اقتصادی

بسیاری از گیاهان دارویی بازار لرستان از خارج استان تامین می‌شوند

مجله زنده خبری / لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: طی تحقیقات ما مشخص شد بسیاری از گیاهان دارویی در بازار لرستان در خارج از استان تهیه می شود.

دکتر امین صلاح ورزیان در دیدار با فاطمه مگسودی ، نماینده مردم بروجرد و آسترینان در مجلس شورای اسلامی ، امروز 13 تیر گفت: جهاد دانشگاهی در کشور ، استان و شهرستان بروجرد از فرصت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است .

وی افزود: در حال حاضر جهاد دانشگاهی شعبه هایی در بروجرد و کوهدشت دارد و در صورت وجود شرایط مناسب و حمایت مسئولان قصد داریم در برخی دیگر از شهرهای لرستان شعبه های جهاد دانشگاهی را ایجاد کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش ، جهاد دانشگاهی دوره های آموزشی ویژه کارمندان و دوره آموزش رایگان را برگزار می کند.

صلاح ورزیان افزود: هدف از این دوره های آموزشی توانمند سازی مردم و آمادگی افراد برای ورود به بازار کار است.

وی گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر آموزش های لازم را دیده اند و تعداد قابل توجهی از این افراد وارد بازار کار شده و منجر به ایجاد شغل شده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان ادامه داد: مجله زنده خبری و ایکنا خبرگزاری های م effectiveثری در استان هستند که در مجتمع جهاد دانشگاهی فعال هستند.

صلاح ورزیان گفت: همچنین مرکز تحقیقات افکار عمومی دانشگاه (ISPA) همیشه پیش بینی های دقیقی در جریان انتخابات مهم در کشور داشته و از این نظر آماده افتتاح شعبه این مرکز در بروجرد است.

وی اظهار داشت: لرستان از جمله استان های توانمند در زمینه گیاهان دارویی است که می تواند علاوه بر تأمین نیازهای استان به عنوان صادر کننده این محصولات نیز فعالیت کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: در سال های اخیر مواد اولیه لازم برای کشت این گروه از گیاهان در جهاد دانشگاهی تأمین شده و پس از کشت گیاهان دارویی محصولات به عنوان خرید تضمینی خریداری شده است .

وی افزود: قلمه ، نهال و بذر استاندارد گیاهان دارویی در مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ارائه می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: جهاد دانشگاهی آماده راه اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی در بروگرد است تا با آموزش های دقیق زمینه توسعه این مشکل مهم را فراهم کند.

صلاح ورسیان ادامه داد: با توجه به مشکل ناباروری در استان ، مرکز درمان ناباروری سه سال پیش در جهاد دانشگاهی واحد لرستان تأسیس شد و هم اکنون به تجهیزات مدرن درمان ناباروری مجهز شده است.

وی گفت: ما آماده توسعه این مرکز به عنوان پزشکی از راه دور در سایر شهرها هستیم. همچنین پیشنهاد شده است یک مرکز خدمات تخصصی در ورشو در بروجرد راه اندازی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا