سلامت و تندرستی

چرا پزشکان به فکر تغییر نام برخی سرطان‌ها هستند؟

گروهی از پزشکان در ایالات متحده می گویند زمان تغییر نام برخی سرطان های خفیف مانند سرطان خوش خیم پروستات برای جلوگیری از ترس بیماران از سرطان فرا رسیده است.

به گزارش مجله زنده خبری، سرطان برای بسیاری از بیماران وحشتناک است و پزشکان آمریکایی معتقدند تغییر نام انواع خفیف سرطان پروستات در مردان می تواند از جراحی های غیرضروری و پرتودرمانی جلوگیری کند.

محققان می گویند که با افزایش سن، اکثر مردان سلول های سرطانی پروستات ایجاد می کنند، اما بیشتر سرطان های پروستات بی ضرر هستند.

اسکات آگنر، متخصص دانشگاه شیکاگو در ایالات متحده می گوید: نوعی سرطان پروستات وجود دارد که خفیف ترین و کم تهاجمی ترین آن است. در عمل، این نوع سرطان نمی تواند علائمی را در فرد مبتلا ایجاد کند یا بیماری را به سایر نقاط بدن منتقل کند.

او تاکید می کند که عبارت «شما سرطان دارید» تأثیر روانی عمیقی بر بیماران دارد. او معتقد است که ترس از بیماری در واقع باعث می شود تعدادی از بیماران واکنش بیش از حد نشان دهند و درخواست جراحی غیر ضروری یا پرتودرمانی کنند.

دیوید پنسون، کارشناس دانشگاه وندربیلت، می گوید: «اگر اضطراب را کاهش دهید، بسیاری از درمان های (غیر ضروری) را کاهش می دهید.

وی افزود: بیماران با شنیدن نام سرطان به این نتیجه می رسند که باید آن را درمان کنند، حتی اگر این نوع سرطان نیاز به درمان نداشته باشد.

به گزارش یورونیوز، دانشمندان تاکنون نام برخی از سرطان های خفیف مثانه، دهانه رحم و تیروئید را تغییر داده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا