اقتصادی

حذف ارز ۴۲۰۰ از حقوق ورودی کلید خورد

با ابلاغ قانون بودجه 1401 گمرک ایران، دستور حذف نرخ ارز 4200 تومانی از محاسبه حقوق ورودی و تغییر نرخ ارز به حاشیه بازار صادر شد.

به گزارش مجله زنده خبری، با ابلاغ قانون بودجه سال جاری از سوی رئیس جمهور، گمرک ایران نیز تغییراتی را آغاز کرده است که مهم ترین آن است. تغییر در نرخ ارز هنگام محاسبه ورودیه ها قرارداد؛ نرخ 4200 به نرخ ETS نزدیک به نرخ بازار افزایش می یابد که طی آن مالیات بر ارزش افزوده با نرخ جدید محاسبه می شود.

بر اساس بند 1 (ه) تبصره 7 قانون بودجه 1401، محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی در کلیه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی، بر اساس نرخ ارز اعلامی بانک مرکزی الکترونیکی می باشد. سیستم مبادله ماده (14) یک مورد گمرکی است.

هر چه وکیلی مدیر کل گمرک واردات در مکاتبه مورخ 4 فروردین با باغپور مدیر کل فناوری اطلاعات و سرویس امنیت فضای مجازی با اشاره به الزام قانون بودجه مبنی بر اعمال نرخ ETS در سامانه کلی گمرک برای محاسبه ارزش گمرکی کالا، گزارش شد با توجه به هماهنگی و مکاتبات انجام شده با بانک مرکزی در این زمینه در سال گذشته و با توجه به تکلیف مالی این بانک. و بار مالی سازمان، برای اجرای قانون بودجه تبصره 7 مبنی بر اعمال نرخ ارز سامانه مبادلات الکترونیکی به کل سامانه گمرکی، نیاز فوری به اقدام فوری دارد.

بر اساس این گزارش، درآمدهای بودجه دولت از محل حقوق ورودی شامل تعرفه و سود بازرگانی است که پیش بینی می شود محاسبات گمرکی از 4200 به نرخ حاشیه بازار افزایش یابد، اما به دلیل تاثیر تورم بر کالاهای وارداتی به دلیل افزایش قیمت ها. واردات تمام شده است، سود تجاری باید توسط وزارت صمت تعدیل شود تا بخشی از اثر تورمی را پوشش دهد، که هنوز نهایی نشده است.

اما قانون بودجه کل سال را شامل می شود و بنابراین برای کالاهایی که از ابتدای سال جاری و بر اساس ضوابط سال گذشته ترخیص شده اند، صاحبان کالا پس از قانون بودجه تعهد لازم برای دریافت مابه التفاوت نرخ ارز را دریافت کرده اند. ارقام برای سال نو.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا