذاری برخی موارد و ایجاد یک گروه مردمی است، افزود: اگر مقام معظم رهبری به توان نخبگان و جوانان ما اعتماد نداشته باشند. اکنون این همه دستاوردهای ملی و بین المللی شاهد اتفاقات مختلف از جمله پژوهشکده رویان نبوده ایم، در واقع اعتماد نظام اسلامی و حاکمیت بر مردم امتیاز ویژه ای است که کمتر در جاهای دیگر دیده می شود.

وی به همکاری مشترک تبلیغات اسلامی و جهاددانشگاهی گلستان برای اجرای شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی مفید و آموزنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا