ورزش و نشاط

احسانی: ناکام تیم ملی کاراته حالا منتقد شده است/ هیچکس بدون انتخابی ملی‌پوش نمی‌شود

پیشکسوت کاراته و دبیر کمیته فنی فدراسیون گفت: اگر قرار است انتقادی شود باید نقد کنیم که چرا با وجود اعزام های چشمگیر و نزدیک به پایان، برخی از منتقدان امروز موفق به کسب سهمیه نشده اند.

علیرضا احسانی در گفت وگو با مجله زنده خبری، درباره وضعیت تیم های ملی کاراته گفت: اردوهای تیم ملی کاراته در دو بخش دختر و پسر برگزار می شود تا برای حضور قدرتمند در بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه آماده شوند. از مدال آوران ایران در تمامی ادوار بازی های کشورهای اسلامی است و امیدواریم در این دوره سهم قابل توجهی در سبد مدال های کاروان ورزشی ایران داشته باشیم هرچند کار سختی است.

وی افزود: کاراته ایران با ظرفیتی که دارد می توانست در بازی های آسیایی 2022 عملکرد درخشانی داشته باشد اما متاسفانه این مسابقات لغو شد تا همه ورزشکاران از جمله کاراته بتوانند بازی های کشورهای اسلامی را تماشا کنند.

عضو کمیسیون فنی فدراسیون کاراته ادامه داد: کاراته ماه های سختی را پیش رو دارد. علاوه بر بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های جهانی آمریکا و مسابقات قهرمانی آسیا نیز در برنامه کاراته است که باید توسط کادرفنی تیم‌های ملی و زیر نظر کمیته فنی برنامه‌ریزی شود تا تیم ملی به موفقیت برسد. شرایط ایده آل

احسانی در واکنش به انتقادات اخیر امیر مهدی زاده، ملی پوش سابق کاراته فدراسیون و تیم ملی، گفت: دلیل این انتقادها را نمی دانم، هرچند معتقدم هر چیزی باید در خانواده کاراته حل شود. در آخرین دوره انتخابی تیم ملی که سال گذشته برگزار شد، برخی از ورزشکاران نتوانستند جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند و در مسابقات انتخابی نیز پس از شکست مقابل تمامی حریفان، مسابقات را نیمه تمام رها کرده و حتی راهی مسابقات شدند. برای راهیابی به مسابقات قهرمانی آسیا. ظاهر نشد.

وی افزود: برخی از قهرمانان قدیمی کاراته ایران در سال های اخیر از روزهای اوج خود دور شده اند و این واقعیت را باید پذیرفت. برخی نیز نتوانستند جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کنند. اتفاقا یکی از انتقادات کادرفنی تیم ملی حمایت بیش از حد از برخی ملی پوشان بود تا جایی که برخی از آنها بدون انتخاب راهی مسابقات بین المللی شدند.

دبیر کمیته فنی کاراته گفت: این رویه برخی از ورزشکاران را به قدری پشت سر گذاشته که دلسرد شده و دست از کار کشیده اند. اگرچه کار آنها اصلا مورد تایید قرار نگرفته است، اما قطعا اگر به همه فرصت های برابر داده می شد، شاید امروز شاهد اتفاقاتی که می افتد نبودیم.

احسانی ادامه داد: به عنوان یک عضو قدیمی که بیش از پنجاه سال سابقه حضور در خانواده بزرگ کاراته را دارم و عمر خود را در کاراته گذرانده ام، معتقدم اگر سهمیه المپیک برای همه به شکل مصوب و برنامه ریزی شده رعایت می شد. «شرایط تغییر کرده است. اگر امروز قرار است نقدی شود، باید نقد کنیم که چرا با وجود اعزام های چشمگیر و تقریباً کامل، برخی از منتقدان امروز نتوانسته اند سهمیه ای را کسب کنند؟ اتفاقاً فدراسیون و کادر فنی به دلایل مختلف با برخی از آنها مخالفت کردند که برخی از آنها درست بود تا جایی که حتی مربی شخصی خود را به مسابقات مقدماتی پاریس فرستادند. فدراسیون چه کار دیگری داشت و نه؟

پیشکسوت کاراته ایران و تیم ملی در مسابقات جهانی 1977 توکیو که مقام اول جهان را کسب کرد، گفت: احترام مهمترین اصل کاراته است، نکته ای است که هیچکس از جمله من نباید فراموش کند. از کاراته ضمن اینکه معتقدم هر فردی که شایسته است باید پیراهن تیم ملی را بپوشد و تنها راه رسیدن به پیراهن تیم ملی کسب امتیاز لازم در مسابقات انتخابی زیر نظر کمیته فنی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا