اجتماعی

توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور کشور به شرکت کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در خصوص ایمنی تردد توصیه ها و هشدارهایی ارائه کرد.

سرهنگ عینولا جهانی در گفت وگو با مجله زنده خبری وی با اشاره به حضور نمازگزاران در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: شاهد حضور گسترده مردم و عاشقان امام و رهبری در سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده ایم. انقلاب لذا برای تردد ایمن و بدون دردسر نمازگزاران حرم امام خمینی (ره) تعدادی توصیه و هشدار برای تردد ارائه می شود.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوسی که وظیفه جابجایی زائران در قالب کاروان را بر عهده دارند مسئولیت خطیری دارند و باید از خودروی سالم و سالم و با استراحت و آرامش کافی استفاده کنند تا این مشکل، این مشکل سفر و او نیز حل شود. در هنگام بازگشت نمازگزاران در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: لازم است رانندگان در جاده ها به علائم راهنمایی و رانندگی و توصیه های ماموران پلیس راه توجه جدی داشته باشند. همچنین از رانندگان می خواهیم که بستن کمربند ایمنی را به مسافران و نمازگزاران یادآوری کنند. رانندگان باید مدیریت زمان و زمان بازگشت را در نظر داشته باشند تا کمبود زمان با سرعت نامشخص به دلیل سفر بدون برنامه به محل کار جبران نشود.

جهانی افزود: رانندگان اتوبوس و زائران باید ایمنی توقف در حاشیه جاده و همچنین هنگام سوار و پیاده شدن را مدام رعایت کنند. فدائیان می توانند بخشی از راه را به سمت ابتدا یا مقصد طی کنند. در این شرایط این افراد باید در جاده خاکی تردد کنند و با توجه به اینکه اکثرا سیاه پوش می شوند و احتمال برخورد وسایل نقلیه با زائران را افزایش می دهند، به رانندگان و عابران پیاده توصیه می کنیم برای مقابله با مشکلات ایمنی ترافیکی و جلوگیری از تصادف، دقت کافی را داشته باشند. .

معاون اجتماعی و فرهنگی نهضت پلیس راهور گفت: زائران عزیزی که بخشی از مسافت تا حرم را با پای پیاده طی می کنند فراموش نکنند در ابتدا، وسط و انتهای زنجیره، از فلاش استفاده کنند تا در معرض دید عابرین قرار گیرند. -توسط رانندگان و برخورد با نمازگزاران همراه نشوید. ایثارگران باید تا حد امکان در سمت مخالف وسیله نقلیه راه بروند تا حرکت وسیله نقلیه را مشاهده کنند و بتوانند برای جلوگیری از خطر در شرایط خاص و بحرانی واکنش مناسب نشان دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا