بین المللی

واکنش روسیه به استقرار موشک‌های آمریکایی در آسیا-پاسیفیک

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: از آنجا که موشک های آمریکایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر هستند و همانطور که یک بار دیگر به من گفتند ، چنین موشکهایی در منطقه مستقر می شوند ، برد این موشکها به حدی است که می توانند روسیه را گسترش دهند اهداف تاکتیکی استراتژیک ما را برای بازدارندگی هسته ای تحویل داده و تحت پوشش قرار دهیم.

در آگوست سال گذشته ، ایالات متحده از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای میان برد INF خارج شد. پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید یا همان لانچ جدید ، آخرین توافق نامه کنترل تسلیحات بین مسکو و واشنگتن است که در 5 فوریه 2021 منقضی می شود.

سفیر روسیه در ایالات متحده ادامه داد که مسکو به تعهد یک جانبه خود برای نداشتن موشک های میان برد و کوتاه پایبند است ، در حالی که ایالات متحده در برخی مناطق چنین موشک هایی را ندارد.

وی به کانال یک روسیه گفت: “بار دیگر اخباری مبنی بر استقرار موشک های آمریکایی در منطقه دریافت کردم و باید بگویم که روسیه اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام می دهد.” مسکو تلاش کرده است تا سیاستمداران آمریکایی را متقاعد کند که عدم گفتگو در مورد کاهش سلاح خطرناک است ، اما هیچ پیشرفتی حاصل نشده است و روسیه و ایالات متحده در آستانه نزدیک شدن به یک مسابقه تسلیحاتی هستند.

وی افزود: آمریکایی ها اطمینان دارند که می توانند در این مسابقه تسلیحاتی پیروز شوند. آنها متقاعد شده اند که سیاست قبلی برای از بین بردن اقتصاد روسیه کارساز خواهد بود. و علیرغم اظهارات مکرر من مبنی بر اینکه این یک مسیر خطرناک است و به گفتگو نیاز است ، اما در زمینه متقاعد کردن سیاستمداران کنونی در کشور ، به ویژه افرادی که مسئول کنترل تسلیحات هستند ، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا