اجتماعی

تالاب بین المللی زریوار؛مطالبه اصلی کردستان در حوزه محیط زیست

مجله زنده خبری/ کردستان معاون آموزش مردمی و مشارکت های سازمان محیط زیست کشور، حفظ و حراست از تالاب بین المللی زریوار را از اولویت های اول محیط زیست استان معرفی کرد.

نورالله مرادی در جریان سفر رئیس جمهور به استان کردستان به روابط عمومی گفت: حفظ و حراست از این تالاب به عنوان نگینی زیبا در استان کردستان یک الزام جدی است که تمام تلاش خود را برای حفاظت از آن به کار خواهیم بست.

وی تالاب زریوار را اکوسیستمی منحصر به فرد با تنوع زیستی بالا معرفی کرد و تصریح کرد: تیم مدیریت حفاظت محیط زیست کردستان حفاظت و احیای تالاب را اولویت و دغدغه اصلی قرار داده است.

مرادی ادامه داد: انتظار می رود جلسات و کارگروه های تخصصی مرتبط با تالاب تشکیل شود تا جوامع محلی با توجه به توانمندی و مسئولیت های اجتماعی خود از این تالاب و کارکردهای عملی آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: وی نقش کودهای زیست محیطی را در حمایت از اهداف زیست محیطی سازمان که پویایی و احیای تالاب ها است مهم ارزیابی کرد.

لازم به ذکر است یکی از مهم ترین اقدامات و اقدامات پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تامین آب شرب شهر مریوان از طریق احداث تصفیه خانه سد گاران می باشد. آب شرب حوضه آبخیز این تالاب را قطع کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا