عمومیبرترینهای کسب و کار

انواع سنگ ساختمانی، کاربردهای آن به همراه قیمت انواع سنگ

قیمت سنگ | لیست قیمت لحظه ای سنگ ساختمانی

سنگ ساختمانی و انواع آن

سنگ یکی از قدیمی‌ترین مصالحی است که انسان از قدیم‌الایام با آن آشنا شده است و از آن روزها تا به امروز دنیا شاهد توسعه چشمگیر صنعت سنگ، تجهیزات و ماشین‌آلات وابسته به آن‌ها شده است. در این بین سنگ ساختمانی یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین مصالح ساختمانی هستند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرارگرفته‌اند.

درواقع در گذشته مردم از سنگ در ساخت پناهگاه و ابزارآلات استفاده می‌کردند و اهمیت آن تنها در همین حوزه بود اما به‌تدریج و با تغییر نیاز بشر استخراج سنگ آسان‌تر شده و کاربرد آن در صنعت ساختمان‌سازی و هم‌چنین سنگ‌کاری ساختمان به‌طور چشمگیر افزایش‌یافته است. چراکه سنگ ماده‌ای بادوام همراه با مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری همراه با مقاومت سایشی و ضربه‌ای، خوش‌برش و صیقل خور، قابل شستشو، مقاوم در برابر حرارت و رطوبت، غیرقابل نفوذ، مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی، با مقاومت فشاری بالا و پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی است. حال با توجه به این مقدمه با ما همراه باشید تا درباره انواع سنگ ساختمانی، کاربردهای آن به همراه قیمت انواع سنگ بیشتر آشنا شویم.

انواع سنگ ساختمانی

به‌طور کلی سنگ‌ها از نظر طرح، رنگ، جنس و کیفیت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شرح چند مورد از کاربردی‌ترین‌های آن شامل:

۱. سنگ مرمر

 سنگ مرمر نوعی سنگ دگرگونی آهکی به رنگ سفید و شفاف است که در برابر شرایط جوی تا حد خوبی مقاوم‌ است، ولی به دلیل امکان هوازدگی در برابر شرایط آب و هوایی و احتمال کدر شدن تحت تابش نور عمدتاً در داخل ساختمان به کار می‌رود. به‌طور معمول برش این سنگ در جهت موازی و عمود بر لایه‌ها می‌باشد که زیبایی چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. همچنین تنوع رنگ، قابلیت سابش و صیقل فوق‌العاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سنگ است که آن را جزء سنگ‌های گران‌قیمت دسته‌بندی کرده است.

۲. سنگ گرانیت

گرانیت جزء سنگ‌های آذرین با منشأ آتش‌فشانی است که از سختی و استحکام قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. جالب است بدانید که از این سنگ به‌عنوان یکی از بهترین پوشش‌های کف برای ساختمان‌ها نام برده می‌شود که درعین‌حال می‌توان از اندر نمای بیرونی ساختمان‌ها بخصوص در مناطق بسیار سرد به‌عنوان یک سنگ بادوام با درصد نفوذ کم آب و میزان انبساط و انقباض کم استفاده نمود. از طرف دیگر با توجه به قیمت بسیار مناسب این سنگ و دوام آن و ثباتی که در رنگ خود دارد می‌توان آن را به‌عنوان یک سنگ نمای بسیار ایده آل در نظر گرفت.

۳. سنگ تراورتن

سنگ تراورتن ازجمله سنگ‌هایی است که به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های مورد استفاده چه در نمای بیرونی ساختمان و چه در دکوراسیون داخلی ساختمان شناخته می‌شود. کاربرد سنگ تراورتن به‌طور معمول در نمای ساختمان، کف‌پوش، پله، سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد دیگر می‌باشد. ازجمله معروف‌ترین سنگ‌های تراورتن، سنگ تراورتن حاجی‌آباد است که در کل دنیا شناخته شده است. این سنگ دارای طرح ابر و بادی و موجدار است و از قابلیت برشکاری فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد. سنگ حاجی‌آباد برای استفاده در نماکاری ساختمان و لابی هتل‌ها گزینه‌ای بسیار ایده آلی می‌باشد.

درباره‌ی ویژگی‌های این محصول نیز می‌توان مطرح کرد که با توجه به تخلخل بالایی که این نوع سنگ دارد از آن می‌توان به‌عنوان یک عایق طبیعی نیز استفاده کرد. سنگ تراورتن در مقایسه با سنگ گرانیت قیمت مناسب‌تری دارد از این رو استفاده از آن نیز رایج‌تر است.

مطلب مفید بخوانید: تفاوت سنگ های مرمریت و تراورتن

۵. سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت است که در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی که به ماسه‌سنگ در لایه‌های زمین وارد شده به وجود آمده است. این سنگ سطحی زبر و سخت و در عین حال بلوری دارد و می‌توان آن را در رنگ‌های قرمز، خاکستری و قهوه‌ای دید. از طرفی کوارتزیت سنگی با ظاهری شبیه مرمریت اما با مقاومت بیشتر و از طرف دیگر مشابه گرانیت ولی سخت‌تر از آن است. لازم به ذکر است که قیمت سنگ کوارتزیت نسبت به سایر سنگ‌ها پایین‌تر است.

۶. سنگ مرمریت

برخلاف آنچه ممکن است در اولین لحظه که نام این سنگ را می‌شنوید به ذهنتان برسد باید اذعان کنیم که سنگ مرمریت هیچ شباهتی به سنگ مرمر ندارد. جالب است بدانید که این نوع سنگ آب را جذب نمی‌کند اما در برابر هوازدگی و باران‌های اسیدی مقاومت کمی دارد که همین مقاومت کم باعث شده که این سنگ تنها در داخل ساختمان به کار برده شود. همچنین لازم به ذکر است که سنگ‌های مرمریت خود به سه دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری دسته‌بندی می‌شوند. در این بین سنگ مرمریت کریستال بافتی دانه درشت و بلورین دارد و سنگ مرمریت ابری نیز از نوارهای غیر موازی حاصل از تجمع کانی‌های روشن و تیره تشکیل می‌شود.

۷. ماسه‌سنگ

شاید تعجب کنید اگر متوجه شوید که ماسه‌سنگ حاصل تجمع ماسه‌ها در کف جویبارها می‌باشد و به همین دلیل است که این سنگ جزء سنگ‌های رسوبی در نظر گرفته می‌شود. به‌طور کلی می‌توان ماسه‌سنگ را به رنگ‌های سفید، خاکستری، قهوه‌ای مایل به قرمز، زرد، قرمز و قهوه‌ای در بازار مشاهده کرد و همین تنوع رنگ عاملی برای تطبیق‌پذیری بالای این نوع سنگ در صنعت ساخت و ساز می‌باشد. از ماسه‌سنگ می‌توان در کف‌پوش، دیوار پوش، پوشش سقف، بالکن‌ها و استخرها استفاده کرد.

۸. سنگ گابرو

این سنگ نوعی سنگ آذرین درونی است که دارای رنگ تیره و بافتی درشت می‌باشد. رنگ گابرو سبز، سیاه و خاکستری مایل به سبز است که با صیقل‌کاری جلوه‌ای بی‌نظیر پیدا می‌کند. سنگ گابرو ازجمله سنگ‌هایی است که در ساخت کانتر کابینت، کاشی کف و سنگ نما ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت سنگ گابرو در برابر هوازدگی بالا است، به همین دلیل از آن برای نماکاری ساختمان و کف‌پوش استفاده می‌کنند.

۹. سنگ آنتیک

سنگ آنتیک در دسته سنگ‌های دکوراتیو قرار دارد که از قرار دادن خرده سنگ‌های تراورتن در کنار یکدیگر ساخته می‌شود. جالب است بدانید که کاربرد این نوع سنگ در استفاده به‌عنوان سنگ تزئینی در نمای داخلی و بیرونی ساختمان و محوطه‌سازی باغ‌ها است.

۱۰. سنگ کریستال یا چینی

سنگ کریستال یا چینی یکی دیگر از گونه‌های سنگ‌های آهکی دگرگونی است که بلورهای ریز آن در سطح سنگ قابل رؤیت می‌باشد. این سنگ به دلیل دارا بودن کوارتز بیشتر از خاصیت سختی بالاتری نیز برخوردار است. همچنین جالب است بدانید که وجود ناخالصی در این نوع سنگ موجب ایجاد رگه‌های خاکستری یا مشکی، سبز، صورتی یا قرمز، زرد در بافت آن شده است. لازم به ذکر است که تخلخل این سنگ پایین و جذب آب آن کم است، بنابراین این سنگ در محیط‌های مرطوب به‌خوبی قابلیت استفاده دارد.

۱۱. سنگ ازاره

سنگ ازاره که با نام سنگ تیشه نیز شناخته می‌شود نوعی سنگ کاربردی در ساختمان‌سازی به‌منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها است که عموماً از این سنگ در پایین دیواره‌ها استفاده می‌شود.

نکاتی که در هنگام خرید سنگ باید دقت شود!

۱. به یاد داشته باشید که هر سنگ با توجه به ویژگی فیزیکی و شیمیایی که دارد برای مکان خاصی مناسب است؛ بنابراین در هنگام خرید سنگ حتماً باید به محلی که سنگ را برای آن تهیه می‌کنیم توجه بیشتری داشته باشیم. به‌عنوان‌مثال تراورتن برای نمای خارجی، مرمر برای تزئین نمای مجلل داخلی، مرمریت برای کف فرش و نمای داخلی، گرانیت برای کف‌پوش و پله بسیار مناسب است و متناسب با شرایط محیطی هر محیط انتخاب می‌شود؛ بنابراین توجه به این نکته ازجمله مسائل ضروری است.

۲. دقت کنید که ظاهر سنگ مورد خریداری باید بدون ترک، درز، خلل و فرج، پوسیدگی و رگه‌های سست باشد. لازم به ذکر است که با ضربه زدن روی سنگ با استفاده از جسمی فلزی می‌توان تا حدودی به وجود ترک و شیار آن پی برد. درواقع شنیدن صدای شیشه مانند، حاکی از عدم وجود ترک در بافت سنگ می‌باشد.

۳. در هنگام خرید سنگ، بارگیری و حمل حتماً نظارت کافی را داشته باشید، چراکه در بسیاری از موارد، سنگ در یکی از این مراحل ممکن است آسیب ببیند.

لیست قیمت انواع سنگ

همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید قیمت انواع سنگ با توجه به اندازه، رنگ‌بندی و طرح، جنس و کیفیت آن برآورد می‌شود؛ بنابراین با توجه به این موارد لیست قیمت انواع سنگ‌ها به همراه قیمت لحظه‌ای آن‌ها خدمت شما ارائه می‌گردد.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید ما انواع سنگ ساختمانی را به شما معرفی و لیست قیمت سنگ‌ها به همراه قیمت لحظه‌ای آن‌ها را خدمتتان ارائه نمودیم. لازم به ذکر است که به غیر از انواع سنگ‌های ساختمانی که در این متن معرفی شدند، سنگ‌های ساختمانی زیاد دیگری نیز وجود دارند که هرکدام خصوصیات و کاربردهای مختلف خود را دارند اما ما در این مقاله به معرفی نمونه‌های پرکاربرد آن بسنده کردیم. در پایان امیدواریم که مقاله پیش رو مفید واقع شده باشد

5 سنگ تراورتن با قیمت مناسب

تراورتن یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی است که به‌واسطه جذابیت ظاهری و قیمت مناسب آن در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. بنابراین استفاده از سنگ تراورتن با قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها در ساختمان‌سازی است. اگر نگاهی به گذشته سنگ‌های ساختمانی بیندازید، هیچ نامی از تراورتن برده نشده است. در زمان‌های قدیم از این سنگ به‌دلیل خلل و فرج‌هایش در ساختمان‌سازی استفاده نمی‌کردند. با گذشت زمان و با توجه به ویژگی‌های ممتاز تراورتن مانند مقاومت و استحکام بالا، امروزه از این سنگ در بسیاری از بخش‌های ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

نگاهی به تراورتن‌های کاربردی و با قیمت مناسب بیندازیم.

اولین سنگ تراورتن با قیمت مناسب؛ سنگ تراورتن سفید عباس آباد

یکی از ارزان‌ترین سنگ تراورتن، تراورتن سفید عباس آباد است. این سنگ به‌واسطه رنگ سفید و جذاب خود در میان معماران و ساختمان‌سازان محبوبیت زیادی دارد. تراورتن سفید عباس آباد با قیمت مناسب، زیبایی و جذابیت ظاهری فوق‌العاده آن شناخته می‌شود.

کاربرد تراورتن سفید عباس آباد

مهمترین ویژگی در تراورتن سفید عباس آباد، علاوه بر قیمت مناسب این سنگ، زیبایی چشمگیر آن است. این سنگ به‌واسطه رنگ روشن آن در کنار سنگ‌های دیگر با رنگ‌های مختلف جذابیت خود را به وضوح نشان می‌دهد. با توجه به ویژگی‌های خاص این سنگ از آن در موارد زیادی استفاده می‌شود؛ به‌خصوص در نمای ساختمان. در واقع اگر بگوییم مهمترین کاربرد تراورتن سفید عباس آباد مربوط به نمای ساختمان‌ها، برج‌ها و ویلاها می‌شود، ادعای بی‌اساسی نکرده‌ایم.

ویژگی‌های تراورتن سفید عباس آباد

اگرچه قیمت در زمان انتخاب و خرید سنگ‌ها اهمیت دارد، اما در نهایت آن چیزی که شما را از انتخاب یک سنگ مطمئن می‌کند، کیفیت آن است. این سنگ تراورتن در کنار قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز دارد، اما باید مطمئن شوید که ویژگی‌های آن‌ها با موارد استفاده مورد نظر شما سازگار است یا خیر.

بیایید نگاهی به ویژگی‌های این سنگ بیندازیم:

  • مقاومت و استحکام بالا؛
  • رنگ سفید و جذاب آن؛
  • سازگاری رنگی آن با تمام رنگ‌ها؛
  • قابلیت جذب ملات بالا.

ویژگی آخر یعنی قابلیت جذب ملات در استفاده از این سنگ در نمای ساختمان‌ها نقش زیادی دارد. همین ویژگی سبب شده است که از این سنگ در نمای ساختمان‌های بلند نیز استفاده کنند.

دومین گزینه؛ سنگ تراورتن شکلاتی یزد

در لیست سنگ‌های تراورتن با قیمت مناسب، نام تراورتن شکلاتی توجه شما را جلب خواهد کرد. معدن این سنگ در یزد و کاشان واقع شده است. این سنگ به‌واسطه رنگ خاص خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کنار سنگ‌های کرم و سفید به شمار می‌آید. البته پیش از رنگ باید خیال شما را از بابت کیفیت این سنگ آسوده کنیم. تراورتن شکلاتی یکی از مرغوب‌ترین مصالحی است که در نما استفاده می‌شود.

کاربرد تراورتن شکلاتی یزد

تراورتن شکلاتی یزد یکی از پرکاربردترین سنگ‌های تراورتن در نمای ساختمان است. البته کاربرد این سنگ تنها به نمای ساختمان‌ها محدود نمی‌شود، بلکه از آن در موارد زیر نیز استفاده می‌کنند:

  • نمای داخلی ساختمان‌ها؛
  • دیوارهای داخلی؛
  • محوطه‌سازی؛
  • قاب پنجره‌ها؛
  • مصنوعات دکوراتیو.

ویژگی‌های تراورتن شکلاتی

بدون شک در انتخاب تراورتن شکلاتی به‌عنوان سنگ تراورتن قیمت مناسب به دنبال ویژگی‌های این سنگ خواهید رفت. اولین ویژگی که در ظاهر این سنگ مشاهده می‌کنید، رنگ تیره آن است. اگرچه بسیاری رنگ این سنگ را یکی از نقاط ضعف آن می‌دانند، اما جذابیت رنگ آن چیزی نیست که به‌سادگی بتوان از آن گذشت. به همین دلیل است که به‌خصوص این روزها بسیار شاهد استفاده از این سنگ در نمای ساختمان‌ها هستیم.

علاوه بر رنگ، سطح براق این سنگ همراه با جلای زیبای آن نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که توجه بسیاری از خریداران را جلب می‌کند. اما آنچه که شما در خرید این سنگ مطمئن‌تر از قبل خواهد کرد، دوام رنگ تراورتن شکلاتی است. البته در هنگام خرید باید نقطه ضعف این سنگ را نیز در نظر بگیرید. تراورتن شکلاتی قابلیت جذب آب بالایی دارد. از این رو امکان استفاده از آن در مکان‌های مرطوب وجود ندارد. البته در نقطه مقابل باید به مقاومت این سنگ در برابر سرماهای شدید، ساییدگی و شکستگی نیز اشاره کنیم.

سومین گزینه؛ سنگ تراورتن کرم رامشه

زمانی که به دنبال سنگ تراورتن قیمت مناسب هستید، امکان ندارد که تراورتن کرم را به شما معرفی نکنند. این سنگ رسوبی با بافت‌های متخلخل خود یکی از جذاب‌ترین سنگ‌های تراورتن به شمار می‌آید. جالب است بدانید که کانی‌های موجود در این سنگ رنگ‌های متنوعی از آن به وجود آورده‌اند. به همین دلیل است که این سنگ را در رنگ‌های کرم، بژ، قرمز، شکلاتی و حتی زرد مشاهده می‌کنید.

سنگ تراورتن کرم انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تراورتن کرم حاجی آباد؛
  • تراورتن کرم تکاب؛
  • تراورتن کرم کاشان؛
  • تراورتن کرم رامشه؛
  • تراورتن کرم همدان.

کاربرد تراورتن کرم

از این سنگ در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • نمای بیرونی ساختمان‌ها؛
  • نمای داخلی؛
  • محوطه‌سازی؛
  • ساخت مصنوعات دکوراتیو.

ویژگی‌های تراورتن کرم رامشه

به جرأت می‌توان گفت که خرید سنگ بدون شناخت ویژگی‌های آن ممکن نیست. اینکه سنگی که خریداری می‌کنید، چه ویژگی‌هایی دارد، نشان می‌دهد که از آن در چه مکان‌ها و مواردی می‌توانید استفاده کنید. بنابراین پیش از خرید سنگ تراورتن کرم با قیمت مناسب، ابتدا باید ویژگی‌های آن را بشناسید. در ادامه ویژگی‌های این سنگ را با شما در میان می‌گذاریم:

  • مقاومت بالا در برابر سرما، گرما، باران‌های اسیدی و نور خورشید؛
  • وجود تخلخل در سطح این سنگ و وزن پایین آن؛
  • عایق بودن آن؛
  • ساب‌پذیری بالا.

تمامی این ویژگی‌ها دست به‌دست یکدیگر داده‌اند و تراورتن کرم را به یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های ساختمانی تبدیل کرده‌اند.

چهارمین گزینه؛ سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد از دیگر سنگ‌هایی است که در لیست سنگ تراورتن قیمت مناسب جای می‌گیرد. این سنگ با ظاهر زیبا و روشن خود توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند. رنگ سفید و متمایل به استخوانی این سنگ زیبایی چشمگیری دارد که هر فردی براحتی نمی‌تواند چشم روی آن ببندد. به طورکلی این سنگ به دو صورت موج‌دار و بی‌موج برش داده می‌شود. اما رنگ‌ها و طرح‌های زمینه تراورتن عباس آباد نیز در تنوع بالای این سنگ سهیم هستند.

کاربرد تراورتن عباس آباد

از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این سنگ زیبا در موارد زیر بهره می‌برند:

  • نمای بیرونی ساختمان‌ها؛
  • دیوارهای داخلی؛
  • دیوارهای راهرو و لابی؛
  • ساخت مصنوعات سنگی.

ویژگی‌های تراورتن عباس آباد

اگرچه پیش از شناخت این سنگ این ویژگی‌های ظاهری آن است که توجه شما را جلب می‌کند، اما اگر کمی برای شناخت بیشتر تراورتن عباس آباد زمان بگذارید، متوجه ویژگی‌های ممتاز این سنگ خواهید شد.

از ویژگی‌های این سنگ به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد؛
  • مقاومت در برابر باران‌های اسیدی؛
  • چسبندگی بالای ملات به این سنگ؛
  • عایق نسبی صدا و حرارت؛
  • نظافت و نگهداری آسان از این سنگ.

در نهایت پس از شناخت این سنگ با این ویژگی‌های ممتاز قیمت ارزان سنگ تراورتن است که شما را برای خرید آن تشویق می‌کند. با خرید سنگ تراورتن قیمت مناسب عباس آباد خیالتان از این بابت آسوده خواهد بود.

پنجمین گزینه؛ تراورتن سیلور تکاب

یکی دیگر از سنگ‌های تراورتن ارزان و البته جذاب سیلور تکاب است. این سنگ با زمینه دودی و خرمایی همراه با رگه‌های سفید ظاهر چشمگیری دارد. این سنگ زیبا را از معادنی واقع در استان آذربایجان غربی استخراج می‌کنند. پس از آن به دو صورت موج‌دار و بی موج برش می‌دهند و در نهایت به فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند. از این سنگ زیبا با توجه به ویژگی‌های آن در موارد مختلف استفاده می‌شود.

کاربرد تراورتن سیلور تکاب

زیبایی و جذابیت این سنگ به اندازه‌ای زیاد است که از آن در بسیاری از بخش‌های ساختمان‌سازی استفاده می‌کنند. در ادامه به کاربردهای این سنگ اشاره می‌کنیم:

  • نمای بیرونی؛
  • دیوارهای داخلی؛
  • محوطه‌سازی؛
  • ساخت مصنوعات دکوراتیو.

ویژگی‌های تراورتن سیلور تکاب

از نقاط قوت این سنگ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • شفافیت بسیار بالا؛
  • عدم رنگ رفتگی در برابر نور خورشید؛
  • مقاومت فشاری بالا؛
  • مقاومت در برابر سایش.

کلام آخر

با خواندن این متن دیگر خرید سنگ تراورتن قیمت مناسب برای شما کار سختی نخواهد بود. اما مسئله اصلی این است که کدام فروشگاه به فروش سنگ تراورتن ارزان مشغول است؟ دیگر نیازی نیست زمان زیادی را برای پیدا کردن فروشگاهی مناسب صرف کنید؛ کالا ساخت این کار را برای شما آسان کرده است. در خانه خود بنشینید و در سایت کالا ساخت به دنبال سنگ ساختمانی مورد نظر خود باشید. حتی می‌توانید با تماسی کوتاه از قیمت سنگ‌ها در همان لحظه آگاه شوید. کارشناسان ما شما را در تمام زمینه‌ها راهنمایی خواهند کرد. با ما سنگ‌های تراورتن قیمت مناسب را با کیفیت بالا خرید.

مروری بر عناوین پنهان کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا