اجتماعی

سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در عاصمه نظام اسلامی است

سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در نظام اسلامی است

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در نظام اسلامی است.

به گزارش مجله زنده خبری، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهر تهران سه شنبه ششم اردیبهشت ماه با تجلیل از زحمات حجت الاسلام میثم امرودی و معارفه مهرداد بهاگری به عنوان رئیس جدید این سازمان در کانون اندیشه برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران، حجت الاسلام محمد کومی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رئیس دانشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدمهدی دادمان حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، مهدی پیرهادی، علیرضا نادعلی، میثم مظفر و سیداحمد علوی، اعضای معاونت اجتماعی و فرهنگی اسلامیه. امور شهرداری تهران، هانری و جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران این سازمان به همراه تعدادی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدا کلیپی از مراسم معرفی سازمان فرهنگی هنری برای حاضران پخش شد و سپس حجت الاسلام امرودی با تشکر از حاضران در مراسم گفت: از شهردار تهران برای برگزاری این نشست باشکوه تشکر می کنم. 30 ماه است که در سازمان فرهنگی هنری در خدمت شهروندان هستیم و آثار این سازمان نمایشگاهی محسوب می شود. امیدوارم این فعالیت ها رضایت بخش بوده باشد.

حجت الاسلام امرودی افزود: سازمان فرهنگی هنری دارای هیئت امنا و اساسنامه فاخر است و هیچ شباهتی بین دستگاه های فرهنگی وجود ندارد. این سازمان از تنوع و گستره کاری استثنایی برخوردار است و شبیه هیچ جای کشور نیست. امروز آغاز کار جوانی متدین، انقلابی و نواندیش است که از زحمات مرد قبلی تجلیل می کند و نیکی ها را برجسته می کند و مشکلات را حل می کند. از آقای زاکانی که این مسئولیت را از من سلب کردند تشکر می کنم. زیرا ما 30 ماه تلاش و کوشش مداوم را پشت سر گذاشتیم.

رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری با اشاره به کمپین روز قدس گفت: در این مدت سعی کردم چیزی جز عشق به اهل بیت، قرآن، انقلاب، امام (ره) در دل نداشته باشم. و رهبری امروز خط کاملا روشن است. یک طرف اسلام و رهبری است و طرف دیگر آمریکا و اسرائیل و امروز نشانه ایمان نفرت از این شیاطین بزرگ است. امروز فلسطین نشانه حق و باطل است.

وی در پایان گفت: کارکنان سازمان فرهنگی هنری در این مدت بدون کوچکترین ادعایی زحمات زیادی کشیدند و از آنها تشکر و خواهان تصمیم آنها هستم. سازمان فرهنگی هنری موفقیت خود را مدیون تک تک مدیران، مشاوران، کارشناسان، مربیان و دستیاران است. همچنین از همه فرهنگیان عذرخواهی می کنم که به دلیل کمبودهای مالی و بودجه ای نتوانستم به درستی از آنها رسیدگی کنیم.

حجت‌الاسلام محمد کومی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از همه کسانی که در تهران برای فرهنگ و هنر تلاش کردند، تشکر می‌کنم. شهری که برای مردمش شایسته جوانمردی است. به ویژه از زحمات ارزشمند آقای امرودی در این مدت تشکر می کنم. با انتقال آقای باقری به سازمان فرهنگی هنری، ایشان اغلب در سازمان تبلیغات اسلامی در محل می ماندند و اگر می خواستم تعصب سازمانی نشان دهم، با این انتصاب مخالفت می کردم.

عضوهیئت امنای سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: انتخاب آقای باقری را هوشمندانه و قابل دفاع می دانم و ایشان با کمک کارکنان سازمان فرهنگی هنری عنصری تحول آفرین در این مجموعه خواهند بود. . انتخاب آقای زاکانی را تحسین می کنم که مانند سایر بخش های شهرداری انتخاب خوبی در سازمان فرهنگی هنری داشتند. امیدوارم در همه نهادهای فرهنگی به هم افزایی کامل برسیم و در زمانی که جهاد بسیار مهم است اتفاقات بزرگی برای مردم بیفتد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: موضوع بسیار مهمی برای تحول در سازمان فرهنگی هنری مانند پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر نمونه ای از این امر است. اصطلاح صد حیف و صد شکر.» از زحمات 30 ماهه آقای امرودی صمیمانه تشکر می کنم و از آقای باقری نیز استقبال می کنم که بار آن زمان را بپذیرند و همچنین از زحمات هیئت مدیره آقای کومی تشکر می کنم. متولیان و بخشش او.

وی افزود: نام سازمان فرهنگی هنری حامل پیام های مهمی برای ماست. جریان رقیب انقلاب اسلامی، غرب، اقتصاد را مبنای کار خود قرار می دهد، در حالی که مهم ترین مسئله انقلاب ما فرهنگ است. اگر در غرب حداکثر منفعت و لذت مادی اساس است، در ذهن ما اینطور نیست و انسان خلیفه خدای زمین است که باید به سمت انسان کامل حرکت کند. بنابراین فرهنگ زیربنای جامعه ماست و آموزش رانندگان و لکوموتیوها تحول و توسعه جامعه خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه عنصر دوم به نام سازمان فرهنگی هنری «هنر» است، گفت: هنر یکی از رموز بقا و بقای انسان است و امری اساسی است نه حاشیه ای. تهران پایتخت نظام اسلامی است و سازمان فرهنگ و هنر مسئول رشد و توسعه فرهنگ در این شهر است. توصیه های مؤثر و قوی متولیان این سازمان اهمیت ویژه آن را نشان می دهد. توجه به جایگاه شکوهمند سازمان فرهنگی هنری رسالت بزرگ این سازمان و کارکنان آن است و انتظار می رود توسعه فرهنگی شهر تهران با جدیت دنبال شود.

زاکانی افزود: ما در مدیریت شهری چشم اندازی داریم که تهران را به عنوان کلان شهر جهان اسلام معرفی کنیم و سازمان فرهنگی هنری نیز می تواند در تحقق این هدف موثر باشد. ما وظیفه جدی داریم که هم در جهت رضایت شهروندان و هم در جهت ایجاد تحول اساسی حرکت کنیم. سازمان فرهنگی هنری ظرفیت عظیمی از نظر تجهیزات و پرسنل دارد که البته ما آن را موظف به ارتقا می دانیم.

وی در پایان گفت: از آقای امرودی و همه همکارانشان تشکر می کنم و امیدوارم انتخاب آقای باقری سرآغاز گام های بلندی در عرصه فرهنگ و هنر در تهران باشد. رویکرد ما در مدیریت شهری تعامل با مردم و استفاده از ظرفیت مردم است و اگر خدا بخواهد سازمان از این ظرفیت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده خواهد کرد.

با حضور تعدادی از اعضای هیأت امنای سازمان فرهنگی هنری از زحمات حجت الاسلام میثم امرودی تقدیر شد و مهرداد باقری به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حکم خود را دریافت کرد.

مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری در سخنانی کوتاه از حاضران تشکر کرد و گفت: باید از آقای امرودی تشکر کنم که سازمان و نیروی فرهنگی باشکوهی را برای نظام اسلامی رهبری کردند. سازمان فرهنگی هنری جایگاه ویژه ای در فرهنگ و هنر کشور دارد و دارای هیئت امنای قابل توجه و قابل احترامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، وی ادامه داد: امروز روز بیعت مجدد ما با جهاد فرهنگی است و همه همکاران سازمان فرهنگی هنری بیعت محکمی برای رسیدن به آرمان های نظام اسلامی خواهند داشت. روز جنگ نرم دشمن علیه ماست و باید این جنگ را بشناسیم و آماده آن باشیم. امروز روز مقاومت و پایداری ملت ایران و مردم عزیز تهران است. از امروز متعهد به ایستادگی هستیم. و دفاع از این هویت در جهت تقویت و اعتلای هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی مردم تهران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا