اجتماعی

افزایش مراقبت‌های مرزی برای شناسایی آبله میمون

وزیر بهداشت با بیان اینکه آبله بیماری جدیدی نیست و بیشتر عوارض این بیماری پوستی است، گفت: مرگ و میر آن قابل مقایسه با تاج نیست. به همین دلیل مردم نباید نگران این بیماری باشند. در ایران چندین مورد مشکوک برای معاینه به انستیتو پاستور ارسال شده و تاکنون هیچ موردی مبنی بر تشخیص بیماری در کشور ثبت نشده است.

به گزارش مجله زنده خبری، دکتر بهرام عین‌الهی در حاشیه نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه کرونا زیرساخت های کشور را تقویت کرده است. بنابراین اکنون ما 6 مجموعه واکسن داریم که نه تنها برای تاج، بلکه برای پیشگیری و مبارزه با هر ویروسی نیز قابل استفاده است.

وی گفت: خوشبختانه امروز با تلاش دانشمندان کشور توانستیم واکسنی برای مقابله با تهدیدات ویروسی در جهان تولید کنیم. روی دانش فنی و ابزار ساخت واکسن کرونا در ایران تمرکز کردم.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در تسخیر تاج بود، گفت: یکی از دلایل موفقیت ما این بود که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور شخصاً در مبارزه با اپیدمی تاج و تخت مشارکت داشتند. در حالی که مقامات ارشد بسیاری از کشورها دخالت عملی در این زمینه نداشتند. ستاد ملی کرونا در ایران یکی از ساختارهای منحصربه‌فرد دنیاست که همه کارکنان و سازمان‌ها دور هم جمع می‌شوند و احساس مسئولیت می‌کنند.

به گزارش وب دا، عین اللهی با اشاره به شایعات پیرامون آینده کرونا گفت: در حال حاضر هیچ نشانه و مدرکی از موج جدید تاج در کشور و بسیاری از کشورها مشاهده نمی شود، اما همچنان مردم را به تکمیل واکسیناسیون تشویق می کنیم. ما در برابر تاج این کار را انجام می دهیم زیرا باعث افزایش ایمنی و مقاومت بدن در برابر این ویروس می شود.

وی افزود: در مجمع جهانی بهداشت در ژنو با ۹ وزیر بهداشت از کشورهای مختلف دیدار کردم و آمادگی ایران را برای صادرات واکسن اعلام کردم. در حال حاضر 4 میلیون دوز واکسن ایرانی آماده صادرات است و اولین محموله به ونزوئلا ارسال شده است. برای کشور ما افتخار بزرگی است که برخلاف چند ماه پیش، نه تنها نیازی به واکسن خارجی نیست. به صادرکننده واکسن تبدیل شده است.

وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح ملی مردمی سازی یارانه ها برای توسعه اقتصادی ضروری است که عزم دولت برای اجرای آن است و اردبیل یکی از استان های موفق در تنظیم بازار است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا