اقتصادی

له شدن تولید کننده و بیکاری ۲۰ کارگر بخاطر لج بازی!

مجله زنده خبری / کهگیلویه و بویراحمد 20 کارگر در استان کهگیلویه و بویراحمد پس از تعطیلی شرکت صنایع غذایی روزبشار (مارک Bams) در یاسوج شغل خود را از دست دادند.

در سالهای اخیر ، شرکت صنایع غذایی روزباشار (مارک Bams) در یاسوج تعطیل شده و هر 20 کارگر شغل خود را از دست داده اند. ظاهراً لجاجت و عدم حمایت و همکاری برخی مسئولان و کمبود مواد اولیه این واحد تولیدی دلیل تعطیلی این واحد صنعتی اعلام شده است.

این پروژه در سال 1983 افتتاح شد اما پس از 9 سال بهره برداری به دلیل خرابکاری و عدم همکاری برخی از دستگاه های اجرایی و متولی این بلوک صنعتی کاملاً تعطیل شد. در حال حاضر ، کارگران این مجتمع صنعتی بیکار هستند که برخی از آنها در مشاغل دیگری مانند مسافران ، دبیران و کارآموزان کار می کنند.

در حالی که امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است ، انتظار می رود مسئولان و مدیران همکاری و مساعدت لازم را برای فعال سازی و بازگشت به تولید این واحد تولیدی داشته باشند.

حسین مرزبانی ، تولید کننده کهگیلویه و بویراحمدی ، به مجله زنده خبری گفت: “این واحد صنعتی اولین کارخانه تولید آب میوه در کشور است که از سال 1983 با 20 نفر با ظرفیت تولید 2000 تن آب میوه اشتغال زایی کرده است. با بسته بندی کنسرو آب میوه به بهره برداری رسید و به دلیل شرایط خشکسالی ، کمبود مواد اولیه و فشار اقتصادی در سال 1991 بسته شد. تاکنون ، ما 30 میلیارد تن صرف ایجاد این واحد صنعتی کرده ایم.

وی افزود: کارگران این واحد صنعتی از 8 تا 14 ساعت کار می کنند و ماهانه هر کدام یک میلیون تا دو میلیون تن حقوق می گیرند.

مرزبانی گفت: در سال 1994 ما ماشین های جدیدی را برای ساخت خط PET خریداری و نصب کردیم. ما برای توسعه کارخانه زمین کنار کارخانه را از شرکت صنعتی استان خریداری کردیم اما مدیر وقت قرارداد را امضا نکرد و ما نتوانستیم زمین را تحویل دهیم. برای شروع.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی روزباشار (با نام تجاری Bams) یاسوج گفت: “برنامه توسعه ما به دلیل برخی از مشکلات چشایی و خرابکاری توسط مسئولان تولید و ادعای رفع موانع موجود در آنها ، وارد مرحله تولید شده است. تولید “. نرسید

مرزبانی گفت: در سال 1997 ما خط تولید لیوان و آب لیوان خریداری کردیم و آن را در فضای فعلی راه اندازی و تولید کردیم ، اما فضای کافی نبود ، البته در سال 1998 با کارشکنی توسط مدیرکل وقت تعزیرات استان ، در حالی که در حال تولید بود. ما یک آزمایش انجام دادیم. مدیر بازی دستگاه های ما را پلمپ کرد. من مخالفت کردم ، اما بازرسان با ما بدرفتاری کردند.

وی ادامه داد: وقتی به معاون غذا ، دارو و تعزیرات در استان رفتم ، وقتی فهمیدند اشتباه می کنند ، نامه ای به من دادند که بروم فک را آنلاین و موم کنم و به کار خود ادامه دهم ، اما من به آنها گفتم که بعد از من عذرخواهی کردم و جبران خسارت را شروع می کنم ، اما هیچ کس جواب من را نداد و خطوط تولید هنوز پلمب شده اند.

این فعال اقتصادی گفت: برای توسعه این واحد و راه اندازی دو خط PET و Yakhmak به 4000 متر زمین احتیاج داریم كه انتظار دارم از مسئولان و معتمدین خصوصاً از شركت مالكیت صنعتی استان همکاری ، پشتیبانی و کمک و توقف تجارت و تولیدکنندگان حمایت کردن.

مرزبانی تأکید کرد: همچنین به حدود سه میلیارد تن تجهیزات سرمایه در گردش ارزان با سود 9 درصد نیاز داریم که در این صورت اشتغال این واحد صنعتی را به 40 نفر افزایش می دهیم.

وی گفت: تاکنون 30 میلیارد تن صرف ایجاد این واحد صنعتی کردم و خانه شخصی و دو دستگاه خودرو خود را برای راه اندازی و توسعه کارخانه فروختم.

سازنده کهگیلو و بویراحمدی گفت: برخی از کارمندان بستگان خود را مجبور به کار در کارخانه کردند ، اما وقتی منظم نبودند و وظیفه خود را به درستی انجام ندادند ، مرا تهدید کردند که اگر این نیرو اخراج شود ، اجازه ادامه کار نمی دهیم. دادن. در این مدت با مشکلات زیادی روبرو شدم و اگر میز را چیده بودم و انتظارات نامعقول را برآورده می کردم ، کارم راحت تر می شد و اکنون کارخانه تعطیل نبود و من با این مشکلات روبرو نبودم.

مرزبانی گفت که آماده راه اندازی و تولید دو جعبه بسته بندی قوطی و شیشه است. برای تأمین هزینه های زندگی ما انتظار داریم که مسئولان مواد اولیه ، شکر ، شیشه ، درب شیشه ، قوطی و کنسانتره را با قیمت مناسب تری در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: اگر مشكلاتم حل شود ، دو خط تولید بستنی و آب PET در مرحله توسعه ایجاد می كنم و قول می دهم كه 40 تا 50 شغل ایجاد كنم ، اما اگر كارمندان كمك نكنند ، لطفا سنگ پرتاب نكنید ، رفتار دوگانه ” برخی از مقامات و معتمدان من را ناامید کردند.

یاسوج مدیر عامل شرکت صنایع غذایی روزباشار (با نام تجاری Bams) اظهار داشت: اخذ مجوزها و مجوزهای لازم از دستگاه های مختلف واقعاً زمان زیادی را برای تولید کننده می طلبد و بوروکراسی سازندگان نیز به اتمام رسیده و دیگر انرژی برای راه اندازی یک واحد صنعتی برای وی باقی نمی گذارد. .

مرزبانی خاطرنشان کرد: در حالی که من 20 میلیون تن برای پروژه توسعه شهرک های صنعتی در سال 1988 پرداخت کردم ، قراردادی منعقد شد ، اما زمین هنوز به من واگذار نشده بود و اخیراً ، پس از پیگیری های فراوان ، به ما اطلاع دادند که ما زمین را به شما می دهیم اندازه روز علی رغم پیگیری ها و مکاتبات انجام شده برای تأسیس کارخانه از طریق شرکت صنعتی استان ، بازرسی سازمان صنایع کوچک ، سازمان صمت و کارگروه اضطراری برای رفع موانع تولید ، اما تاکنون به جایی نرسیده اند و پاسخ مثبتی دریافت نکرده ام.

وی افزود: من برای انجام کارهای تولیدی به حومه شهر آمدم ، اما با مشکلات و خرابکاری ها خرد شدم و آنها پشت من را خالی کردند و هر کجا که مشکلات مجردی را دنبال می کردم و دنبال می کردم ، سعی در تحمیل نیرو داشتم. من از نظر روحی ، روانی و اقتصادی نابود شدم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی روزباشار (با نام تجاری Bams) در یاسوج ، با بیان اینکه دو میلیارد بدهی به این بانک دارد که هنوز کمک های وی به تعویق انداخته نشده است ، ادامه داد:

مرزبانی تأکید کرد: اگر کارمندان از مشکلات سرمایه در گردش ، زمین برای فاز دوم ، تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب حمایت و گام بردارند و ادارات را ملزم به استفاده از محصولات این واحد کنند ، 40 تا 50 شغل ایجاد می کنم و روی دو کار می کنم شیفت کاری این تعداد مشاغل را به حدود 90 نفر افزایش می دهد.

وی گفت: بازار مصرف محصولات این واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد و استانهای تهران ، اصفهان ، فارس ، خوزستان و یزد است و در صورت حمایت کارکنان این واحد از آن می توان صادر کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی روزباشار (با نام تجاری Bams) در یاسوج گفت: “از آنجا که می دانستم این استان محروم و دارای نیروی کار با استعدادی است ، گفتم یک قرص نان می خورم و برای چندین خانواده نان تهیه می کنم ، اما من با مقامات بسیار کمیاب برخورد کردم. ” . میلیارد دستگاه من فرسوده و فرسوده شده است.

مرزبانی با بیان اینکه ما تحریم داریم اما مشکلات ما مربوط به تحریم نیست بلکه خود ما از تحریم رنج برده ایم ، افزود: کار و تولید این بود که شاسی بلند خود را فروختم و متأسفانه این مشکلات را داشتم.

وی گفت: در حال حاضر 20 کارگر از این واحد تولیدی و صنعتی بیکار هستند که برخی از آنها در مشاغل دیگر از جمله مسافر ، دبیر و کارآموز کار می کنند.

سید هاشم موسوی قوام آباد ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری زمین برای توسعه این واحد تولیدی و صنعتی به خبرنگار مجله زنده خبری گفت: زمین را با قیمت قبلی به این واحد صنعتی منتقل خواهیم کرد و بقیه زمین. ” ما قیمت مورد نیاز را با قیمت فعلی محاسبه و تعیین می کنیم.

وی با توجه به پرداخت تجهیزات سرمایه در گردش برای این واحد صنعتی افزود: وی باید از طریق تماس با سازمان صنعت ، معدن و تجارت و ثبت نام در سایت بهین یاب مراحل دریافت تجهیزات سرمایه در گردش را طی کند. .

دارا فرامرزی ، معاون وزیر صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد ، یک سازمان معدن و تجارت ، در مصاحبه با خبرنگار مجله زنده خبری در مورد سرمایه در گردش این بلوک صنعتی گفت: پس از بررسی و کارشناسی ، تسهیلات این واحد صنعتی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ارائه خواهد شد.

وی افزود: در صورت موافقت کارگروه با پرداخت تسهیلات این واحد صنعتی ، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل ارائه می شود که پس از احراز شرایط بانک از محل تبصره 18 یا رونق تولید تسهیلات پرداخت می شود.

فرامرزی گفت: اگر این واحد صنعتی فعال باشد و شکر موجود باشد ، مقداری قند مورد نیاز واحد را تأمین می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا