سلامت و تندرستیبرترینهای کسب و کار

چند نکته روانشناسی و مهم برای انتخاب رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب تأثیر بسزایی در انجام کارهای روزمره­تان خواهد داشت. اگر بتوانید مناسب­ترین رنگ را برای اتاق خود انتخاب کنید، خواهید دید که کارهایتان نسبت به قبل چه قدر راحت­تر و با سرعت بیش­تری انجام می­شوند. اتاق خواب محلی است که تایم زیادی از روز را در آن سپری می­کنید، بنابراین لازم است جایی که محل آرامش و انرژی­تان است را به بهترین شکل ممکن درآورید. البته در ابتدا همه چیز به خود شما بستگی دارد. این که چه نوع انرژی را می­پسندید و به چه رنگی علاقه­مندید. چه فعالیت­هایی در اتاق دارید و اندازه اتاقتان چه قدر است؟ تمامی این مسائل می­توانند در انتخاب رنگ اتاق خواب تأثیرگذار باشند. در ادامه به بررسی نکات بیش­تری در این باره می­پردازیم.

نکاتی که باید در انتخاب رنگ اتاق خواب در نظر بگیرید!

در حال حاضر آن قدر با تنوع رنگی در دکوراسیون­های داخلی رو به رو هستیم که انتخاب رنگ برای یک محیط خاص کار نسبتاً سختی است. اما در صورتی که ندانید چه فاکتورهایی در انتخاب رنگ اتاق خواب مؤثراند. تمامی مواردی که در ادامه ذکر می­کنیم را برای خود مشخص کنید، خواهید دید که در نهایت به راحتی رنگ مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب می­کنید.

به علاقه شخصیتان توجه کنید

اتاق خواب محلی شخصی و خصوصی است. به درون خودتان رجوع کنید و ببینید به کدام رنگ برای اتاق خوابتان علاقه­ی بیش­تری دارید. اگر هم نمی­توانید به خوبی در این باره تصمیم بگیرید، می­توانید از تصاویر دکوراسیون­های مختلف ایده بگیرید و یا با افرادی که در این حوزه تجربه دارند، مشورت کنید.

تناژها و طیف­های مختلف هر رنگ را در نظر بگیرید

هر رنگ با توجه به خلوصی که دارد، دارای طیف­ها و تناژهای مختلفی است. هر چه یک رنگ را با سیاه ترکیب کنید، تیره­تر و هر چه با سفید ترکیب کنید، روشن­تر خواهد شد. به طور کلی اگر می­خواهید اتاق خوابتان حالتی کسل کننده و یکنواخت نداشته باشد، پیشنهاد ما این است که به سراغ رنگ نما بروید. این نوع از رنگ­ها انواع مختلفی دارند و علاوه بر زیبایی که به محیط می­بخشند از سری محصولات بادوام در بازار هستند.

اتمسفر اتاق خوابتان را بشناسید

برای آن که بتوانید رنگ مناسب اتاق خواب خود را انتخاب کنید، به سؤالات زیر پاسخ دهید:

اتاق خوابتان چه انرژی داشته باشد؟ انرژی زیادی داشته باشد یا آرامش دهنده باشد؟ دنج باشد یا دلباز؟ در اتاق خواب به انجام چه کارهایی می­پردازید؟ گیم، مطالعه، کار یا … ؟

به عنوان مثال اگر اهل فیلم دیدن و بازی کردن هستید، می­توانید به سراغ رنگ­های تیره بروید. همچنین بهتر است برای کار و مطالعه نیز از رنگ­های روشن و خنثی استفاده کنید.

با انرژی رنگ­ها آشنا باشید

با توجه به روانشناسی رنگ­ها، هر کدام از آن­ها انرژی خاصی به اتاق خوابتان می­دهند. رنگ­های خنثی و سرد از رنگ­های آرامش دهنده و رنگ­های گرم، شادی و انرژی را به دنبال دارند. به طور کلی رنگ های ساختمانی می­توانند نقش بسیار مهمی در دکوراسیون یک خانه داشته باشند. لازم به ذکر است که در حال حاضر انواع مختلفی از آن­ها وجود دارند. شما می­توانید پس از انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب خود از طریق شرکت بازرگانی مهدلو نسبت به تهیه رنگ مورد نظرتان اقدام نمایید.

سطحی که قصد رنگ کردن آن را دارید مشخص کنید

بسیار مهم است قصد انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب را برای کدام سطح از اتاق دارید. در کل رنگ مورد نظر را برای سطح مورد نظر به گونه­ای انتخاب کنید بتواند جلوه و اتمسفر مورد علاقه شما را به وجود آورید. اگر اتاق دلبازی می­خواهید به سراغ رنگ­های روشن بروید و برای داشتن یک محل دنج، دیوارهای اتاقتان را تیره کنید.

ابعاد اتاق خواب را در نظر بگیرید

همان طور که در مطلب قبلی خواندید، رنگ­ها در چگونه دیده شدن اتاقتان مؤثراند. علاوه بر این موضوع مهم است که رنگ انتخابی­تان اتاق را بزرگ­تر نشان می­دهد یا کوچکتر. در ابتدا ابعاد اتاق خوابتان را بدانید و اگر می­خواهید اتاقتان از این ابعا بزرگ­تر دیده شود، از رنگ­های روشن استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب خود را از ما بخواهید

هر یک از نکاتی که پیش از این بیان کردیم، در انتخاب رنگ اتاق خواب مؤثراند. حال که توانسته­اید رنگ مورد علاقه و مناسب اتاقتان را انتخاب کنید، خودتان هم می­توانید برای رنگ زدن اقدام کنید. اما چگونه مواد و ابزار مورد نیاز را تهیه کنید؟

پخش رنگ مهدلو مفتخر است که در حال حاضر امکان ارسال تمامی رنگ­ها و ابزار آلات رنگ آمیزی به سراسر کشور فراهم کرده است. بنابراین شما می­توانید پس از تصمیم­گیری نهایی خود، در هر جایی از ایران که هستید و در کمترین زمان ممکن، نسبت به تهیه رنگ­ها و همچنین وسایل مناسب رنگ آمیزی اقدام نمایید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی مهم­ترین پارامترهایی پرداختیم که لازم است در هنگام انتخاب رنگ اتاق خواب در نظر داشته باشید. شرکت بازرگانی مهدلو سال­ها است که در زمینه تولید و پخش رنگ فعالیت می­کند و تاکنون توانسته است نیاز بسیاری از مردم را در رابطه با تهیه رنگ­های باکیفیت و ابزارهای رنگ آمیزی برآورده کند.

دکمه بازگشت به بالا