بین المللی

کرملین: ادعای گورهای دسته‌جمعی در ایزیوم دروغ‌پراکنی است

ادعای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و دیگر مقامات اوکراینی مبنی بر کشف گورهای دسته جمعی در شهر ایزیوم و جنایات جنگی نیروهای روسی علیه مردم آن منطقه با واکنش مسکو همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که رژیم کیف در تلاش است تا سناریوی تبلیغاتی خود را درباره ارتکاب جنایات سربازان روسی در شهر بوچا این بار در شهر بوخا تکرار کند. شهر ایزیوم

به گزارش وب سایت “ریانوفسکی”، پسکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در کرملین توضیح داد: “این همان سناریویی است که در بوچا اجرا شد. همه چیز طبق فیلمنامه پیش می رود. همه اینها دروغ است. این یک مرحله و از البته ما حقیقت را فاش خواهیم کرد.

پیشتر ویتالی گانچف، رئیس اداره نظامی-مدنی استان خارکف نیز گفته بود که اوکراین در تلاش است تا سناریوی تحریک آمیز در بوچا را این بار در شهر ایزیوم که زیر گلوله باران شدید و مکرر نیروهای اوکراینی قرار دارد، تکرار کند.

سخنگوی کرملین سپس نسبت به اظهارات مقامات ارشد کیف مبنی بر بازگشت شبه جزیره کریمه به اوکراین در پایان جنگ با روسیه هشدار داد و مسکو به این ادعاها پاسخ مناسبی خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف توضیح داد: کریمه بخشی جدا نشدنی از خاک فدراسیون روسیه است و هرگونه ادعایی نسبت به خاک کشورمان با پاسخ تند مواجه خواهد شد.

وی همچنین افزود: جمهوری های دونباس کشورهای مستقلی هستند که استقلال آنها توسط فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده است و برای تامین امنیت خود از روسیه درخواست کمک کرده اند.

در همین حال، میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، به ساکنان آن منطقه هشدار داد که هر چه سریعتر پناهگاه هایی را برای حملات موشکی آماده کنند و مواد غذایی کافی ذخیره کنند و تهدید به حمله به شبه جزیره کریمه کرد.

310310

دکمه بازگشت به بالا