فرهنگ و هنربرترینهای کسب و کار

عکاسی صنعتی و طراحی کاتالوگ

بررسی مزایای عکاسی صنعتی و طراحی کاتالوگ

بهترین رسانه برای نشان دادن کارخانه ها، مجتمع های پتروشیمی، پروژه های بزرگ صنعتی و شرکت های دولتی و خصوصی به دنیا ، طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی و تجاری است. عکاسی صنعتی و طراحی کاتالوگ آنچه را که شما به فروش می رسانید و تولید می کنید، خطوط تولید، فرایند های صنعتی، نیروهای کارشما را معرفی میکند. مخاطبان عکاسی صنعتی و تجاری تنها ناظران داخلی سازمان و مدیران ارشد نیستند بلکه این شاخه از عکاسی ما را به جهانی از اشیا و خدمات حیاتی که ما قادر به زندگی بدون آنها نیستیم متصل می کند.

مدیران صنعتی به خوبی درک می کنند که دستیابی به فیلم ها و تصاویرمورد نظر صنعتی، مانند فرآیند های صنعتی چقدر دشوار، نیازمند دقت و دستگاه های عکاسی حرفه ای است. طراحی کاتالوگ بدون عکس خلاقانه ، جذاب و با کیفیت به جرات نمی تواند حضوری قدرتمند در بازار رقابتی امروز داشته باشد، اولین نگاه یک مخاطب کاتالوگ، به عکس محصول شما می باشد ، نشان دادن نقاط قوت محصول در کاتالوگ بوسیله تکنیک های عکاسی از مهارتهای عکاس خبره می باشد،

مزایای عکاسی صنعتی و کاتالوگ حرفه ای

1-به اعتبار شرکت شما اضافه می کند.

2-شهرت شرکت شما را افزایش می دهد.

3-توجه را جلب و علایق را تحریک می کند.

5-عکاسی صنعتی و طراحی حرفه ای به شما کمک خواهد کرد که در رقابت دست بالاتر را داشته باشید.

6-طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی معرفی شما را به بازارهای جدید تضمین خواهد کرد.

7-عکاسی صنعتی در برداشت اول ظاهر حرفه ایی را نشان می دهد.

8-عکاسی صنعتی با کیفیت بالا یک سرمایه گذاری است که باعث موفق تر شدن شرکت شما می شود.

ویژگی های عکاسی صنعتی و تجاری خوب

1-استفاده مناسب از نور.

2-استفاده از دوربین ها ،لنز ها و دستگاه های حرفه ای.

3-بررسی محیط پیش از شروع عکاسی.

4- استفاده درست از تکنیک های عکاسی.

5-آشنایی و استفاده از مفاهیم عکاسی کاتالوگ حین عکس برداری مانند کنتراست،هارمونی و … .

هنگام سفارش  طراحی کاتالوگ در اولین قدم باید هدف از طراحی آن را مشخص کنید، همین امر سبب می‌شود که کاتالوگ ارائه شده بیشترین تطابق را با نیاز مشتریان داشته باشد. اولین و مهم‌ترین هدف از طراحی یک کاتالوگ، معرفی و شناساندن محصولات خاص و جدید یک برند است؛ بنابراین سفارش کاتالوگ تنها برای برندهای جدید ثبت نمی‌شود و برندهای شناخته شده برای معرفی محصولاتی که با توجه به نیاز مشتریان تولید شده‌اند از این دفترچه راهنما استفاده می‌کنند. پس از تعیین این هدف باید لیست محصولات را تهیه کرده و گزینه‌هایی را برای چاپ در کاتالوگ در نظر بگیرید که از هر نظر خاص هستند؛ زیرا معرفی کالاهایی که مشابه محصولات سایر تولید کنندگان باشند، به هیچ عنوان برای مشتریان جذاب نخواهد بود.

طراحی کاتالوگ

قبل از اینکه در مورد طراحی کاتالوگ صحبت کنیم، بهتر است در خصوص اینکه اصلا کاتالوگ چیست کمی توضیح بدهیم. کاتالوگ در اصلاح علمی و تخصصی به صفحاتی گفته می شود که با هم ارتباط داشته و در این صفحات مرتبط در مورد محصولات و خدمات و تولیدات شرکت ها و سازمان های مختلف صحبت می شود. در واقع کاتالوگ برای معرفی و بازاریابی محصولات کمپانی ها تهیه شده و جنبه تبلیغاتی دارد.

با این کار شرکت ها و سازمان های تولیدی و خدماتی محصولات خود را برای پیدا کردن مشتری بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر تبلیغ می کنند. کار طراحی کاتالوگ به نوعی تبلیغات حرفه ای و بازاریابی تخصصی محسوب می شود. برای طراحی کاتالوگ عموما از نرم افزار  Adobe photoshop  استفاده شده و افرادی که متخصص در طراحی کاتالوگ هستند از آپشن های این نرم افزار برای این نوع تبلیغات کاغذی بهره می برند.

یک طراحی کاتالوگ حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی کاتالوگ همانطور که گفتیم یک کار کاملا تخصصی و حرفه ای است و در همه جای دنیا به آن به چشم اولین قدم و مهمترین قدم فروش محصول نگاه می کنند. یعنی اگر کاتالوگ حرفه ای طراحی شده باشد به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل کرده و مشتری را جذب می کند. برای همین مهمترین ویژگی های یک طرح تبلیغاتی این چنینی به شرح ذیل است:

  1. یک طرح تبلیغاتی اینچنینی باید خیلی جمع و جور و قابل حمل طراحی شده و طوری باشد که مصرف کننده بتواند در کمترین زمان آن را مطالعه کند. شرح و طول و تفسیر دادن به این نوع ابزار تبلیغاتی نتیجه معکوس خواهد داشت.
  2. در توصیف و ارائه محصول باید در نهایت صداقت و درستی عمل شده و اغراقی صورت نگیرد. اغراق در معرفی محصول و خدمات باعث می شود، مشتری بعد از مواجه شدن با آن دیگر به این طرح های تبلیغاتی اعتماد نکرده و از خرید محصول مورد نظر هم منصرف شود چون حس فریب خوردگی در او ایجاد خواهد شد.
  3. طراحی و توضیحات ارائه شده در کاتالوگ باید به شکلی باشد که همه سوالات و ابهامات مشتری را پاسخ دهد و نیازی به تحقیقات بعدی نباشد. مثلا نام و مشخصات کامل محصول و تولید کننده آن و خدمات ارائه شده توسط شرکت مورد نظر را به طور دقیق توضیح دهد.
  4. تصاویر انتخاب شده برای طراحی کاتالوگ باید با نوع محصول یا خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد. بهترین کار عکس برداری حرفه ای از محصول مورد نظر یا سازمانی است که قصد ارائه خدمات را دارد. این کار به جذابیت طرح تبلیغاتی تهیه شده هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
  5. بهترین نوع طراحی کاتالوگ استفاده از چهار نوع رنگ است که البته نحوه بکارگیری رنگ ها هم نیاز به سلیقه و خلاقیت و تخصص دارد.
  6. در برخی کاتالوگ ها برای اینکه این طرح تبلیغاتی بیشتر به چشم بیاید یا اصطلاحا جلوه موثرتری داشته باشد از روکش سلفون یا یووی موضعی استفاده می کنند که البته برای رسیدن به این هدف هم موفق بوده است.

عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ | عکاسی های حرفه ای | عکاسی صنعتی و طراحی کاتالوگ

اگر شرکت شما در صنعتی مانند تولید، فناوری، انرژی یا ساخت و ساز فعالیت می کند، داشتن عکس های با کیفیتی که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و تاثیری ماندگار بر جای بگذارد، بسیار مهم است. اگر از تصاویر با رزولوشن پایین استفاده کنید یا به عکاسی استوکی، تکیه کنید، کمپین های بازاریابی شما شکست خواهند خورد و آماتور به نظر می رسند. جهت عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ ، لازم است که اصول اولیه را در نظر داشته باشید.

عکاسی های حرفه ای

چهار نوع عکاسی حرفه ای را در اینجا بررسی می کنیم که کیفیت چاپ کاتالوگ و بازاریابی شما را بهبود می بخشد.

عکاسی محصول:

عکاسی محصول با کیفیت، یکی از مهمترین دارایی‌هایی است که کسب و کار شما می ‌تواند روی آن سرمایه‌گذاری کند. چه قطعات کوچک بسازید و چه سیستم‌ های پیچیده بزرگ، با عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ ، تصاویر به خوبی محصول نهایی شما به نظر می رسند. مشتریان بالقوه از طریق رسانه های مختلف، از جمله آنلاین، چاپی، در نمایشگاه های تجاری و بروشورها و کاتالوگ ها تحقیق می کنند. آنها به سمت شرکت هایی کشیده می شوند که محصولاتشان را بدون توجه به اینکه در چه رسانه ای تولید می شوند، خوب جلوه می دهند.

برای عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ ، لازم است که صحنه و نورپردازی داخل استودیو را مرتب کرده تا شفافیت و بازتاب مواد پلاستیکی را به دقت نشان دهید. همچنین هر قسمت را در چندین موقعیت مختلف عکسبرداری کرده تا بتوان از آنها به صورت جداگانه یا در ترکیب بندی استفاده کرد. یک عکس مستقیم برای سبد خرید و کاتالوگ آنلاین ایده آل است. عکس‌های با زاویه 45 درجه به هر برندی آزادی عمل می‌دهد تا ترتیبات مختلفی را متناسب با نیازهای بازاریابی و تبلیغاتی خود انجام دهند. همچنین با عکسبرداری روی سفید، قطعات را برش داده و در پس زمینه های مختلف از آنها استفاده می کنند. با عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ ، همه چیزهایی که برای نشان دادن خط تولید جدید و تبلیغ آن نیاز است را بدست خواهید آورد.

Headshot های حرفه ای:

اگر می خواهید کسب و کار شما شیک به نظر برسد، عکس های حرفه ای شما باید درجه یک باشند. تصاویر کارمندان باید حرفه ای و مطابق با تصویر برند شما باشد که با  Headshot های حرفه ای می توان به آن دست یافت. اگر کارمندان شما در یک کنفرانس صحبت کنند، مقاله بنویسند، بیوگرافی در وب سایت شما داشته باشند یا در لینکدین شرکت کنند، می توان از عکس های هد شات برای عکس های نمایه استفاده کرد که با عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ میسر می شود.

حتی اگر کاری که انجام می دهید در محیط اداری نباشد، پرتره های تجاری با کیفیت برای برجسته کردن نگرش و مهارت های شرکت شما مهم هستند. تصاویر ارسال شده در محل کار، برای مشتریان شما جالب است و به آنها تصویر بهتری از کاری که انجام می دهید را خواهد داد. صنعت جنبشی یک نمونه عالی از پرتره های تجاری است که انجام می شود. در این نوع از عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ ، عکاسان به محل رفته و عکس تهیه می کنند. کت و شلوار و کراوات و عکس داخل استودیو برای نوع کار صنعتی آنها مناسب نبود.

با استفاده از تجهیزات به عنوان پس‌ زمینه، دوربین را روی افراد متمرکز کرده و تخصص و شخصیت آنها را برجسته می کنند. مشتریان آنها می توانند به وضوح ببینند که چه کاری انجام می دهند، چگونه آن را انجام داده و کجا آن را انجام می دهند. ثبات در پرتره‌ها همچنین به کسب و کار آن‌ ها ظاهری متمایز و حرفه‌ای می‌دهد که متعلق به خودشان است.

عکاسی معماری:

تصوری که مردم از شرکت شما دارند تا حد زیادی تحت تأثیر عکاسی از مکان شما است. در عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ ، از نماهای بیرونی از تاسیسات تولیدی گرفته تا اتاق های تمیز تا مناطق تولید و انبارهای ذخیره سازی را شامل می شود.

تهیه تصاویر از امکانات و عملیات گسترده است. از کل کارخانه عکس های بیرونی گرفته می شود تا اندازه چشمگیر و روش های خلاقانه آن را نشان دهند. این عکاسی قادر است تا فناوری پیشرفته آنها را برجسته کند. نکته کلیدی در عکاسی صنعتی برای چاپ کاتالوگ این است که آنچه شما را منحصر به فرد کرده و از رقبای خود متمایز می نماید، برجسته کنید. می توانید برای عکاسی صنعتی و چاپ کاتالوگ خود در بهترین کیفیت با گروه حرفه ای چاپ ایده نو همراه باشید.

دکمه بازگشت به بالا