اقتصادی

پیشنهاد هند برای فروش خودروهای برقی ۱۰ هزار دلاری به ایران

مجله زنده خبری/ البرز رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با اشاره به وجود 4 هزار شرکت قطعه سازی در این کشور گفت: هند می تواند پاسخگوی نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه باشد.

به گزارش مجله زنده خبری، ویجی مهتا روز سه شنبه سوم خرداد در دیدار با رئیس جمهور و جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: اتاق بازرگانی PHD هند با حدود 150 هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور است. در قالب سازمان این سازمان غیرانتفاعی است و روابط بسیار خوبی با سازمان ها و نهادها در سطح بین المللی دارد که به همگرایی و توسعه اقتصاد کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی هند حدود 9 درصد است، افزود: سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین اقتصادهای جهان از جمله چین در این کشور سرمایه گذاری می کنند.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هند دکترا گفت: هند با 240 میلیون جمعیت مسلمان به دنبال گسترش روابط با سایر کشورهای اسلامی است. کشور را تسهیل می کند.

حضور 51 شرکت داروسازی البرز فرصت تجاری ایران و هند را افزایش می دهد

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان گفت: هند در زمینه نرم افزار و فناوری اطلاعات بسیار توانمند است و با توجه به فعالیت 51 شرکت دارویی در البرز، فرصت همکاری تجاری بین کشورهایی که در این زمینه وجود دارد، ایران ظرفیت خوبی در زمینه درمان و بهداشت دارد.

مهتا با بیان اینکه وجود 540 شرکت فعال مواد غذایی هندی فرصت خوبی برای همکاری این کشور با ایران است، گفت: در بخش نساجی باید بر گسترش روابط ایران و هند بیشتر تمرکز کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تامین نیاز گروه های خودروسازی ایرانی افزود: هند با بیش از 4000 شرکت قطعه سازی می تواند از صنعت خودروسازی ایران در این زمینه حمایت کند، از سوی دیگر خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و کارکرد 300 کیلومتر در هند «تولید می شود و قیمت هر کدام بالای 10 هزار دلار است.

پس از این نشست، تجار ایرانی و هندی در جلسات B2B به صورت حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، مواد شیمیایی، نساجی، تجهیزات پزشکی و … مذاکره کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا