بین المللی

جانسون: افسرهای روس از طریق دادگاه جنایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت

او گفت: «به افسران روسی می گویم که از طریق دادگاه های کیفری بین المللی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. زیرا دست اندرکاران کشتار بوسنی تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش مجله زنده خبری، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) از روسیه خواست با زندانیان با “انسانیت” و “شفقت” رفتار کند.

او گفت: «ما فعالانه در تلاش هستیم تا از رفتن مردم به مرکز درگیری جلوگیری کنیم. من به افسران روسی می گویم که آنها از طریق دادگاه های کیفری بین المللی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. زیرا دست اندرکاران کشتار بوسنی تحت تعقیب قرار گرفتند.

جانسون پیشتر گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر منطقه دونباس تمرکز کرده است. وی گفت: مرحله بعدی این جنگ می تواند یک نبرد فرسایشی باشد که چندین ماه طول بکشد.

نخست وزیر انگلیس کابینه خود را در جریان آخرین رویدادهای اوکراین قرار داد و خاطرنشان کرد که پوتین از شکست های خود عصبانی است، اما مصمم است با وجود تلفات به پیروزی برسد.

در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد و از جمهوری های دونتسک و لوهانسک برای محافظت از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی کمک خواست.

ولادیمیر پوتین گفت روسیه هیچ برنامه ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش های روسیه برای دستیابی به توافقی در مورد عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا شکست خورده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا