عمومیبرترینهای کسب و کار

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک چیست؟

فرق رپرتاژ با بک لینک چیست؟

فرق رپرتاژ با بک لینک در مواردی مانند: زمان، هزینه و … است. در روش بک لینک محدودیت زمانی وجود دارد اما در روش رپورتاژ به صورت دائم از آن استفاده می‌کنید. در این مقاله می‌خواهیم با شما درباره فرق رپرتاژ با بک لینک صحبت کنیم. بک لینک توسط لری پیج ابداع شد. او معتقد بود که هرچه لینک بیشتری به یک سایت بدهیم آن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و در گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. بلک لینک و رپورتاژ هر دو در سئو تاثیرات مثبتی می‌گذارند از این جهت برای تبلیغات اینترنتی و رونق بخشیدن به کسب و کار ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

ما شما را در این مقاله به صورت کامل با بک لینک و رپورتاژ آشنا خواهیم کرد. تیم ما یکی از سایتهای با تجربه است که در زمینه سئو سایت، طراحی، تهیه انواع رپورتاژ، ساخت لوگو و … فعالیت می‌کند. این شرکت دارای نویسندگان و طراحان با سابقه است که می‌توانند به شما در زمینه تبلیغات کسب و کارتان با کیفیت بالا کمک کنند.

سئو سایت در بازدید از سایت شما بسیار اهمیت دارد. بنابراین هرچه سئو شما بهتر باشد، بازدید کننده بیشتری خواهید داشت. استفاده منظم از رپورتاژ در بالا بردن سئو سایت می‌توانند به شما کمک زیادی کنند و از مهمترین مزیت های آنها کم هزینه بودن رپورتاژ‌ ها است. قبل از اینکه درباره فرق رپرتاژ با بک لینک صحبت کنیم ابتدا می‌خواهم شما را به صورت جداگانه با رپورتاژ و بک لینک آشنا کنم.

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ متنی است که به معرفی محصولات یا کسب و کار شما می‌پردازد. رپورتاژ یکی از مهمترین بخش‌های روابط عمومی در دنیای مدرن امروز است بنابراین باید به این بخش بسیار اهمیت داد. رپورتاژ‌های در سایت‌های پر بازدید منتشر می‌شوند و کسب و کار شما را به افراد زیادی معرفی می‌کنند شما می‌توانید با استفاده از قرار دادن لینک سایت خود در این متن های مشتریان و افراد علاقه مند به کسب و کارتان را به سایت خود دعوت کنید.

رپورتاژ‌ها عمدتا به صورت خبر یا گزارش تهیه می‌شوند و به صورت غیر مستقیم به تبلیغات می‌پردازند. رپورتاژ آگهی را می‌توان اینگونه نیز معرفی کرد که رپورتاژ ‌های خبری، متن هایی هستند که از طرف روابط عمومی تهیه می‌شوند و هدف اصلی آنها اطلاع رسانی و انتشار اتفاقات کسب و کار شما ( محصولات جدید)، در اینترنت و دیگر رسانه‌ها است.

امروزه به دلیل افزایش تعداد کاربران در اینترنت و فضای مجازی تبلیغات کسب و کار‌ها نیز کمی تغییر کرده است و سبب شده است تبلیغات نیز به صورت گسترده تر در اینترنت و فضا‌های مجازی صورت گیرد. رپورتاژ‌های آگهی در تبلیغات اینترنتی بسیار موثر و موفق عمل کرده است.

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از انتشار متن های با کیفیت رپورتاژ که توسط خود یا سایتهای تبلیغاتی تهیه شده است در سایتهای پر بازدید، به معرفی کسب و کار خود در فضای مجازی بپردازید. شما همچنین می‌توانید در شبکه‌های مجازی مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … فعالیت کنید.

متن رپورتاژ باید چه ویژگیهای داشته باشد؟

در تهیه متن های رپورتاژ باید دقت زیادی داشته باشیم چون هر چقدر این متن ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند سئو سایت نیز بهتر خواهد بود و با بهبودی سئو سایت تعداد بازدید کنندگان از سایت نیز بیشتر می‌شود و در نهایت شما می‌توانید محصولات و همچنین کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید.

از ویژگیهای متن رپورتاژ می‌توان به استفاده از کلمات پر تکرار در گوگل،  انتخاب عنوان جذاب و طولانی، متن بدون غلط‌های املایی، متن فاقد از دروغ و اغراق، متن ساده و روان باشد به گونه ای که مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند و مطالب برای آنها قابل درک باشد، موضوع متن جدید و تازه باشد و … اشاره کرد.

یکی از مهمترین ویژگیهای این متن ها رعایت نکات سئو است. همانطور که میدانید سئو سبب افزایش رتبه شما در گوگل می‌شود و به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر نکات سئو را در متن های رپورتاژ نمی‌دانید بهتر است از نگارش متن رپورتاژ خودداری کنید و متن تبلیغاتی خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

اگر شما متن های بی‌کیفیتی را در سایتهای مختلف انتشار بدهید نه تنها به کسب و کار خود کمکی نکرده اید بلکه دچار مشکلاتی نیز خواهید و مخاطبان دیگر به تبلیغات شما اهمیتی نخواهند داد. بنابراین به کیفیت تهیه این متن ها بیشتر توجه کنید. امروزه سایتهای زیادی مشغول به تهیه این متن ها هستند که شما با هزینه ای بسیار کم می‌توانید به راحتی یک متن رپورتاژ با کیفیتی را داشته باشید. پس وقت را از دست ندهید و همین الان اقدام به تهیه این متن ها کنید.

بک لینک چیست؟

بک لینک در حقیقت فرآیند لینک سازی است به گونه ای که سایتهای دیگر از لینک سایت شما در متن های خود استفاده کنند تا مخاطبان با کلیک بر روی عکس، متن و … که به آنها لینک داده شده است بتوانند وارد سایت شما شوند. این کار به بهبودی سئو سایت بسیار کمک می‌کند. بک لینک انواع مختلفی دارد که شامل: لینکهای فالو، نوفالو، داخلی و خارجی است.

رباتهای جستجوگر گوگل با گشتن در سایت شما و یافتن این لینکها به سایت شما رتبه می‌دهد بنابراین این کار نقش بسیار مهمی در رتبه بندی و سئو سایت شما دارد. اگر سایتهای معتبر بیشتری به سایت شما لینک دهند شانس شما در افزایش رتبه گوگل و بازدید مخاطبان بیشتر می‌شود.

سایتهای داخلی به این گونه هستند که شما با استفاده از بک لینکهای متفاوت کاربران را به صفحات دیگر سایت خود انتقال می‌دهید اما لینکهای خارجی شما با استفاده از بک لینک کاربران را به سایتهای دیگر هدایت خواهید کرد. اگر شما در قسمت کد‌های HTML از خصوصیات نوفالو استفاده کرده باشید بک لینک شما نیز از نوع نوفالو خواهد بود که فاقد رتبه و اعتبار است در غیر این صورت لینک شما به صورت فالو است و رباتهای گوگل به آن رتبه و ارزش می‌دهند.

در هنگام بک لینک دادن به Anchor Text توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید از کلماتی برای لینک دادن استفاده کنید که در اینترنت زیاد سرچ می‌شوند. از روش بک لینک می‌توانید هم در اینترنتی و هم در فضای مجازی مانند: اینستاگرام و … استفاده کنید و پیج خود را در فضای مجازی به صورت گسترده تبلیغ کنید.

فرق رپرتاژ با بک لینک در چه مواردی است؟

فرق بک لینک با رپورتاژ در موارد مختلفی است که مهمترین آنها زمان است. هزینه یکی دیگر از موثرترین مواردی است که می‌توان به عنوان فرق رپرتاژ با بک لینک معرفی کرد. زمان و هزینه هر دو در مسئله بهبودی سئو بسیار تاثیر گذارند هستند. همانطور که میدانید بک لینک برای افزایش رتبه سایت و همچنین بازدید بیشتر افراد انجام می‌شود اما یکی از مشکلات این روش، محدودیت زمان است.

شما می‌توانید از بک لینک‌ها برای مدت زمان کم یا نهایت یک سال استفاده کنید. بنابراین شما حداکثر به مدت یک سال می‌توانید از بلک لینک برای بهبودی سئو سایت خود استفاده کنید اما در روش رپورتاژ شما قادر خواهید بود به صورت دائمی به سئو سایت خود کمک کنید و بدون هیچ محدودیت زمانی به تبلیغات بپردازید. بنابراین یکی از اصلی ترین فرق رپرتاژ با بک لینک این است که محدودیت‌های زمانی در دو روش متفاوت است.

فرق رپرتاژ با بک لینک، هزینه

مهم ترین تفاوت رپورتاژ با بک لینک در محدودیت‌های زمانی است که سبب تغییر در هزینه‌های نیز می‌شود در روش بک لینک چون تبلیغات به صورت دوره ای انجام می‌شود شما مجبور هستید به صورت دوره ای هزینه ای را پرداخت کنید اما در روش رپورتاژ چون تبلیغات شما به صورت دائمی است، شما تنها با یک بار پرداخت هزینه می‌توانید از این روش استفاده کنید.

بنابراین روش رپورتاژ بسیار مقرون به صرفه تر از روش بک لینک است. امروزه شرکت‌‌ها و کسب و کار‌های زیادی از روش رپورتاژ استفاده می‌کنند، این روش به شما کمک می‌کند با هزینه‌ای بسیار کم بیشترین سود را از تبلیغات بدست آورید. در تبلیغات با استفاده از روش رپورتاژ، شما تنها هزینه که خواهید داشت در قسمت تهیه متن ‌های رپورتاژ است.

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

رده بندی گوگل و بهینه بودن سئو سایت یکی از مهمترین چالش ها برای بالابردن بازدید سایت های مختلف است. یکی از عواملی که باعث افزایش اعتماد گوگل به یک سایت و کسب رتبه بهتر در رده بندی نتایج جستجو می شود دریافت لینک های معتبر از سایر سایت ها است. رپورتاژ آگهی و بک لینک یکی از مهمترین و رایج ترین شیوه های دریافت لینک از سایر سایت ها است. اما تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک در چیست؟ کدام یک به بهبود سئو سایت کمک بیشتری می کنند؟

برای پاسخ دادن به این سوال ها ابتدا بهتر است که با رپورتاژ آگهی و بک لینک بیشتر آشنا شویم. با دانستن نقاط ضعف و قوت هر کدام و در نظر گرفتن استراتژی های سایت خود می توانید از رپورتاژ اگهی و بک لینک برای افزایش بازدید سایت، بالا رفتن در نتایج گوگل و بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی، راهی مناسب برای معرفی خدمات و محصولات شما

رپورتاژ آگهی یک استراتژی تبلیغات موفق و قدیمی است که حتی قبل از به وجود آمدن صفحات وب در روزنامه ها و مجلات کاربرد داشت. اساس رپورتاژ آگهی بر معرفی خدمات یا محصولات و جذب مشتریان بالقوه قرار گرفته است. در این روش شما از یک وبسایت پربازدیدتر که در زمینه اخبار و مسائل مربوط به حوزه کاری شما فعال است می خواهید که در قالب یک گزارش غیرتبلیغاتی ، توضیحات کاملی از خدمات و محصولات وب سایت شما تهیه کند.

این گزارش معمولا با چند لینک به وب سایت و صفحات مورد نظر شما اشاره می کند. بدین ترتیب علاوه بر این که برای محصولات و خدمات خود تبلیغ پر بازدیدی انجام داده اید، تعدادی لینک با کیفیت هم برای وب سایت خود ایجاد کرده اید. در این شرایط بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت خود پیدا می کنید و سئو سایت خود را بهبود می بخشید.

ویژگی های رپورتاژ آگهی چیست؟

– با یک بار سفارش رپورتاژ آگهی، گزارش نوشته شده برای همیشه در سایت مورد نظر باقی خواهد ماند و تا مدت زیادی می تواند بازدید کنندگانی را برای شما به ارمغان آورد. ضمن این که لینک های موجود در رپورتاژ آگهی جزو بک لینک های دائمی محسوب می شوند.

– لینک های ساخته شده در رپورتاژ آگهی فقط در همان صفحه گزارش در سایت مورد نظر قرار دارد و فقط زمانی توسط بازدید کنندگان دیده می شوند که وارد این صفحه از سایت مورد نظر شده باشند.

– رپورتاژ آگهی ها به شما این امکان را می دهند که توضیحات اختصاصی و کاملی از سایت و محصولات و خدمات خود ارائه کنید و از چند کلمه کلیدی مرتبط با صفحات مختلف وبسایت خود به عنوان بک لینک استفاده کنید.

– اگر بودجه برای شما اهمیت زیادی دارد رپورتاژ آگهی روش مناسبی است، زیرا فقط باید یک بار هزینه تبلیغات را پرداخت کنید و بعد از آن نیازی به تمدید مجدد نخواهید داشت.

– بازدهی تبلیغات رپورتاژ آگهی معمولا روند سریعی ندارد و باید در برنامه ریزی های بلندمدت خود از این استراتژی تبلیغاتی استفاده کنید. هرچند اگر تبلیغات موثر و در وب سایت معتبری انجام شود ممکن است زمان بازدهی نیز کوتاه شود.

– با استفاده از رپورتاژ آگهی در واقع به دو هدف رسیده اید ، هم کسب و کار خود را در یک سایت معتبر و پربازدید معرفی کرده اید و هم بک لینکی که از این طریق دریافت کرده اید برای رتبه سایت شما در گوگل مفید خواهد بود.

بک لینک های طبیعی باعث رشد سریع شما در رده بندی گوگل می شود

بک لینک یکی از مهمترین ارکان سئو برای هر سایتی است. گوگل معتقد است که وبسایت های با بک لینک با کیفیت دارای محتوای با ارزش تری هستند و آن ها را در صدر نتایج جستجوی خود قرار خواهد داد. به دلیل همین اهمیت بالا است که امروزه دریافت بک لینک معتبر و با کیفیت به یکی از دغدغه های اصلی وب مسترها و صاحبان سایت های معتبر تبدیل شده است.

بهترین راه برای دریافت بک لینک نوشتن محتوای مناسب ، جذاب ، معتبر و مرجع است. با این که این روش راه کار مطمئنی است، اما معمولاً مدت زمان طولانی را باید برای شناساندن خود به سایر سایت ها و دریافت بک لینک از آن ها صرف کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می کنند با سفارش تبلیغات به شکل بک لینک (خرید بک لینک) از سایت های فعال در زمینه فعالیت خود لینک دریافت کنند.

به این نکته توجه داشته باشید گوگل تنها به بک لینک هایی اهمیت خواهد داد که به صورت عادی و طبیعی توسط کاربران در سایت های مختلف منتشر می شود و به صورت کاملاً هوشمند سایت هایی که اقدام به خرید بک لینک کرده اند را تشخیص می دهد و این نوع بک لینک های خریداری شده را در رتبه بندی خود تأثیر نخواهد داد.

عموماً خرید بک لینک به این صورت انجام می شود که شما یک یا چند کلمه کلیدی اصلی را از سایت خود انتخاب می کنید و از سایت دیگری می خواهید که در مطالب خود از این کلمه کلیدی استفاده کند و لینک مورد نظر شما را در آن قرار دهد. در این صورت بازدیدکنندگان سایت مورد نظر زمانی که با مطالب مرتبط با کلمه کلیدی شما مواجه می شوند می توانند از طریق لینک شما که در آن کلمه کلیدی قرار داده شده وارد صفحه مورد نظر در سایت شما شوند.

اما همانگونه که مطرح شد ، این روش با توجه به حساسیت گوگل بر روی خریداری بک لینک ، می تواند عواقب سنگینی برای سایت شما داشته باشد و یا در بهترین حالت هیچگونه سودی برای سئوی سایت ندارد و هزینه ای که بابت خرید بک لینک صرف کرده اید به هدر خواهد رفت. با توجه به این مورد ، منظور از عبارت “بک لینک” که در این مقاله به آن پرداخته شده است ، بک لینکی است که صورت طبیعی ایجاد شده است و نه خرید بک لینک.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان به سمت خرید بک لینک نروید و تنها با استفاده از محتوای جذاب و مفیدی که تولید می کنید ، به نوعی کاربران خود را مجاب خواهید کرد که این اطلاعات مفید سایت شما را برای دیگران به اشتراک بگذارند و یا در فروم ها ، انجمن ها و کامنت ها از لینک صفحات سایت شما استفاده کنند که در نتیجه آن به صورت طبیعی از دیگر سایت ها بک لینک دریافت کرده اید و تأثیر مثبت آن بر روی رتبه سایت را به مرور مشاهده خواهید کرد.

رپورتاژ آگهی یا بک لینک ، کدام یک مناسب تر است؟

با توضیحاتی که در مورد رپورتاژ آگهی و بک لینک بیان شد حتماً متوجه تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک های ایجاد شده به صورت طبیعی شده اید. هر دو این روش ها باعث افزایش بازدید و تعداد لینک های وارد شده به سایت شما می شوند. اما تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک زمانی مشخص می شود که شما ابتدا استراتژی تبلیغاتی خود را مشخص کرده باشید.

اگر بودجه مالی مناسبی دارید پیشنهاد می شود که از  روش های تبلیغات رپورتاژ آگهی و تولید محتوای مناسب (که منجر به دریافت بک لینک به صورت طبیعی خواهد شد) در کنار هم استفاده کنید. اگر استراتژی کوتاه مدت با هزینه کم تر را مدنظر دارید می توانید از رپورتاژ آگهی بهره ببرید. باید به این موضوع نیز دقت کنید که اگرچه تولید محتوا به تعداد مناسب می تواند هزینه بیشتری نسبت به رپورتاژ آگهی داشته باشد ، اما با تهیه چندین مقاله با کیفیت برای سایت خود به عبارتی شانس دریافت بک لینک برای چند صفحه را خواهید داشت.

در واقع تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک به زمان و بودجه شما بستگی دارد. هر کدام از استراتژی های تبلیغاتی رپورتاژ آگهی و تولید محتوا برای کسب بک لینک دارای ویژگی های مثبت زیادی است و این به شما بستگی دارد که بخواهید از کدام ویژگی ها بیشتر استفاده کنید.

در نهایت باید این نکته را به ذهن بسپارید که استفاده از هر کدام از روش های رپورتاژ آگهی و بک لینک طبیعی ، نیازمند شناسایی دقیق اهداف تبلیغاتی شماست. پس قبل از هر کاری، برای دریافت نتیجه مطلوب با متخصصین سئو و فعالان معتبر این حوزه مشورت کنید.

منبع

دکمه بازگشت به بالا