تغییر مسیر ورزش از هانگژو به پاریس/ غافلگیری روسای برنامه‌محور!

تغییر مسیر ورزش از هانگژو به پاریس/ غافلگیری روسای برنامه‌محور!

به گزارش شفاف، ورزش در ایران در شوک است – از هانگژو گرفته تا سایر رویدادهای آسیایی و جهانی.

با توجه به لغو بازی های آسیایی که مورد توجه همه فدراسیون ها بوده است، تکلیف ورزش و ورزشکاران و حرکت محوری آنها چیست؟ برنامه های آنها برای ماه های آینده است.

شورای المپیک آسیا تصمیم گیری در مورد نوزدهمین دوره بازی های آسیایی را که در شهریورماه لغو شده بود، پس از بررسی های بیشتر در کمیسیون ویژه یک ماه دیگر به تعویق انداخت، در حالی که بعید به نظر می رسد «لغو» بازی ها یکباره باشد. یکی از گزینه های مورد بحث در این زمینه باشید. از طرفی اگر قرار باشد بازی ها به صورت قطعی برگزار شود، حداقل یک سال به تعویق می افتد.

این در حالی است که تا یک روز قبل از اینکه چینی‌ها رسما لغو میزبانی بازی‌های آسیایی را به موقع اعلام کنند، ورزش ایران با «فرماندهی بازو» برای حضور در بازی‌ها حرکت می‌کرد، زیرا همه سفرها، جلسات، رایزنی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و… با تمرکز بر این بازی ها و نتیجه گیری در آن انجام می شود. حتی تعویق مهم ترین انتخابات ورزشی ایران برای تعیین رئیس جدید این کمیسیون و هیئت همراه با توجه به اهمیت این بازی ها تایید شده است.

اما حالا لغو بازی‌های آسیایی و به تعویق افتادن آن حداقل به سال آینده، همه برنامه‌ها را برای ورزش ایران تغییر می‌دهد، به‌ویژه که تیم‌ها و ورزشکاران آن‌ها در عرصه‌های مختلف با رویدادهای بین‌المللی خودشان روبرو هستند.

تاکنون قرار بر این بود که تیم ها و تیم های اصلی از رشته های مختلف به بازی های آسیایی اعزام شوند و حتی تصمیم گرفته شد که آنها را به ورزشگاه های دیگر – قبل از شهریور و بازی های آسیایی – با احتیاط بفرستند تا به هانگژو سنگ پرتاب نشود. مستقر شده و باید از توان کاروان ایران کاسته شود، اما اکنون که این بازی ها از تقویم خارج شده است، قطعاً سایر رویدادهای آسیایی و جهانی و نتایج آن سنجیده می شود.

در عین حال نگاهی به کاروان ایران و ارسال نتیجه به بازی های آسیایی از ورزش سال جدید بازی های آسیایی با مسابقات انتخابی المپیک کم نخواهد شد!

انتقال ورزش از هانگژو به پاریس / روسای برنامه محور را غافلگیر کنید!

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی که در شهریورماه به میزبانی هانگژو برگزار شد، به دلیل عقب نشینی چین لغو شد.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک 2024 به میزبانی پاریس برگزار می‌شود و فدراسیون‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف به تدریج در ماه‌های آینده وارد مسابقات مقدماتی این بازی‌ها خواهند شد. اوج مسابقات انتخابی المپیک سال آینده چالشی برای رشته هایی است که باید همزمان در بازی های آسیایی شرکت کنند، البته در صورت تایید با یک سال تاخیر.

ناگفته نماند که بازی های المپیک بزرگترین عرصه ورزشی برای همه کشورهاست و البته کسب سهمیه برای این بازی ها نیز مهمترین دغدغه تیم ها و ورزشکاران حاضر در مسابقات انتخابی است. از سوی دیگر حضور پررنگ و قدرتمند در بازی های آسیایی به دلیل تاثیری که بر عملکرد کاروان ایران و ثبت نتیجه آن در تاریخ خواهد داشت، برای مسئولان اهمیت ویژه ای دارد. اگر قرار است بازی های آسیایی سال آینده برگزار شود، فدراسیون ها باید با یک تیر و دو نشان برای ادامه اردوها برنامه ریزی کنند.

البته در این صورت رشته های مختلف با توجه به موقعیتی که در آسیا و شانس کسب سهمیه المپیک دارند شرایط متفاوتی را تجربه خواهند کرد، اما در هر صورت شرایط پیچیده تر از همین چند روز پیش خواهد بود که فایل بازی در آن وجود داشت. بازی های آسیایی برای سه چهارم دیگر تعطیل می شود و پس از آن تمرکز اصلی روی المپیک و انتخاب های آن خواهد بود.

در مجموع، تصمیم چین برای خروج به موقع از بازی های آسیایی، مسیر ورزش ایران را در کل تغییر خواهد داد. رهبری در این شرایط بیش از گذشته مصمم خواهد بود زیرا انتظارات از بازی های آسیایی نه تنها کاهش می یابد، بلکه به دلیل فاصله ایجاد شده و فراهم شدن فرصت های بیشتر برای تمرین و در عین حال نتیجه گیری از دیگران است. زمین‌ها، به‌ویژه مسابقات مقدماتی المپیک، قوی خواهند ماند.

دکمه بازگشت به بالا