ورزش و نشاط

شناخت و معرفی حضرت امام خمینی (ره) کار آسانی نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت الاسلام علی طاهری در نشست بصیرتی ویژه رحلت امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، گفت: شناخت و معرفی امام خمینی (ره) (RA) کار آسانی نیست و بسیار دشوار است. ولی فقیه بیشترین معرفت را نسبت به امام دارد.

وی با بیان ویژگی های یک امام به نقل از مقام معظم رهبری گفت: در وجود این مرد الهی صفاتی بود که هر کدام به خودی خود برای ساختن یک انسان بزرگ کافی است. امام خمینی (ع) بسیار حکیم، هوشیار و باهوش و آگاه بود به گونه ای که حق را نمی توان به راحتی در برابر ایشان رد کرد. یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد امام زمان (عج) اراده قوی و پولادین ایشان بود و کمتر کسی را می‌توان یافت که مانعی برای او باشد.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امیرالمومنین(ع) که همچون پولاد در میدان جنگ مصمم بود، در جامعه و در مقابل مظلومان بسیار مهربان و دلسوز بود. امام خمینی (ره) مانند جد بزرگوارش امیرالمومنین (ع) در مقابل استکبار جهانی می ایستد و او را شیطان بزرگ می خواند و می گوید (آمریکا) هیچ غلطی نمی تواند بکند. اما در مقابل چشمان مردم و خانواده شهدا وقتی مجسمه یکی از شهدا را در حضورش به او نشان می دهند، اشک سرازیر می شود یا سوزش عجیبی در نماز شب دارد. امام راحل از خویشتن داری و تقوای خوبی برخوردار بودند و هوی و هوس نداشتند و این کار بسیار سختی است.

طاهری افزود: امام (ره) با این عظمت و عظمت امیر هوای خود بود; اما در عین حال در برابر تواضع و بردباری و بردباری او، سخت ترین حوادث در اقیانوس وجودش باعث سردرگمی نشد. امام (ره) متفکری ژرف، سیاستمداری دانا و دوراندیش و دانشمند الهی بود. نه فقط علمای شیعه و سنی; بلکه علمای جهان از امام خمینی (ره) سخن می گویند، به ویژه فهمی هویدی نویسنده مشهور مصری که می نویسد: به طور کلی ذهن انسان از بیان دستاوردهای امام (ره) عاجز است.

وی با برشمردن برخی از اقدامات و اصلاحاتی که به برکت نهضت و قیام امام خمینی (ره) انجام شد، خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات نهضت امام (ره) این بود که اعتماد به ملت ایران را بازگرداند و دشمنی و بی احترامی را متوقف کند. شخصیت دینی این ملت … امام خمینی (ره) نه تنها به تشیع و اسلام معنویت و دین بخشیدند; حتی به آزادی هم هویت داد. از دیگر ثمرات نهضت امام خمینی(ره) این است که اگر از دین به درستی استفاده شود، عنصری فعال و مؤثر در ایجاد انگیزه در ملت هاست که امام (ره) واقعاً کار بزرگی انجام داده است.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) از خراسان جنوبی ادامه داد: حساب نمی کرد و هدفش الهی بود. انقلاب‌هایی که بویی از دین نمی‌دادند به پایان رسید. زیرا افکار آنها کهنه، پوسیده و بی فایده است و هیچ فایده ای ندارد. اما امام خمینی (ره) اولین پیشوای دینی جهان بود که سیاست و فرهنگ را وارد دین کرد و انقلاب امام خمینی یک انقلاب فراگیر است و رمز تداوم انقلاب چندوجهی بودن آن است. ما از جامعه ای عقب مانده و منحط و غیر توحیدی به قله های پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و معنوی رسیده ایم، هر چند نااهلان غبارروبی کنند. اما آنها نمی توانند خورشید را متوقف کنند.

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا