اجتماعی

بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده در حوادث اخیر در کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، بیانیه سازمان نظام پزشکی به شرح زیر است:

همکاران عزیز

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

سلام

صمیمانه از نگرانی دلسوزانه همه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و با توجه به لزوم اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط سازمان نظام پزشکی و اقدامات بعدی مطابق با الزامات ارکان مختلف سازمان و اعضای محترم جامعه پزشکی کشور به نکات زیر توجه دارند:

1- پس از درگذشت تاسف بار مرحومه سرکار خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ 1401/06/25 رئیس سازمان در روز یکشنبه مورخ 1401/06/27 با حضور در بیمارستان کسری و دیدار با مدیر عامل محترم و مسئول فنی محترم بیمارستان، روند بستری شدن در بیمارستان و اقدامات رسیدگی و رسیدگی به پرونده و استماع نظرات حاضرین در جلسه دادگاه.

2- رئیس سازمان در تاریخ 28/06/1401 طی گفتگوی تلفنی با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی و دبیر شورای امنیت ملی ضمن ابراز نگرانی جامعه پزشکی خواستار تشکیل کمیسیون تشخیص پزشکی شدند.

3- در تاریخ 28.06.1401 طی نامه ای به وزیر محترم کشور، تشکیل کمیسیون پزشکی جهت احراز حقایق با حضور سازمان نظام پزشکی و نمایندگان انجمن های علمی ذیربط درخواست شد.

4- در تاریخ 1401/06/29 در جلسه ای با حضور وزیر محترم کشور و معاونت محترم حراست نیروی انتظامی ضمن بیان دغدغه ها و مطالبات جامعه پزشکی، درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت یاب به ایشان ارائه شد. وزیر محترم کشور که مورد قبول ایشان قرار گرفت.

5- در همان روز 29/06/1401 پیرو نامه دبیر شورای امنیت ملی برای تشکیل کمیسیون مذکور، از انجمن های علمی خواسته شد تا نماینده ای از انجمن را برای حضور در جلسه معرفی کنند.

6- عصر همان روز (29/06/1301) با حضور نمایندگان انجمن های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، ریاست محترم سازمان نظام پزشکی، معاون محترم وزیر بهداشت و نایب رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه در این وزارتخانه با حضور دبیر شورای امنیت کشور تشکیل شد و همه جوانب موضوع و اسناد پرونده به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفت.

7- پس از انتشار سی تی اسکن مغز منتسب به خانم امینی در تاریخ 29/06/1301، سازمان نظام پزشکی از شورای رادیولوژی خواست نظر علمی خود را در مورد نتایج سی تی اسکن اعلام کند.

8- در تاریخ 30.06.1401 طی نامه ای به وزیر محترم کشور ادامه کار کمیسیون تا حصول نتیجه نهایی و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم انجمن های علمی و تخصصی در صیانت از حقوق مردم. تاکید شده است.

9- پس از درخواست تعدادی از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی مبنی بر رعایت صحت و رعایت موازین علمی در رسیدگی به پرونده، این درخواست به سازمان نظام پزشکی ابلاغ شد. ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی در تاریخ 07/02/1401 مجمع عمومی محترم پاسخ به پزشکی قانونی رسیده است.

10- در پی نگرانی تعدادی از همکاران در خصوص امکان استفاده غیر درمانی از آمبولانس و همچنین حمله به آمبولانس در حین انجام ماموریت، در تاریخ 06/07/1301 طی مکاتبه ای با دبیر محترم شورای امنیت کشور، این موضوع منعکس شد و همچنین تماس های متعددی با نهادهای ذیربط در این جلسات پیگیری شد.

11- پیرو نامه تعدادی از اعضای محترم جامعه پزشکی و روسای شعب نظام پزشکی کشور مبنی بر پیگیری برخی نگرانی ها و نگرانی ها خطاب به رئیس سازمان، رئیس شورای عالی و رئيس مجمع عمومي، رئيس سازمان با رئيس مجمع و شورا تماس گرفت و پس از دريافت نقطه نظرات و رهنمودهاي آنان و ارائه گزارش پيگيري، علاوه بر ارائه مفاد نامه مذكور به صورت متعدد. در دیدار با مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی کشور، طی مصاحبه با یک خبرگزاری رسمی، این درخواست ها و نگرانی ها و مواضع این سازمان را به صورت علنی بیان کردند.

12- علیرغم برخی تفاسیر تعدادی از همکاران از متن پراکنده مصاحبه، موارد زیر به وضوح در این مصاحبه برجسته شده است:

– رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل
– درمان کلیه مجروحان در کلیه مراکز درمانی بدون سوگیری
– استفاده از وسایل نقلیه نجات متناسب با وظیفه اصلی آنها
– حضور در کنار مردم جامعه پزشکی و پیگیری درخواست های آنان و بیان مخالفت ها به صورت منطقی.
– لزوم ایجاد فضای امن برای ابراز انتقاد و اعتراض در کشور
– معترضان و منتقدان مدافع تمامیت ارضی کشور هستند و خواهان پیشرفت کشور هستند
– جامعه پزشکی ضمن ابراز ایرادات و انتقادات خود مخالف اخلال و آسیب به اموال عمومی است.
– استفاده از عناصر تجزیه طلب و مزاحم این حادثه و مخدوش کردن فضای اعتراض مسالمت آمیز غیرقابل قبول و غیرقابل قبول است و لازم است مرز اعتراض و اغتشاش توسط مسئولان محترم کشور جدا شود.

بنابراین در هیچ جای این مصاحبه چیزی که حاکی از اغتشاشگر بودن معترضان باشد وجود ندارد.

13- پس از درخواست همکاران جهت پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی از جامعه پزشکی طی نامه ای به دادستان محترم کل کشور و در تماس های متعدد رئیس سازمان با مقامات مختلف امنیتی و قضایی، پرونده پیگیری می شود

14- در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی (7/7/1301) و همچنین در جلسه انجمن های علمی پزشکی تاریخی (20/07/1301) گزارش اقدامات انجام شده و پرونده مذکور توسط رئیس سازمان به اطلاع اعضاء محترم رسید.

15- کلیه سطوح فوق در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان به طور کامل و مستند خواهد بود.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

30.07.1401.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا