عمومیبرترینهای کسب و کار

ریدایرکت چیست؟ تفاوت ریدایرکت 301 و 302 در چیست؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که دامنه اصلی تان با مشکل مواجه شده و بخواهید کاربران سایتتان را به دامنه دیگری فرستاده یا به هر دلیلی بخواهید کاربران را به دامنه جدیدی راهنمایی کنید. در این حالت شما می توانید به راحتی با استفاده از ریدایرکت این کار را انجام دهید. حتی به کمک ریدایرکت می توانید در سی پنل URL های طولانی را تبدیل به آدرس هایی کوتاه و ساده کنید.

ریدایرکت در انواع متنوعی برای سایت قابل استفاده است که ریدایرکت های 301 و 302 دو نمونه پرکاربردتر آن هستند. در این مطلب قصد داریم به تفاوت ریدایرکت 301 و 302 بپردازیم و ببینیم که اصلا این دو نوع ریدایرکت چه می کنند و چه تفاوت هایی با هم دارند. حتما می دانید که ریدایرکت نقش مهمی را برای پیاده سازی سئو سایتتان بازی می کند.

پس اگر به دنبال یک مرجع خوب برای مشاوره گرفتن و همچنین پیاده سازی سئو در سایت تان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تیم حرفه ای مثبت سئو است. لذا اگر همیشه خواسته تان این بوده که علاوه بر قرار گرفتن در رتبه های یک گوگل درآمدهای خود را هم افزایش دهید در استفاده از خدمات مثبت سئو درنگ نکنید. برای شروع می توانید به سایت این تیم حرفه ای به ادرس Mosbateseo.com مراجعه کرده و علاوه بر استفاده از خدمات مشاوره از مطالب مفید این سایت در مورد سئو هم بهره مند شوید.

تفاوت ریدایرکت 301 و 302 در چیست؟

در صورتی که بخواهیم به تفاوت ریدایرکت 301 و 302 بپردازیم ابتدا میبایست ببینیم ریدایرکت چیست؟ اگر بخواهیم خیلی ساده به این موضوع بپردازیم می توانیم بگوییم که ریدایرکت یعنی عوض کردن مسیر و انتقال به یک صفحه جدید. پس سایت ها می توانند مخاطبان خود را به کمک این کار به URL جدیدی هدایت کنند.

نکته مهمی که در مورد ریدایرکت وجود دارد این است که وجود آن برای سئوی سایت ها بسیار لازم و ضروری است و زمانی که ما چند URL مختلف با محتواهای مشابه یا همسان داشته باشیم می توانیم برای تجمیع این لینک ها از ریدایرکت بهره ببریم. همانطور که گفتیم ریدایرکت در انواع مختلفی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد که کاربردی ترین و مهمترین آنها را می توان انواع 301 و 302 به شمار آورد.

برای این که بهتر با تفاوت ریدایرکت 301 و 302 آشنا شوید باید این دو ریدایرکت را بهتر بشناسید، لذا در قسمت های بعدی به معرفی این دو ریدایرکت می پردازیم که بحث تفاوت ریدایرکت 301 و 302 هم در دل همین معرفی نهفته است. اما اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید در مورد تفاوت ریدایرکت 301 و 302 صحبت کنیم اینطور می توانیم بگوییم که اگر بخواهید آدرس دامنه تان را به صورت دائمی به دامنه ای دیگر انتقال دهید می بایست از ریدایرکت 301 استفاده کنید، در حالی که برای انتقال موقت این دامنه شما می بایست از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

پس اصلی ترین تفاوت ریدایرکت 301 و 302  در دائم و موقتی بودن خدماتی است که ارائه می دهند. مورد بعدی هم این است که اگر از ریدایرکت 301 استفاده کنید پیج رنک های شما قابل انتقال به URL جدید هستند. این در حالی است که با استفاده از ریدایرکت 302 چنین چیزی را شاهد نخواهیم بود.

آشنایی با ریدایرکت 301 (ریدایرکت دائمی)

برای این که تفاوت ریدایرکت 301 و 302 را بهتر درک کنیم باید آنها را بهتر بشناسیم. یکی از رایج ترین و پرکاربردترین ریدایرکت هایی که میتوانیم برای سایتمان از آن استفاده کنیم همین ریدایرکت 301 است. این نوع از ریدایرکت به منظور انتقال دامنه سایت به یک دامنه جدید انجام می شود اما با یک شرط مهم: انتقال دائمی است.

در واقع وقتی شما از ریدایرکت 301 استفاده می کنید موتورهای جستجو را مطلع می کنید که پیجی که در جستجوی آن هستند دیگر در این URL موجود نیست و لازم نیست که این آدرس فعلی را ایندکس کنند. سپس موتور جستجو به آدرس جدید سایت تان رفته و آن را ایندکس خواهد کرد. در صورتی که در مواقع نیاز از ریدایرکت 301 برای پیجتان استفاده نکنید کاربران تان با خطای 404 مواجه می شوند.

مزیت مهمی که ریدایرکت 301 دارد این است که تمامی رتبه ها و جایگاه هایی که در موتورهای جستجو داشته اید به آدرس جدیدتان منتقل می شوند. این یعنی مشکلی برای سایت شما از نظر پیج رنک پیش نخواهد آمد و شما رتبه تان را همچنان در اختیار خواهید داشت. نکته مهمی که در رابطه با ریدایرکت 301 باید در نظر داشته باشید این است که تنها وقتی آن را مورد استفاده قرار دهید که دیگر به هیچ عنوان نیازی به استفاده از آدرس و دامنه قدیمی خود نداشته باشید.

آشنایی با ریدایرکت 302 (ریدایرکت موقت)

در این قسمت از تفاوت ریدایرکت 301 و 302 نوبت به معرفی ریدایرکت 302 می رسد. برخلاف ریدایرکت 301 این نوع از ریدایرکت زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما به صورت موقت نیاز به تغییر دامنه سایت تان داشته باشید. در ریدایرکت 302 شما موتورهای جستجو را مطلع می کنید که صفحه و محتوایی که در جستجوی آن هستند همچنان در URL فعلی وجود دارد اما بنا به دلیل هایی موقتا در آدرس دیگری قابل دسترسی است.

با توجه به این که ریدایرکت 302 موقتی است لذا پیج رنک های سایت برای آن انتقال پیدا نمی کنند که همین موضوع می تواند آدرس جدید را با مشکل دیده شدن و کسب جایگاه مواجه کند. برای رفع این مشکل معمولا توصیه می شود حتما با یک تیم حرفه ای در زمینه سئو مشاوره داشته باشید و از راهنمایی آنها بهره مند شوید تا بهترین کار را برای سایتتان انجام دهید

دکمه بازگشت به بالا