اجتماعی

“آبله میمونی” وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام شد

سازمان جهانی بهداشت اپیدمی آبله میمون را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرده است.

به گزارش مجله زنده خبری، اعلام وضعیت اضطراری جهانی بهداشت بالاترین سطح هشداری است که سازمان بهداشت جهانی می تواند صادر کند و به دنبال افزایش موارد ابتلا به این بیماری در سراسر جهان است.

تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفت: «بیش از 16000 مورد ابتلا به آبله میمون در 75 کشور در حال حاضر گزارش شده است. همچنین تا کنون پنج مورد فوت بر اثر این بیماری گزارش شده است.

در حال حاضر، عنوان اورژانس بهداشت عمومی برای همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش‌های جاری برای ریشه‌کنی فلج اطفال به کار می‌رود.

او گفت که کمیته تصمیم گیری اضطراری آبله میمون نمی تواند در مورد اینکه آیا این شیوع باید به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی طبقه بندی شود یا خیر، به اجماع دست یابد. جهان گسترش یافت و من تصمیم گرفتم شیوع بیماری را وضعیت اضطراری اعلام کنم.

تدروس افزود: اطلاعات بسیار کمی در مورد روش های جدید انتقال بیماری که شرایط را برای شیوع آن ایجاد کرده است، وجود دارد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: ارزیابی این سازمان این است که خطر ابتلا به آبله میمون در سراسر جهان و در همه مناطق متوسط ​​است به جز منطقه اروپا که سطح خطر در آن بالا ارزیابی می شود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته تدروس، اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به سرعت بخشیدن به توسعه واکسن علیه آبله میمون و اتخاذ اقدامات موثر برای محدود کردن شیوع این ویروس کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا