اقتصادی

اعتبارات اشتغال در لرستان بر اساس نرخ بیکاری تقسیم می‌شود

مجله زنده خبری/لرستان مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وام اشتغال بر اساس نرخ بیکاری و توسعه سرزمینی شهرها پرداخت می شود.

علی جهانی در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای بروجرد که با حضور مدیران شورای هماهنگی استان برگزار شد، با اشاره به اعتبارات اشتغالزایی که به صورت عادلانه و مختص همه توزیع می شود، گفت: مناطق استان تسهیلات اشتغالزایی که مهمترین آنها امروزه اعتبارات تبصره 18 و مختص طرح های اشتغالزایی در حوزه های مختلف اقتصادی به استان است با همکاری استاندار و کلیه دستگاه های اجرایی استان، این اعتبارات اشتغالزایی با توزیع عادلانه به متقاضیان در تمام نقاط استان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل تنها یک موسسه است 90 درصد وام تبصره 18 را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است، تصریح کرد: با پیگیری و تلاش شبانه روزی همکاران و حضور فیزیکی در بانک های عملیاتی برای تسریع در پرداخت تسهیلات پرداخت شده است. خوشبختانه تا امروز کلیه اعتبارات پرداختی و ده درصد باقیمانده طرح های مربوطه در کمیته فنی این اداره کل بررسی و تصویب و به بانک های استان ارائه شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی که اعتبارات تبصره 18 به آنها ابلاغ شده است سعی کنند این تسهیلات را به افرادی پرداخت کنند که اولاً شرایط لازم برای ایجاد و توسعه طرح های اقتصادی خود را داشته باشند و ثانیاً ضمانت های کافی و لازم برای داشتن این وام ها، چرا که مشاهده شد نامزدها به بانک هایی که ضمانت لازم برای اخذ این وام ها را نداشتند معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای اقتصادی بخش خصوصی متقاضی نیروی کار ماهر باید درخواست خود را به این اداره کل اعلام کنند، افزود: برخی بنگاه های اقتصادی به صورت خودسرانه و بدون اطلاع این اداره کل برای کار در واحدهای خود کارگر استخدام می کنند که هم تبعیض استخدامی و هم در آینده ایجاد می کند. با مشکلاتی مواجه خواهند شد که این واحدها را ملزم به هماهنگی با این اداره کل می کند.

وی با اشاره به اینکه قوانین کار هم به نفع کارگر و هم به نفع کارفرما است، گفت: ما قانون را رعایت و اجرا می کنیم و در حمایت از کارگر و کارفرما تبعیض قائل نمی شویم و در مراجع حل اختلاف با آنها برخورد قانونی می شود و نمی کنیم. حق هر یک از آنها را می دهد باید از آنها سلب شود و در صورت تخلف با متخلفان برخورد می کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نرخ بیکاری در استان ادامه داد: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی را در مناطق مختلف در فصول مختلف و با توجه به شاخص هایی که هم به صورت فصلی تعیین می شود، اعلام می کند. و و در سال این مورد در محدوده این خدمات عمومی نیست.

جهانی تصریح کرد: بیمه بیکاری گزینه ای برای کمک به افراد شاغلی است که بر خلاف میل خود اخراج می شوند و به افرادی که حق بیمه خود را پرداخت کرده اند ارائه می شود و پس از مطالبه این افراد در مراجع قانونی این اداره کل رسیدگی و ارائه می شود. آنها از اجتماعی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی در استان وجود دارد، تصریح کرد: شورای هماهنگی روسای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرستان برای ایجاد وحدت عمل و همگرایی در بین اهالی استان وجود دارد. مدیران اجرایی استانی برای ارتقای سطح تعامل و همکاری با ایجاد هم افزایی و تسهیم تلاش ها و تبادل دانش و تجربه به طور منظم در استان شکل می گیرند و برنامه های مختلفی برای تسهیل شرایط و ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف سازماندهی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا