برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

روانشناسی مد برای کودکان

نکات روانشناسی لباس کودک و نحوه انتخاب بهترین رنگ

انتخاب رنگ مناسب در روانشناسی کودکان تاثیر مثبتی دارد. نوزادان بعد از به دنیا آمدن شناختی از رنگ‌ها ندارند و نمی‌توانند رنگ‌های مختلف را تشخیص دهند؛ اما با این حال بعد از گذشت دو تا سه ماه توانایی تشخیص رنگ‌ها را به دست می‌آورند. همچنین با سپری شدن چند ماه متوجه می‌شوید که نسبت به برخی از رنگ‌ها واکنش بهتری نشان می‌دهند. به همین دلیل در این مقاله از مجله بانی مد به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین رنگ را از نظر روانشناسی برای کودک خود انتخاب کنید. جهت خرید لباس پلیسی پسرانه، خرید لباس چریکی بچه گانه و دریافت لیست قیمت لباس خلبانی بچه گانه با ما تماس بگیرید.

انتخاب رنگ و تاثیر آن در روان کودک

انتخاب رنگ مناسب در لباس کودکان در برخی از اوقات اهمیت بسیار بالاتری نسبت به انتخاب رنگ مناسب لباس در بزرگسالان دارد. برخی از رنگ ها ممکن است باعث ایجاد احساسات شدید در کودک شود در حالی که برخی دیگر از رنگ ها در ایجاد احساس آرامش کمک می کند. در ادامه انواع رنگ‌های گرم و سرد را مورد معرفی قرار می دهیم و به شما می گوییم که هر یک از آن‌ها چه تاثیری در روان کودک خواهد داشت.

در کنار استفاده از رنگ‌های نامناسب پوشاک و دکوراسیون اتاق کودکان که باعث ایجاد احساس اضطراب دلهره و نگرانی در کودکان می‌شود، انتخاب رنگ مناسب با آن ها کمک می‌کند تا آرامش بالایی به دست آورد. همچنین استفاده از انواع رنگ‌ها مانند زرد باعث افزایش خلاقیت در کودکان می‌شود به این ترتیب شما تنها با انتخاب رنگ لباس کودک خود می توانید روحیه خلاقیت را در او به وجود آورید.

معرفی و نحوه انتخاب بهترین رنگ برای لباس کودکان

لازم است در ادامه تاثیرات هر یک از رنگ های موجود در طبیعت را بدانید انتخاب میزان پررنگی یا کمرنگی آن‌ها تصمیم درستی در هنگام انتخاب لباس کودک خود داشته باشید.

رنگ های گرم در لباس بچه گانه

در نواحی مربوط به انواع طیف رنگی، رنگ‌هایی که در قسمت قرمز تا زرد قرار دارند به عنوان رنگ گرم شناخته می‌شوند. از نظر روانشناختی استفاده از رنگ‌های گرم باعث برانگیختگی احساسات می‌شود این احساسات شامل احساس شادی، راحتی یا احساس خشم است. استفاده از رنگ‌های گرم در لباس کودکان به عنوان محرک شناخته می‌شود و ارتباط مثبتی با اشتها دارد. به طوری که در بسیاری از لوگوهای رستوران ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. به عنوان مثال مک دونالد در لوگو خود دو رنگ زرد و قرمز استفاده کرده است.

رنگ قرمز

رنگ قرمز به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های رنگ‌های گرم باعث ایجاد ویژگی‌های شخصیتی تهاجمی در کودکان می‌شود. به خاطر همین موضوع اگر از نظر روانشناسی به انتخاب رنگ پوشاک کودک خود توجه داشته باشید بهتر است از رنگ قرمز در کنار سایر رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا تاثیر مناسبی در روحیه او داشته باشد.

رنگ نارنجی

نارنجی یکی از رنگ‌های گرم و جذاب است که در بین رنگ قرمز و زرد جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده و باعث ایجاد حس سرگرم کنندگی در ذهن کودک می‌شود. جهت انتخاب رنگ نارنجی برای لباس‌های کودک خود بهتر است از انواع رنگ‌های نارنجی روشن استفاده کنید تا در کنار ظاهر مناسب احساس مناسبی را در او به وجود آورد. همچنین شما از رنگ نارنجی می‌توانید برای دکوراسیون بخشی از اتاق کودک خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ نارنجی در کنار انواع اکسسوری‌های چوبی ترکیب زیبایی در اتاق او ایجاد می کند.

رنگ زرد

هر روز صبح خورشید با نورهای زرد خود حس شادی، شور و شوق را در جهان به وجود می‌آورد به همین علت رنگ زرد باعث به وجود آمدن افکار شاد می‌شود. از طرفی تحقیقات انجام شده توسط متخصصین روانشناسی و رنگ شناسی نشان می‌دهد که استفاده از رنگ زرد در پوشاک کودکان به افزایش خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند. پس اگر به دنبال ایجاد ذهن خلاق در کودک خود هستید استفاده از رنگ زرد را جدی بگیرید.

صورتی

رنگ صورتی نمادی از زنانگی، عاشقانه‌ها و هر آنچه که در ارتباط با دختران است، می‌باشد. استفاده از رنگ صورتی پررنگ همان احساسات را در کودک شما به وجود می‌آورد که رنگ قرمز در به وجود آمدن آن‌ها میسر است. در مقابل استفاده از صورتی کم رنگ حس خوشایندی در چشمان کودک شما خلق می‌کند و به آرام کردن کودکانی که مستعد پرتاب کردن اشیا دور و بر خود هستند بسیار مناسب است.

انتخاب رنگ های سرد در لباس کودک

رنگ سبز

رنگ سبز آرامش بخش‌ترین رنگ برای چشم انسان است؛ زیرا حس قرار گرفتن در میان درختان و طبیعت را برای ما تداعی می‌کند. رنگ سبز به خاطر ارتباط با زمین که مادر تمام انسان‌ها است حس غریزی امنیت را به وجود می‌آورد. استفاده از رنگ سبز توانایی خواندن و نوشتن را در کودکان افزایش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از انواع رنگ‌های سبز زیتونی روشن در پوشاک کودکان اهمیت بالایی دارد.

بنفش

رنگ بنفش یکی از رنگ‌های سلطنتی و خردمندی است. استفاده از انواع طیف‌های روشن برای رنگ بنفش مانند بنفش اسطوخودوس احساس آرامش را در کودک تقویت می‌کند. در مقابل استفاده از بنفش پررنگ باعث ایجاد دلهره و اضطراب در او می‌شود. برای ایجاد تعادل روانی هنگام استفاده از رنگ بنفش در پوشاک کودک خود می‌توانید از انواع رنگ‌های خنثی در کنار رنگ بنفش استفاده کنید.

آبی

رنگ آبی به خاطر کاهش فشار خون و ضربان قلب در بزرگسالان و کودکان به داشتن ذهن و بدن آرام کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از رنگ‌های آبی در پوشاک خود استفاده می‌کنند، احساس اضطراب و پرخاشگری کمتری دارند. علاوه بر اینکه استفاده از رنگ آبی در پوشاک کودکان از طرف روانشناسان بارها تایید شده است از این رنگ می‌توانید برای دکوراسیون و رنگ‌های دیوار اتاق کودک خود هم استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی از بحث‌های هیجان انگیز که بعد از به دنیا آمدن کودکان یا حین بارداری مطرح می‌شود خرید لباس برای آن‌ها است. مادران علاقه بسیار زیادی به خرید لباس برای کودک خود دارند که شناخت درست تاثیر رنگ‌ها در احساسات و عواطف کودکان کمک می‌کند تا بتوانند از دنیای رنگ‌ها برای رشد کودک خود استفاده کنند. در بین رنگ‌های موجود در طبیعت استفاده از رنگ مناسب باعث ایجاد احساس آرامش، خلاقیت و … در کودکان می‌شود. به نظر شما بهترین انتخاب به عنوان رنگ لباس کودکان چیست؟

سوالات متداول

انتخاب رنگ و تاثیر آن در روان کودک چیست؟

انتخاب رنگ مناسب در لباس کودکان در برخی از اوقات اهمیت بسیار بالاتری نسبت به انتخاب رنگ مناسب لباس در بزرگسالان دارد. برخی از رنگ ها ممکن است باعث ایجاد احساسات شدید در کودک شود در حالی که برخی دیگر از رنگ ها در ایجاد احساس آرامش کمک می کند. در ادامه انواع رنگ‌های گرم و سرد را مورد معرفی قرار می دهیم و به شما می گوییم که هر یک از آن‌ها چه تاثیری در روان کودک خواهد داشت.

تاثیر رنگ های گرم در لباس بچه گانه چیست؟

در نواحی مربوط به انواع طیف رنگی، رنگ‌هایی که در قسمت قرمز تا زرد قرار دارند به عنوان رنگ گرم شناخته می‌شوند. از نظر روانشناختی استفاده از رنگ‌های گرم باعث برانگیختگی احساسات می‌شود این احساسات شامل احساس شادی، راحتی یا احساس خشم است. استفاده از رنگ‌های گرم در لباس کودکان به عنوان محرک شناخته می‌شود و ارتباط مثبتی با اشتها دارد.

دکمه بازگشت به بالا