اجتماعی

پرهیز از سفرهای غیرضرور و استفاده کمتر از خودرو شخصی

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در بیانیه ای خطاب به شهروندان تهرانی از شهروندان خواست تا با توجه به افتتاح کامل مراکز آموزشی و انتظار، سفرهای غیرضروری خود را مدیریت کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند. افزایش تقاضا برای سفر و ترافیک دوستت دارم.

به گزارش مجله زنده خبری، در این بیانیه آمده است:
شهروندان همانطور که می دانید؛ بر اساس تصمیمات ستاد ملی تاج و تخت در روز یکشنبه ۱۴ فروردین تمامی مراکز آموزشی اعم از دانشگاه ها و مدارس به دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه خواهند کرد.

بدیهی است که این تصمیم باعث افزایش ترافیک شهری و جهش جدی تقاضا برای سفر در تمامی سیستم های حمل و نقل عمومی و شبکه جاده های شهری خواهد شد.

متاسفانه عدم توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در سال های اخیر منجر به ضعف جدی در موارد مختلف حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو و تاکسی و کمبود ظرفیت خدمات رسانی در این ناوگان شده است.

این در حالی است که شهرداری تهران در ماه های اخیر با تمام توان مالی، فنی و اجرایی خود تلاش کرده است تا تمامی ظرفیت های ممکن را در سیستم های مختلف حمل و نقل عمومی آماده کند. تعمیر 5000 تاکسی، هماهنگی با آموزش و پرورش برای ساماندهی و راه اندازی مجدد سرویس مدارس، تعمیر و نگهداری و نوسازی تعداد احتمالی ناوگان اتوبوسرانی، تعمیرات اساسی تعدادی اتوبوس در بخش خصوصی و خصوصی، تعویض باک LNG برای اتوبوس های متوقف، تعمیرات واگن های مترو و افزایش شیفت رانندگان اتوبوس و اپراتورهای قطار مترو، به روز رسانی تجهیزات کنترل ترافیک از جمله دوربین های نظارت بر ترافیک و ثبت خطا، بهینه سازی جدول زمانبندی چراغ های راهنمایی و رانندگی، تجهیز و تکمیل علائم راه و تجهیزات ایمنی در مناطق در معرض خطر تصادف و تلاش برای جبران خسارت. برای عقب ماندگی خدمات حمل و نقل عمومی بخشی از اقدامات شهرداری تهران برای افزایش ظرفیت مسافر در حمل و نقل عمومی و افزایش ایمنی در ترافیک شهری مالی، فنی و اجرایی است. فرصت ها. تا حد امکان عقب ماندگی موجود را جبران کنیم.

اما واضح است که شکاف بین تقاضای شهروندان برای حمل و نقل عمومی و ظرفیت موجود نیازمند توجه، سرمایه گذاری و اجراست که در کوتاه مدت و تمامی دستگاه های اجرایی اعم از مدیریت شهری، دولت و مجلس شورای اسلامی امکان پذیر نخواهد بود. با این سوال باید به آن پرداخت. توجه ویژه ای داشته باشید.

در کوتاه مدت علاوه بر اقدامات شهرداری تهران، دو برنامه دیگر نیز پیش بینی شده است.
یکی از مهم ترین اقداماتی که می تواند وضعیت ترافیک شهری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، توجه شهروندان تهرانی به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی و همچنین استفاده از روش های پیاده روی و دوچرخه سواری و استفاده از وسایل اسب سواری است. یک ماشین مشترک برای سفر با یک مسیر مشترک بین اعضای خانواده یا آشنایان.

یکی دیگر از برنامه ها بحث افزایش محدودیت تردد شخصی است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، در صورت باز بودن کامل مراکز آموزشی، ساعات محدودیت در طرح ترافیک تا ساعت 6:30 صبح تا 19 افزایش می یابد. ، که پس از آن تصمیم گیری خواهد شد. اطلاعات نهایی ارائه خواهد شد.

شهرداری تهران از شهروندان تهرانی درخواست می کند موارد فوق، کمبود ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین پیش بینی ترافیک از امروز به ویژه از روزهای اول بازگشایی مدارس به دلیل عدم تشکیل کامل سرویس های دانش آموزی را مد نظر قرار دهند. و از ترافیک غیر ضروری خودداری کنید و از خودروهای شخصی کمتری استفاده کنید تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا ترافیک بهتری در شهر داشته باشید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا