سلامت و تندرستی

افزایش اقدام به خودکشی در داروسازان آمریکایی

یک مطالعه جدید در ایالات متحده نشان می دهد که داروسازان بیش از هر فرد دیگری در جامعه آمریکایی در معرض خطر خودکشی هستند.

به گزارش مجله زنده خبری، موضوع «اپیدمی» توجه همگان را به وضعیت سلامت روان و فرسودگی شغلی متخصصان در حرفه‌های مرتبط با سلامت و خدمات بهداشتی جلب می‌کند و تحقیقات نشان می‌دهد که کادر پزشکی و متخصصان بهداشت با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. نرخ بالای خودکشی به ویژه در میان پزشکان و پرستاران.

اما در این مطالعات به نظر می رسد که سلامت روان داروسازان تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در اولین مطالعه در مورد میزان خودکشی در بین داروسازان در ایالات متحده، کارشناسان آمریکایی دریافتند که میزان خودکشی در بین داروسازان بیشتر از جمعیت عمومی است. نرخ تقریبی خودکشی در بین داروسازان 20 نفر در هر 100000 است، در حالی که این میزان در جمعیت عمومی 12 است.

این ارقام بر اساس داده‌های سال‌های 2003 تا 2018 در ایالات متحده است و کارشناسان آمریکایی انتظار دارند که این اعداد در سال‌های آینده به دلیل استرس فزاینده اپیدمی کووید-19 افزایش بیشتری پیدا کنند و اکنون تخمین داده‌ها جدیدتر است.

به گفته کارشناسان آمریکایی، چیزی که ما از این همه گیری آموخته ایم این است که یک نقطه سقوط برای متخصصان بهداشت وجود دارد. در این مطالعه رایج ترین روش خودکشی در بین این جمعیت شناسایی شد که نشان داد 49.8 درصد موارد با سلاح گرم، 29.4 درصد مسمومیت و 13 درصد خفگی بوده است.

استفاده از سلاح گرم در بین داروسازان و عموم مردم مشابه است، اما مسمومیت با بنزودیازپین ها، داروهای ضد افسردگی و مواد افیونی در بین داروسازان شایع تر است.

عوامل موثری مانند سابقه بیماری روانی و شیوع بالای مشکلات شغلی نیز در این مطالعه بررسی شد. مشکلات شغلی شایع ترین ویژگی خودکشی در حرفه های بهداشتی است.

در همین حال، به گفته مدیکال اکسپرس، مسئولیت های داروساز در طول این مدت با توزیع داروهای بیشتر، افزایش تقاضا برای مدیریت واکسن و سایر خدمات بهداشتی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا