بین المللی

ترکی فیصل خطاب به کلینتون: ما بچه مدرسه‌ای نیستیم!

رئیس سابق اطلاعات عربستان با انتقاد شدید از اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا مبنی بر لزوم افزایش تولید نفت در عربستان به کلینتون گفت: ما دانشجو نیستیم!

به گزارش مجله زنده خبری، ترکی فیصل، رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی در گفت وگو با خبرنگار عرب نیوز به اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر لزوم استفاده از سیاست ذهن و چماق در قبال عربستان برای افزایش تولید نفت پاسخ داد و گفت: ما نیستیم. مدرسه ای که چنین سیاستی را برای افزایش تولید نفت اتخاذ می کند.

ترکی فیصل افزود: ما طلبه ای نیستیم که با رویکرد هوچ و چماق با ما تعامل داشته باشیم. ما کشوری هستیم که دارای حاکمیت هستیم و زمانی که با ما منصفانه و عادلانه رفتار شود، متقابلاً پاسخ خواهیم داد.

رئیس سابق اطلاعات عربستان گفت: مایه تاسف است که چنین اظهاراتی از سوی سیاستمداران در هر کجا که هستند بیان می شود و امیدواریم روابط آمریکا و عربستان قطع نشود.

وی گفت: واشنگتن به همراه ریاض باید با نفوذ ایران در منطقه مقابله کنند.

ترکی فیصل گفت: بایدن در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد که عربستان را ترک خواهد کرد و طبیعتاً با توقف عملیات مشترک آمریکا و عربستان علیه الحوسی ها در یمن به وعده خود عمل خواهد کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا اخیرا در پاسخ به سوالی درباره مخالفت عربستان سعودی با افزایش تولید نفت به منظور کاهش قیمت آن، به ANBI گفت: «چون در حال حاضر در یک بحران وجودی قرار داریم».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا