اجتماعی

دادگاه تجدید نظر پرونده پاساژ علاءالدین در منطقه۱۱ برگزار شد

شهردار منطقه 11 از دادگاه تجدیدنظر برای لغو حکم ماده 38 آیین نامه اجرایی شهرداری تهران در صورت احقاق حقوق شهروندی در پرونده مالک مجتمع تجاری علاءالدین و محله 11 خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، سید محمد موسوی در راستای احقاق حقوق شهروندی و حقوق پایمال شده مردم در صورت درخواست پروانه ساختمانی در طبقه هفتم مجتمع علاءالدین ضمن حضور در دادگاه برای دفاع از این پرونده گفت: حقوق شهروندی نیست. یک سازش است و ما در این موضوع شکست نخواهیم خورد.

وی افزود: پیرو رأی صادره بر اساس ماده 38 آئین نامه داخلی شهرداری تهران که شهرداری را موظف به صدور پروانه ساختمانی برای طبقه هفتم مجتمع علاءالدین کرده است، برای تحقق وعده های صادقانه ای که به شهرداری داده بودیم در دادگاه حاضر شدیم. مردم . . و به این تصمیم اعتراض کردند.»

شهردار منطقه 11 گفت: پیرو دستور اکید شهردار تهران مبنی بر شفافیت و صیانت از حقوق بشر در مجموعه علاءالدین، با تلاش و پیگیری مجدانه همکاران مرکز حقوقی شهرداری تهران و معاونت حقوقی منطقه. در 11، ما بر اساس قانون 38 درخواست لغو رای داده‌ایم. «ما خواهان حمایت از حقوق بشر در دادگاه هستیم.

موسوی تاکید کرد: ساخت طبقه هفتم در این مجموعه هیچ یک از معیارهای شهرسازی از جمله تراکم، سطح اشتغال، تعداد طبقات و … را ندارد و در حال حاضر این مجموعه یکی از شلوغ ترین مراکز خرید ایران است و روزانه هزاران نفر به این مجموعه سفر می کنند. با توجه به وضعیت این مجموعه، قطعاً ساخت طبقه هفتم حقوق عمومی شهروندان را تهدید خواهد کرد، بنابراین با عزم جدی برخورد خواهیم کرد.

شهردار منطقه 11 با اشاره به مطالبات مکرر مردم و کسبه از این پاساژ در خصوص ایمنی و جلوگیری از ساخت و ساز در مجموعه علاءالدین گفت: نمی خواهیم حادثه تلخ پلاسکو تکرار شود و نباید اجازه دهیم. شهروندان برای منافع شخصی.

وی افزود: در شهرداری تهران با تکیه بر اصول عدالت و شفافیت، حق مردم را نمی بخشیم.

به گزارش روابط عمومی منطقه 11، موسوی تاکید کرد: حقوق مردم و امنیت آنها خط قرمز ما در شهرداری تهران است و با حمایت وکلای شهرداری تمام تلاش خود را برای لغو رای و جلب رضایت شهروندان به کار خواهیم گرفت. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا