اجتماعی

وزارت ارشاد در خدمت فعالان عرصه جمعیت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در گردهمایی تخصصی فعالان حوزه جمعیت از سراسر کشور با بیان اینکه بحث جمعیت در کشور ما چندان خوب نیست، افزود: در آمادگی داریم و وارد می شویم. یک مرحله خطرناک

وی در خصوص تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قبل از تکلیف قانونی که باعث شود شاهد رشد ارزش های خانواده باشیم، باید خودمان ارزش های خانوادگی را تقویت کنیم. ما قوانین اجرا نشده زیادی در این زمینه داریم، بنابراین باید به اجرای قوانین موجود در این زمینه بیشتر از قانون نویسی توجه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان به اینکه علت اصلی عدم رعایت الزامات جمعیتی مشکلات فرهنگی است، افزود: این امر به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده ها است. باروری نه، این کلاهی است که غربی ها بر سر می گذارند. ما نمی گوییم ظرفیت اقتصادی مهم نیست، بلکه مسائل فرهنگی در اولویت است.

وی گفت: ما یک شبکه آموزشی در این موضوعات داریم. باروری در نظر گرفته شده است؛ اقدامات زیادی در این زمینه در حال انجام است، اما قبول داریم که اقدامات ما کافی نیست و باید بیشتر انجام دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در یک برنامه 10 ساله می تواند عقب ماندگی خود را برطرف کند، گفت: من معتقد نیستم که جبران افت به پنج سال محدود شود. من معتقدم که این کاهش رشد جمعیت هنوز قابل جبران است.

وی گفت: ما از نظر نگهداری و بودجه مشکلی نداریم. تمامی امکانات این وزارتخانه اعم از سینما و مطبوعات در خدمت همه فعالان حوزه جمعیتی است.» آماده پذیرش پروژه های کارشناسی شما از فعالان عمومی هستیم.

دکمه بازگشت به بالا